arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۲۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۷ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۵

مجوز صدور ویزا در ارومیه صادر می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون پارلمانی وزارت امور خارجه گفت: وزارت امور خارجه آماده اعطای مجوز صدور ویزا به شهرستان ارومیه است.

به گزارش انتخاب، حسن قشقاوی سه شنبه شب در آیین آغاز بکار جشنواره ملی انگور در ارومیه اظهارداشت: وزارت امور خارجه می تواند مجوز صدور وزیرا را به شهرستان ارومیه بدهد تا شهروندان دیگر کشورهای جهان بیایند و در شهرستان ارومیه ویزا بگیرند و سرمایه گذاری کنند.

وی با بیان اینکه شش سال پیش دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در ارومیه راه اندازی شده است اظهارداشت: در این دفتر سالانه و حتی روزانه ۲۵ هزار سند تجاری و سجلی صادر و تصویب می شود در این راستا به دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در ارومیه اجازه صدور ویزا می دهیم تا در آینده تمامی کشورهای دنیا از ارومیه ویزا بگیرند.

قشقاوی در ادامه با تشبیه استان آذربایجان غربی به سر وقلب ایران گفت: این واقعیت بدون مبالغه است که آذربایجان غربی با قدرت تمام روی پاهای خود ایستاده و از کیان کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع و صیانت می کند.

قشقاوی از ارومیه به عنوان شهر تولرانس مذهبی و قومی کشور نام برد و عنوان کرد: سالها اقوام و مذاهب مختلف ترک، کرد، آشوری، ارمنی و کلیمی تحت عنوان همگرایی مذاهب توحیدی در استان و ارومیه به صورت مسالمت آمیز زندگی می کنند و در این راستا چهره های شاخص زیادی به کشورتحویل داده اند.

معاون پارلمانی وزارت امور خارجه در ادامه از انگور به عنوان میوه بهشتی یاد کرد و افزود: باید تلاش کنیم تا این میوه بهشتی که یکی از تولیدات محوری کشاورزی ایران و به خصوص آذربایجان غربی است، در دنیا به خوبی و با نام ایران معرفی شود.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی ظرفیت و پتانسیل بالایی در بخش کشاورزی دارد گفت: تمام مسئولان نظام باید کمک کنند تا محصولات این استان به خوبی به کشورهای خارجی صادر شود تا کشاورزان بتوانند برای حفظ تولید محصولات کشاورزی تلاش مضاعف کنند.

قشقاوی اظهارداشت: اگر بخواهیم محصول انگور در این استان و کشور به خوبی تولید و صادر شود، باید مسئولان در عمل این را ثابت کنند که می خواهند از کشاورزان حمایت کنند.

وی با اشاره به اینکه باید همه کمک کنیم تا کشاورزان بتوانند محصولات خود را به خوبی تولید و به بازارهای ایران و جهان صادر کنند اضافه کرد: ما باید از کشاورز به خوبی حمایت کنیم تا محصولات خود را به کشورهایی همچون روسیه، ترکیه و آذربایجان و جاهای دیگر صادر کنیم.

معاون پارلمانی وزارت امور خارجه  با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی اظهارداشت: در این رابطه باید بخش خصوصی را وارد عرصه کنیم تا بتواند در این زمینه سرمایه گذاری کند.
منبع: مهر
نظرات بینندگان