arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۲۰۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۵ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۰

روزی که در مجلس کسی به پیشواز احمدی​نژاد نرفت

رئیس جمهور صبح امروز به همراه معاون اول خود وارد مجلس شد اما برای اولین بار کسی به پیشواز احمدی​نژاد نرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهور صبح امروز به همراه معاون اول خود وارد مجلس شد اما برای اولین بار کسی به پیشواز احمدی​نژاد نرفت.

به گزارش انتخاب به نقل از خبر؛ اگر تا روز گذشته برخی از نمایندگان امیدوار به رای آوری سجادی بودند، اما باز هم موضوع جریان انحرافی و ماجراهای استیضاح وزیر امور خارجه  موجب شد فضای مجلس تحت تاثیر این موضوع قرار بگیرد.

رضا زاده، سرپرست فدراسیون وزنه برداری، ساعی عضو شورای شهر تهران و قهرمان سابق تکواندو،  پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو، داور زنی رئیس فدراسیون والیبال، خسروی​وفا رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان و تاج معاون رئیس فدراسیون فوتبال از جمله چهره​های ورزشی حاضر در جلسه امروز مجلس بودند. گفته می​شود این حضور به دلیل دستور سازمان تربیت بدنی به فدراسیون​ها برای حضور در مراسم رای گیری وزیر ورزش و پشتیبانی از سجادی بوده است.

رئیس جمهور امروز ساعت 9 و 15 دقیقه صبح به همراه باهنر و صدر وارد مجلس شد، اما این بار هیچ نماینده​ای به پیشواز احمدی​نژاد نرفت و او خیلی زود در جایگاه خود قرار گرفت.

وقتی رئیس مجلس از  رئیس جمهور خواست برای دفاع از وزیر پیشنهادی در جایگاه قرار بگیرد، فریاد های دو- دو نمایندگان به هوا بلند شد.

روح الله حسینیان و حمید رسایی دو نماینده حامی دولت از جمله چهره​هایی بودند که در زمان سخنرانی رئیس​جمهور در حال گفت​وگوبا یکدیگر بودند. این در حالی است که در همه اوقاتی که رئیس جمهور در مجلس حضور می​یافت همه نمایندگان مستمع سخنان وی می​شدند. اما این بار حتی گفت​وگو های چند نفره نمایندگان دیگر نیز ادامه داشت. در گوشه​ای دیگر هم احمد توکلی در حال گفت​وگو با ابوترابی​فرد بود.

احمد ناطق نوری نماینده مردم نور و رئیس فدراسیون بوکس چهره​ای بود که وظیفه متفرق کردن نمایندگان از اطراف سجادی را داشت. وظیفه​ای که در جلسات گذشته رای اعتماد یا استیضاح در مجلس، محسن کوهکن سخنگوی هیات رئیسه مجلس بر عهده داشت.

وقتی رئیس​جمهور بخش آخر صحبت​های خودد را به معرفی سجادی اختصاص داد، بار دیگر فریادهای دو- دو نمایندگان بلند شد که رئیس جمهور گفت: شما فرصت دارید نظر خودتان را بدهید. من هم به دو شما، دو می​دهم؛ بعد هم نظر شما را از رادیو می شنوم.

رئیس جمهور در پایان صحبت​های خود وقتی در حال ترک جایگاه سخنرانی بود خطاب به نمایندگان گفت: هر اتفاقی بیفتد، رفاقت ما با شما سر جایش است و وظیفه ما است که ایران را بسازیم.

رسایی که اولین مخالف وزیر پیشنهادی بود، فرصت نطق خود را به نوروزی دیگر نماینده حامی دولت داد و در ادامه هم جلسه مجلس را ترک کرد.

سلیمان جعفرزاده نماینده ماکو  و محمد کرمی​راد تنها نمایندگانی بودند که بعد از صحبت​های رئیس​جمهور در کنار صندلی او با وی هم صحبت شدند.

در زمان مخالفت نوروزی مانیتور مجلس تصویری از رئیس جمهور در حال تسبیح چرخاندن نشان داد که لبخند همیشگی در صورت وی دیده نمی​شد.

همه نمایندگان مخالف سجادی بخش از سخنان خود را به ارتباط وی با جریان انحرافی اختصاص دادند و از وی خواستند که تکلیف خود را با این  جریان مشخص کند.

هنگامی که لاهوتی نماینده موافق سجادی در ابتدای سخنان خود گفت که تا قبل از این سجادی را نمی شناخته است  اما به دلیل برنامه وی تکلیف خود را در حمایت از او دیده است، بار دیگر فریاد های دو- دو نمایندگان در صحن بهارستان بلند شد.

وزیر پیشنهادی ورزش در آغاز صحبت​های خود از از حضور جامعه ورزش در صحن علنی مجلس تشکر  و آنان را حامیان وی در اقداماتش دانست.

جریان انحرافی که محور اصلی نطق​های مخالفان سجادی و مورد پرسش آنان بود در سخنان وی هیچ نمودی نداشت و سجادی تنها به موضوع عزل و نصب​​ها و پرونده مفتوحش در سازمان بازرسی کل کشور پرداخت.

در زمان  سخنان سجادی، دستغیب رئیس فراکسیون جوانان مجلس در کنار مطهری و و سنایی نماینده نهاوند مشغول گپ زدن بودند. روح​الله حسینیان هم چهره​ای بود که ترجیح داد به جای گوش فرا دادن به سخنان سجادی به مطالعه یکی از روزنامه های صبح -آرمان- بپردازد.

 بعد از پایان صحبت های سجادی همه مهمانان ورزشی مجلس با بلند شدن شروع به تشویق سجادی کردند که این امر با تذکر رئیس مجلس مواجه شد که اعلام می کرد مهمانان در طول مذاکرات حق هیچ گونه واکنشی ندارند.

آیت​اللهی رئیس فدراسیون شنا تنها رئیس فدراسیونی بود که بعد از آنکه تمام مهمانان ورزشی صحن جلسه علنی را ترک کردند، همچنان در مجلس باقی ماند و در بخش ویژه خبرنگاران پیگیر رای نمایندگان به سجادی بود.

رئیس جمهور که 5 دقیقه برای دفاع از سجادی  وقت داشت بعد از پایان سخنانش اولین چهره دولتی بود که مجلس را ترک کرد و به دنبال آن بقیه دولتمردان وی را همراهی کردند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
منتظر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
1
4
مجلس چقدر دير داره جون مي‌گيره!
قرار بود تا سئوال از احمدي‌نژاد، دو كارت زرد مهلت بدن! اين سومي‌اش بود: 1- علي‌آبادي و افتضاح اوپك 2- تغيير معاون مالي اداري وزارت خارجه 3- معرفي جنجالي وزير ورزش (نامه توهين آميز معرفي وزير)
منتظر اقدام اساسي مجلس هستيم وگرنه به مجلس هم بايد گفت: "دو دو"
عزیز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
0
4
امروز جهت وزش باد تغییر کلی کرده بود / خدا عاقبت ما را ختم به خیر کند انشاالله
عامک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
0
1
اخه اگه می رفت مثل کسی که به بدرقه رفت هو میکردن
نظرات بینندگان