arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۲۴۰
تعداد نظرات: ۴۸ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۰۰ - ۰۱ تير ۱۳۹۰
"مادر احمدی‌نژاد به او گفته بود آق‌ات می‌کنم"

افشاگری بی سابقه علیه احمدی نژاد: فکر می کردند مشایی 14 خرداد به شهادت می‌رسد و روحش عروج کرده و امام زمان در روز 15 خرداد ظهور می‌كند/رأی عدم كفایت سیاسی احمدی‌نژاد بالاترین رأی عدم اعتماد تاریخ خواهد بود

تلاش داشتند كه شاه اردن را وارد كشور كنند و جاذبه‌های گردشگری را تبلیغ كنند و به بهانه دیدن این جاذبه‌ها، او را به آبگرم سرعین ببرند، چون معتقدند كه علائم سفیانی روی كمر عبدا... پادشاه اردن وجود دارد. خرافه تا این جا رسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تشریح اهداف و فعالیت‌های جریان انحرافی، تمجید رئیس جمهور از علی عبدا... صالح، عدم استفاده احمدی‌نژاد از لفظ بیداری اسلامی، رأي عدم کفایت احمدی‌نژاد بالاترین رأي اعتماد تاریخ، رئیس جمهور چراغ قرمز را رد کرد و... از محورهای سخنرانی ذوالنوری در قم بوده است

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" به نقل از 19 دی؛ حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در همایش بصیرت و جهاد علمی که به مناسبت فرارسیدن سالگرد شهادت دکتر چمران و روز بسیج اساتید در سالن همایش‌های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد با پرسش‌های زیاد حاضران جلسه در مورد جریان انحرافی و رابطه احمدی‌نژاد با این جریان مواجه شد.

وی با طرح برخی سؤالات در این زمینه اظهار داشت: ممکن است کسی بپرسد که اصل جریان انحرافی و ارتباط مشایی و احمدی‌ن‍ژاد چیست؟ آیا ارتباط فامیلی است که احمدی‌نژاد از مشایی دست بر نمی‌دارد یا ارتباط دیگری وجود دارد؟ اگر ارتباط فامیلی است، پس چرا برادر احمدی‌نژاد، همسرش، دامادش، عروسش، مادرش، همه در این قضیه مخالف احمدی‌نژاد بودند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: مادر احمدی‌نژاد به او گفته بود آق‌ات می‌کنم که این جور در برابر همه می‌ایستی.

ذوالنوری گفت: این چه ارتباط فامیلی است که از برادر و مادر و فرزند و عروس و همسر و داماد مهم‌تر است و مشایی باید حفظ شود و عالم و آدم بگویند احمدی‌نژاد از سر جایش تکان نخورد.

وی بیان داشت: سؤالاتی از قبیل اینکه بحث جادو و جنبل و جن و رمالی در این موضوع چقدر دخالت دارد؟ آیا ارتباط با بیگانه‌ای وجود دارد یا ندارد؟ قهر 11 روزه چرا اتفاق افتاد؟ واقعا برای فکرکردن بود یا تمرد از امر ولی فقیه؟ حمایت‌هایی که در گذشته کردیم اشتباه بود یا نه؟ اگر بحث مشایی اینقدر پیچیده است که هر چه هست به مشایی گیر است، زور نظام به مشایی نمی‌رسد که این مشکل را حل کند و احمدی‌نژاد راحت و آزاد شود؟ چه جور شما 5 هزار کیلومتر در فتح‌المبین و 6 هزار کیلومتر در بیت‌المقدس را آزاد کردید، یک سرزمینی که در اختیار مشایی است را نمی‌توانید آزاد کنید؟ ما از این به بعد باید چه کار کنیم، آیا حمایت کنیم یا علیه آنها حرف بزنیم؟ پرسیده می‌شود.

ذوالنوری با تأكيد بر ضرورت کالبدشکافی این جریان اظهار داشت: بعضی جاها فقط در‌تریبون‌ها فحش می‌شنوید، ولی واقعا کالبدشکافی این جریان که محتوا چیست و رگه‌های انحراف کجاست؟ نیاز به توضیح دارد و در شان بزرگان ما نیست که این مباحث را کالبدشکافی کنند.

وی ادامه داد: آیت‌ا... مصباح یزدی می‌گوید که خطر این موضوع در طول تاریخ بی‌سابقه بوده است و این موضوع همان فراماسونری است و امیدی به بازگشت نمی‌بینم.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه خطاب به حاضران در این همایش گفت: این وظیفه شماست که کلام و تیتری که بزرگان ما بیان می‌کنند را کالبدشکافی کنید.

وی ادامه داد: چرا مقام معظم رهبری در دوران 11 روزه می‌فرماید تا من زنده هستم نخواهم گذاشت انحرافی در مسیر انقلاب و ارزش‌های انقلاب پیش آید؟ حتما چیزی هست که آقا اینجور می‌فرمایند.

& خطر جریان انحرافی از اصلاح‌طلبان افراطی و انجمن حجتیه بدتر است

وی تصریح کرد: خطر این گروه انحرافی از اصلاح‌طلبان افراطی و حجتیه بدتر است، به دلیل اینکه حجتیه‌ایها معتقدند که در زمان غیاب امام زمان(عج) هیچ عَلَم حکومت دینی نمی‌تواند برافراشته شود و اگر این اتفاق بیفتد باطل است، ولی این جریان تمام انحرافات انجمن حجتیه را در خودش دارد، از این طرف هم به کانون قدرت و ثروت محکم چسبیده است.

وی گفت: این جریان از اصلاح‌طلبان بدتر است، چون در دوران 8 سال فعالیت اصلاحات، هیچ ارزش مبنایی از اسلام و انقلاب را ندیدید مگر مورد هجوم بود، آنها سکولار و لائیک و لیبرال بودند و نظام دینی را قبول نداشتند اما گریم دین را به چهره نزده بودند، بلکه می‌گفتند دین نمی‌تواند جامعه را اداره کند و در رأس برنامه‌های اینها ناکارآمدی دین در اداره جامعه بود.

ذوالنوری افزود: چنین افرادی اگر در عرصه بودند، مردم تکلیفشان را می‌دانستند ولی جریان انحرافی به حکومت سفت چسبیده و از حکومت دینی حرف می‌زند و حتی بالاتر از ولایت فقیه، درباره حکومت امام زمان(عج) حرف می‌زند.

& ذکر و پیراهن یخه بسته و لب‌هایی که مرتب می‌جنبد و...

شما می‌بینید که از آن طرف که گریم دین بر چهره آنها هست و ذکر و پیراهن یخه بسته و لب‌هایی که مرتب می‌جنبد و تسبیحی که تکان می‌خورد، باطن کار اینها فساد اقتصادی و سیاسی و وابستگی به بیگانه و صد مسأله‌ دیگر وجود دارد، لذا خطر این جریان از اصلاح‌طلبان افراطی بدتر است چون آنها خیلی از دین استفاده نمی‌کردند. گروه انحرافی همان انحرافات اصلاح‌طلبان را با گریم و نقاب دین دارند.

ذوالنوری به تشریح دو مسأله‌ مهدویت در باورهای این گروه انحرافی و نحوه اداره حکومت از نظر اینها پرداخت و گفت: اینها معتقدند که ما یک ظهور صغری داریم و یک ظهور کبری؛ ظهور کبری زمانی است که حضرت چهره مبارکشان را فاش می‌کنند و علنا اعلام حضور پیدا می‌کنند، اما ظهور صغری دوره و مقطعی از آخرالزمان است که علائم ظهور بروز پیدا می‌کند و منع عدم ارتباط با امام زمان(عج) را که در دوران غیبت کبری داریم، در دوران ظهور صغری برداشته شده و می‌شود کسانی با امام زمان مرتبط باشند و حکم بگیرند و حکم بیاورند و حرف بزنند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه یادآور شد: باور رئیس جمهور این است که مشایی رابط امام زمان است و از اولیای الهی بر روی زمین است.

وی با بیان اینکه این مسأله‌ یک باور است و تعارف نیست، نقلی از صفارهرندی در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت: صفارهرندی در یکی از مصوباتی که دولت می‌خواست جاهایی را ادغام کند، به احمدی‌نژاد گفته بود که مقام معظم رهبری با این موضوع مخالف هستند ولی احمدی‌نژاد گفته بود که این حکم است و باید انجام شود.

وی اضافه کرد: در این مسأله‌ یا مقام معظم رهبری مخالف هستند و رئیس جمهور در مخالفت رهبری حکم می‌کند، یا باید از یک جایگاه بالاتری از رهبری وجود داشته باشند که حکم کند. رئیس جمهوری در جای دیگری گفته بود که من هیچ کاری را بدون حکم انجام نداده‌ام.

& عدم انکار ولایت توسط گروه انحرافی، مردم را دچار اشتباه می‌کند

وی با طرح این سؤال که چه کسی حکم‌ها را برای احمدی‌نژاد می‌آورد؟، اظهار داشت: این آقایان نمی‌گویند که مخالف ولایت فقیه هستند و وقتی راجع به ولایت فقیه صحبت شود، ممکن است شخص رئیس جمهوری بگوید که مگر کسی از من به ولایت فقیه معتقدتر هست؟

ذوالنوری تأكيد کرد: در جریان انحرافی کسی ولایت فقیه را انکار نمی‌کند و این مسأله‌ است که مردم را دچار انحراف و اشتباه می‌کند. مردم فکر می‌کنند که فلان آقا اگر از ولایت فقیه تمجید می‌کند معنایش این است که ولایت فقیه را الان مثل ما قبول دارد، در صورتی که این چنین نیست.

وی با بیان اینکه گروه انحرافی حتی معتقدند که علائم ظهور بروز پیدا کرده است، تصریح کرد: مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری این است که در جریان بیداری اسلامی از نهضت‌های اسلامی حمایت کنیم و از حکام وابسته عرب اعلام انزجار کنیم ولی دولت ما در چنین بزنگاهی سعی می‌کند با حکومت‌های عربی ارتباطی برقرار کند و تمام عرب را به کشور دعوت کند.

& تمجید رئیس جمهور از علی عبدا... صالح!

وی گفت: آنها معتقدند که یکی از علائم ظهور آن است که دو عبدا... در کشورهای عربی حاکم می‌شوند که یکی علی عبدا... و دیگری عبدا... شاه اردن است. ممکن است یک زاپاس هم مثل علی عبدا... صالح هم داشته باشند که یکی از همین آقایانی که اسمشان را بردیم به علی عبدا... صالح گفته بود که شما اسم سه پیغمبر را با خودت داری. شأن رئیس جمهوری اسلامی این است که از عبدا... صالح تمجید کند؟

وی اظهار داشت: تلاش داشتند که شاه اردن را وارد کشور کنند و جاذبه‌های گردشگری را تبلیغ کنند و به بهانه دیدن این جاذبه‌ها، او را به آبگرم سرعین ببرند، چون معتقدند که علائم سفیانی روی کمر عبدا... پادشاه اردن وجود دارد. خرافه تا این جا رسیده است.

& مشایی به شهادت می‌رسد

ذوالنوری تصریح کرد: حتی این جمله امام که انتظار فرج از نیمه خرداد کشم را مشایی چند روز قبل از ارتحال امام گفته بود که به زودی اتفاقی در 14 و 15 خرداد خواهد افتاد که دهن منتقدین بسته می‌شود. آن اتفاقات این بود که مشایی 14 خرداد به شهادت می‌رسد و روحش عروج خواهد کرد و امام زمان در روز 15 خرداد ظهور می‌کند و حتی بعضی از اینها داشتند سر و دست می‌شکستند برای گرفتن ویزا و رفتن به عربستان که وقتی امام زمان در عربستان اعلام ظهور کرد همراه او باشند.

وی با اشاره به نقش جادوگران در این تفکر انحرافی گفت: ملات مسأله‌ آنها را جادوگران فراهم می‌کنند.

وی ادامه داد: اینکه احمدی‌نژاد را سحر و جادو کردند به معنای آن نیست که احمدی‌نژاد اختیاری از خودش ندارد. کسی که سحر شده نمی‌توان توقعی از او داشت؛ بلکه جادوگران پیش گویی‌هایی می‌کردند که بعضی از آنها محقق می‌شد و احمدی‌نژاد هم فکر می‌کند که مشایی اینها را از ناحیه امام زمان آورده و به خاطر همین تأثير پذیرفته است، یعنی وقتی کراماتی دیده، دلبستگی پیدا کرده است.

& اداره جامعه از نظر گروه انحرافی

ذوالنوری با تشریح اعتقاد گروه انحرافی به اداره جامعه، تصریح کرد: در اداره جامعه اینها معتقدند که مردم ما سه گروه هستند؛ یک گروه ولایتی‌ها هستند که معتقدند تعداد آنها 7 میلیون نفر است که این حرف، حرف غلطی است به خاطر اینکه رسانه‌های بیگانه اعتراف کرده بودند که در روز 9 دی بیش از 40 میلیون نفر مردم در سراسر کشور به خیابان‌ها آمده بودند. به اعتقاد آنها گروه دوم ضدانقلاب هستند که تعداد آنها کم نیست که این حرف هم غلط است، چون یک نفر ضدانقلاب هم زیاد است، ولی نسبت به کل مردم عددی نیستند.

وی دسته سوم را جمعیت خاکستری دانست و گفت: این جمعیت که بدنه و اصل توده‌ها هستند نه ولایتی هستند و نه ضدانقلاب؛ مخالف امام و انقلاب و رهبر هم نیستند، بلکه کسانی هستند که اگر روز پنجشنبه عاشورا باشد، شام عاشورا و شام غریبان به سر و سینه می‌زنند و فردای آن روز که جمعه است در جاده چالوس هستند و نوار موسیقی آنها روشن است و به جاهای خوش آب و هوا می‌روند و اینها کسانی هستند که اگر نصف شب در خیابان‌ها عبور می‌کنند ایست و بازرسی بسیج نباشد که به آنها بگویند صندوق عقب ماشین را بالا بزنند تا ببینند مشروبات الکلی دارند یا ندارند. یا اگر زن بدحجابی باشد به او نگویند که چرا حجابت این جوری هست. یا اگر زن نامحرمی با کسی راه می‌رود نگویند که چه سمتی با او داری؟

ذوالنوری افزود: به اعتقاد گروه انحرافی این دسته از مردم نیاز به حاکمانی دارند که کاری به کار آنها نداشته باشد و از آن طرف رفاه نسبی برای آنها ایجاد شود و هر کسی که این کار را انجام دهد برای همیشه حاکم است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: جالب اینجاست که فردی که در رأس جریان انحرافی است می‌گوید که آقای دکتر پرچم این ماموریت را روی دوش من گذاشته است.

& رئیس جمهور از لفظ بیداری اسلامی استفاده نمی‌کند

وی با اشاره به دغدغه جدی مقام معظم رهبری درباره تحولات منطقه وبیداری اسلامی گفت: وقتی مقام معظم رهبری فریاد بیداری اسلامی را سر می‌دهند، رئیس جمهور یک کلمه لفظ بیداری اسلامی را استفاده نمی‌کند و به جای آن از بیداری مردمی، بیداری ملت‌ها و... استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: اینها هر سال سران کشورهای فارسی زبان را دعوت می‌کنند که در تخت جمشید مراسم عید نوروز بگیرند و سه سال پیاپی مقام معظم رهبری و دفتر ایشان مخالفت می‌کنند و سال بعد همان تکرار می‌شود.

وی افزود: رأس این جریان انحرافی به سازمان حج می‌گوید که کاروان‌هایی را که به عتبات عالیات اعزام می‌کنید، یک روز از وقت زائران را برای دیدن تیسفون و مدائن در نظر بگیرید. وقتی مسئولان اعلام می‌کنند که یک روز به سفر اضافه می‌شود و هزینه‌ها بالا می‌رود، این شخص می‌گوید از آن طرفش (زیارت از عتبات عالیات) را کم کنید.

ذوالنوری با انتقاد از اظهارات احمدی‌نژاد در مورد ورود زنان به استادیوم ورزشی گفت: رئیس جمهور می‌گوید که چه اشکالی دارد زنان وارد استادیوم ورزشی شوند و بازی‌ها را نگاه کنند. در بازی انزلی تمام صندلی‌های ورزشگاه را شکسته بودند و اتوبوس‌ها بعد از مسابقه سالم نمی‌ماند، حال ناموس مردم در جمعیت اراذل و اوباش امنیت دارند؟

& شخص رئیس جمهور مانع کار نیروی انتظامی است

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی اگر بخواهد تکان بخورد حلقومش را فشار می‌دهند، اظهار داشت: من چند روز پیش به سردار احمدی‌مقدم گفتم که جاهایی از ما می‌پرسیدند که چرا نیروی انتظامی با فساد برخورد نمی‌کند؟ من به آنها گفتم که دولت همکاری نمی‌کند و برای نیروی انتظامی مانع درست می‌کند. آقای احمدی‌مقدم در جواب گفت که دولت قلبش با ماست و شمشیرش علیه ماست و شخص رئیس جمهور جلوی کار ما را می‌گیرد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه تأكيد کرد: شخص رئیس جمهور متأثر از مشایی این کار را می‌کند.

& تعابیر نورانی احمدی‌نژاد!

وی ادامه داد: اینکه کاری به کار کسی نداشته باشید و بگذارید مردم راحت باشند و آیا مشکل موی چهار تا دختر است که بیرون آمده و تعابیری این چنینی در بیان نورانی! رئیس جمهور ریشه در این مسأله‌ دارد که تفکر، یک تفکر دیگر است.

ذوالنوری جریان وزارت اطلاعات را جرقه این موضوع عنوان کرد و افزود: شاید این موضوع اعلام پالس‌دادن به جریاناتی بود که با این حرکت امید پیدا کنند.

وی با بیان اینکه بعضی‌ها این سؤال را می‌پرسند که آیا عزل وزیر از اختیارات رئیس جمهور هست یا نیست؟ اگر هست پس چرا رهبری دخالت کردند؟ اظهار داشت: درست است که وزارت اطلاعات یک وزارت است ولی در همه دنیا دستگاه امنیتی و اطلاعاتی زیرنظر بالاترین مقام کشور است.

وی تأكيد کرد: مسأله‌ وزارت اطلاعات گوشت قربانی نیست که هر دولتی که سر کار آید به هر صورتی که می‌خواهد عمل کند و رهبری هم نمی‌تواند نسبت به این مسأله‌ بی‌نظر باشد.

& دولت خاتمی وزیر اطلاعات را با نظر مقام معظم رهبری عزل و نصب می‌کرد

وی ادامه داد: از اول انقلاب تا به امروز سیره و روال این بوده که عزل و نصب وزیر اطلاعات با نظر امام و مقام معظم رهبری بوده است.

وی با ذکر جریانی از تابعیت وزیر اطلاعات خاتمی از مقام معظم رهبری اظهار داشت: یونسی وزیر اطلاعات دولت خاتمی روز چهارشنبه از مجلس رأي اعتماد گرفت و روز پنجشنبه هنوز از ساختمان سازمان قضایی بیرون نرفته بود که ما برای عرض تبریک و با هدف توصیه برای ابقای مدیرکل اطلاعات قم خدمت او رفته بودیم. یونسی فرمود که آقای خاتمی با من چند تا شرط کرد که یکی از آنها جابجایی چهار مدیرکل اطلاعات بوده که یکی از آنها مدیرکل اطلاعات قم بوده است.

وی ادامه داد: من از او پرسیدم شما با هماهنگی آقا وزیر شدید و پذیرفتید یا نه؟ ایشان فرمود نه تنها اینکه آقای خاتمی با مقام معظم رهبری هماهنگ کرده، بلکه خود من خدمت آقا رفتم و گفتم اگر اجازه بدهید من این مسئولیت را نپذیرم که آقا با عبارت من و با خنده جواب من را دادند و فرمودند: اجازه نمی‌فرمایم و شما باید این کار را بپذیرید.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: دولت آقای خاتمی وزیر اطلاعات را با نظر مقام معظم رهبری عزل و نصب می‌کند و اگر رئیس جمهور روال کار را انجام می‌داد و گزینه‌هایی را معرفی می‌کرد، ممکن بود مقام معظم رهبری یک نفر را انتخاب کنند و بعد معرفی شود، اما اصل کار این نبود.

& پشت پرده برکناری مصلحی

وی به پشت پرده برکناری مصلحی اشاره کرد و گفت: مشایی به دنبال این بوده که 150 نماینده در مجلس شورای اسلامی داشته باشد و اگر این هدف بخواهد اجرایی شود باید 400 الی 500 نفر وارد انتخابات شوند. موثرترین فیلتر شورای نگهبان وزارت اطلاعات است و آنها می‌خواستند این وزیر را برکنار کنند و رئیس جمهور سه ماه سرپرست شود و در این سه ماه که رئیس جمهور مشغله کاری دارد، جریان انحرافی وارد وزارت اطلاعات شود، همان جوری که امروز وزارت امور خارجه را تسخیر کرد، بعد عناصر را جابجا کنند و در آستانه انتخابات هر کسی را که می‌خواهند به عنوان وزیر اطلاعات معرفی کنند.

ذوالنوری ادامه داد: هدف گروه انحرافی ورود چنین ثلمه‌ای به دستگاه امنیتی کشور بود، مگر اینجا رهبری می‌تواند نسبت به این موضوع که دخالت در عرصه دولت محسوب نمی‌شود بی‌تفاوت باشد.

وی بیان داشت: احمدی‌نژاد مشروعیت این مسئولیت (سرپرستی وزارت اطلاعات) را ندارد، چون اگر شرط وزیر اطلاعات این است که یا مجتهد یا قریب الاجتهاد باشد، فرق سرپرستی وزارت اطلاعات در چهار ماه یا چهار سال چیست؟ چنین کاری مشروعیت ندارد.

& رئیس جمهوری فکر نمی‌کرد که رهبری مثل کوه در برابر این موضوع بایستد

وی با اشاره به دیدار احمدی‌نژاد با مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری در این موضوع تصریح کردند که جابجایی را انجام ندهید، ولی احمدی‌نژاد خدمت رهبری رسید و گفته بود اگر مصلحی باشد آیا من حق دارم که استعفا بدهم. مقام معظم رهبری هم فرموده بودند که خودتان ‌می‌دانید؛ بدهید.

وی تصریح کرد: احمدی‌نژاد بر روی دو گزینه فکر می‌کرد؛ اول اینکه شرطی که گذاشته بود پذیرفته شود و مصلحی برود و مشایی به عنوان معاون اول بیاید و دوم اینکه عزل و استعفای رئیس جمهور پذیرفته شود.

وی گفت: البته رئیس جمهور در مصاحبه‌اش گفته بود که من آنهایی را که می‌گویند شرط گذاشتم را نمی‌بخشم؛ اما چرا 11 روز رفتی در خانه نشستی؟ شرطی در میان بود و چطور می‌توانیم روی آن را بپوشانیم.

ذوالنوری ادامه داد: رئیس جمهور فکر می‌کرد که هر کدام از این دو موضوع هزینه‌ای برای نظام دارد. عزل و استعفا هم بی‌سروسامانی کشور و تشکیل شورای ریاست جمهوری و دشمن شاد شدن و برگزاری انتخابات و... را در پی داشت، پس نظام شرط را می‌پذیرد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه اضافه کرد: به مخیله رئیس جمهوری نمی‌آمد که مقام معظم رهبری مثل کوه در برابر این موضوع بایستد.

& احمدی‌نژاد از روی اکراه و ناچاری برگشت

وی اظهار داشت: در آن 11 روز 200 نفر از شخصیت‌های نظام به صورت تلفنی و حضوری با رئیس جمهور صحبت کردند که فایده‌ای نداشت و به تعبیر بنده احمدی‌نژاد رغبتاً بر سر کارش نیامده است و از روی اکراه و ناچاری و اجبار آمد، چون مجلس ملتهب شده بود و ضرب‌العجل هم تمام شده بود و اگر آن روز سر کارش حاضر نمی‌شود، فردای آن روز استیضا می‌شد.

& رأي عدم کفایت احمدی‌نژاد بالاترین رأي اعتماد تاریخ!

وی اضافه کرد: اگر رأي عدم کفایت سیاسی احمدی‌نژاد در این مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شد، بالاترین رأي عدم اعتماد تاریخ را می‌گرفت.

ذوالنوری یادآور شد: احمدی‌نژاد مجبور شد برگردد و نشانه آن هم این بود که در جلسه هيأت دولت، مصلحی را راه ندادند، بعد از این جریان 13 امضایی که در مجلس برای سؤال از رئیس جمهور مطرح شده بود بعد از این جریان به 90 امضا رسیده بود.

 

وی با بیان اینکه در حمایت از احمدی‌نژاد هیچ اشتباهی نشده است، تصریح کرد: اگر امروز آنهایی که از دولت حمایت کردند به چند سال پیش برگردند، هیچ راهی جز همین راهی که آمدند ندارند.

وی ادامه داد: اگر محسن رضایی را کنار بگذاریم ـ به دلیل اینکه او رأي خاصی نیاورده بود و چند بار بخت خودش را آزموده بود – دو کاندیدای دیگر و احمدی‌نژاد باقی ماندند و احمدی‌نژاد بعد از این مدت به اینجا رسیده که 11 روز قهر بود و وقتی در شبکه دوم سیما حرف می‌زند از ولایت فقیه به گونه‌ای حرف می‌زند که انگار هیچ چیزی نبوده است اما رقبای او از اول بیل لودر را زیر پایه‌های انقلاب گرفته بودند.

& رئیس جمهور چراغ قرمز را رد کرد

ذوالنوری تأكيد کرد: اگر فرمان ماشین انقلاب به دست رئیس جمهور بود که این انقلاب را از قم به مشهد ببرد، وسط راه مشایی گولش زد و ماشین انقلاب به جای اینکه از مسیر اتوبان به تهران و از تهران به مشهد برود، از ساوه و اسلام‌شهر و چند شهر دیگر رفته و رئیس جمهور چراغ قرمز را رد کرد، سبقت و سرعت غیرمجاز داشت، به ایست پلیس توجه نداشت ولی اگر 200 کیلومتر راه رفته 100 کیلومتر آن کوتاه شده و به سمت مشهد بوده است، اما اگر دیگران سکان ماشین انقلاب را به دست می‌گرفتند به جایی که ماشین را از قم به سمت تهران و مشهد می‌بردند، به سمت اراک هدایت می‌کردند.

وی تصریح کرد: اگر رهبری هم جلو می‌آمدند و ایست می‌دادند، او را می‌زدند و له می‌کردند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴۸
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۳۱
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۵:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
5
116
مگه شماها تا دیروز برای احمدی نژاد خودکشی نمی کردید حالا چی شده؟!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
ما عقد اخوت با کسي نبسته ايم . اصولگرايي يعني همين . تا زماني که پايبندي بر اصول باشد مخلص طرف هم هستيم و وقتي انحراف از اصول پديد آمد عقل حکم مي کند از انحراف حمايت نکنيم .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
پایه انحراف جدید قبل از انتخابات 88 از سوی اصلاح طلبان ریخته شده
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
موافقم ، ماکه بخاطر خود احمدی نژاد بهش رای ندادیم بخاطر عدالتخواهی و دفاع از ارزشهای دینی و اظهار تبعیت از ولایت بهش رای دادیم.
متين
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
دوستان نداشتن ديدگاه سياسي معقول و غيرتعصبي رو مي​ذارن به حساب "نبستن عهد اخوت با کسي"!!!

عاقبت حب و بغض​هاي بي​خود و همراه با عصبيت، همينه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
راست میگه دیگه اگه شماها اینقدر اشتباهات احمدی نژاد رو ندیده نمی گرفتین و از همون اول که بحث هاله نور ویا تخلفات متعدد اون مطرح شد هی توجیه نمی کردید حالا کار به اینجا نمی رسید
ناشناس
| THAILAND |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
ولی‌ ما از اول هم میدونستیم ایشان تابع ولی‌ فقیه نیست .شما چشماتون بسته بود
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
اگر از اول مي دانستيد به او راي مي داديد .
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
اصول اصولگرایی شما همان خرافه هاییست که هر از چندگاهی کسانی رو که تاریخ مصرفشون تموم میشه به غیر انسانی ترین روش حذفشون کنید.اما بدونید دمکراسی مثل جریان آب مسیر خودش رو باز میکنه و تشنه هاا رو سیراب میکنه و زباله ها رو هم با خودش میبره و به دریا میسپاره.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
همونطور که در امریکا دموکراسی راهو باز میکنه!!!!
ناشناس
| UNITED STATES |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
یادتون رفته چجوری عکسشو می بوسیدید و به سرو صورتتون می مالیدید. یادتون رفته که مخالفانش رو بی بصیرت و فتنه گر و عامل استکبار می خوندید! حالا دیگه از اون وری افتادید
عبدالله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
2
58
عجب، چه مي كنه اين سياست!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
3
56
خب اگر ایشون راه رو گم کرده و به هیچ صراطی هم مستقیم نیست پس چرا ایشون رو استیضاح و برکنار نمی کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این کارای سیاست همش کثیفه
اصلا سیاست خوب نیست
دارید به همدیگر نون قرض می دید عزیز دل انگیز
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
بدون سیاست هم که نمیشه زندگی کرد. بقیه کشورها که ما فکر می کنیم اوضاعشون برقراره دارن با سیاست کشورشونو پیش می برن.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
0
0
عجب فیلم سینمایی شده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
2
74
مگه اين همون معجزه هزاره سوم نيست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
بود ، حالا طلسم باطل شده ، چون جنگير در بازداشت است . اجنه اومده بودن ميله هاي زندان را با سوهان باز كنند ، اونها هم دستگير شدن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
25
3
چهره منافق همیشه آشکار نیست اگر از آنان حمایت کردیم تازمانی ادامه میدهیم که در مسیر انقلاب و ولایت گام بردارند و عدول از راه انقلاب به معنی عبور از خط قرمز خواهد بود و مطمئنا ملت اقلابی و همیشه در صحنه طومار منافقین و منحرفین را در هم خواهد پیچید و اجازه نخواهیم داد کوچکترین آسیبی به انقلاب و ولایت وارد شود و مثل کوه پشت سر مقام معظم رهبری ایستاده ایم .
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
1
4
بالاخره اينها هم متوجه شده اند خود جاي شکر دارد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
1
23
: در هفته هاي گذشته موضوع " جريان انحرافي" به سرعت تبديل به تيتر يك اخبار كشور شد.

اين مساله كه "چرا و چگونه به يكباره اين موضوع تبديل به اولويت اول كشور و سوژه اي داغ براي رسانه ها و فعالان سياسي شده است؟" به كنار! اما از منتقدان کنونی که تا دیروز در دفاع از دولت سینه چاک می کردند، باید پرسید كه در 6 سال گذشته كجا بوده اید؟! روی سخن با کسانی که پیشتر نیز نقدهای عالمانه داشته اند نیست ، بلکه با کسانی سخن می گوییم که تا دیروز نقدهای عادی منتقدان را بر نمی تابیدند ولی امروز ده ها برابر آن نقدها را خودشان مطرح می کنند.

منتقدان تازه منتقد شده دولت بايد به اين سوال پاسخ دهند كه چگونه يك شبه و يك هفته اي به اين نتيجه رسيده اند كه همه اطرافيان رييس دولت يا مفسدند يا منحرف ؟! مگر رييس دولت اين اطرافيان را كمابيش از دوران آغاز رياست جمهوري خود در سال 1384 وارد دولت نكرده است ؟ پس چرا اكنون و پس از گذشت 6 سال از آغاز به كار دولت نهم برخي از حاميان سينه چاك دولت كه پيش از اين دوآتشه از دولت دفاع مي كردند تبديل به منتقداني شده اند كه گويي از نخست با دولت در موضع انتقاد و حتي عناد بوده اند ؟!

هدف اين نوشته دفاع از دولت در برابر انتقادها و يا هجمه و حمله به اصولگرايان منتقد دولت يا تطهير اصلاح طلبان و مسايلي از اين دست نيست، بلكه هدف اصلي اين نوشتار توجه دادن همه فعالان سياسي كشور به اين مساله است كه :

- مردم صاحب تحليل هستند و بسياري از كارهاي مسئولان و فعالان سياسي را به درستي تحليل كرده و صداقت يا فرصت طلبي آنها را مي فهمند.

- رعايت اخلاق در بازي سياست نه تنها لازم بلكه واجب و ضروري است .

- درست است كه مردم ايران به تغيير مواضع يك شبه جريان ها و گروه هاي سياسي عادت دارند اما تاريخ مي گويد قضاوت مثبتي درباره اين گروه ها و جريان ها نمي شود.

- بسياري از انتقاداتي كه اين روزها درباره اقدامات دولت و "جريان انحرافي " و مسايلي از اين دست از سوي اصولگرايان منتقد دولت مطرح مي شود در 6 سال گذشته از سوي منتقدان و برخي از نخبگان سياسي مستقل مطرح مي شده است ولي در همان زماني كه اين انتقادها مطرح مي شد بسياري از گروه ها و شخصيت هايي كه اين روزها منتقد دولت شده اند ، در برابر اين انتقادات يا سكوت مي كردند يا حتي منكر كاستي ها شده و از دولت دفاع مي كردند بنابراين منتقدان جديد دولت نمي توانند اين ادعا را مطرح كنند كه تازه متوجه عيوب و كاستي ها شده اند .

- همان طور كه اشاره شد مخالفت هاي برخي جريان ها با دولت اصولي نيست بلكه وابسته به شرايط متغير سياسي كشور است ، چه آنكه اگر اين مخالفت ها ، اعتراض ها وانتقادها اصولي بود اطرافيان رييس دولت يك شبه يا يك هفته اي دور او جمع نشده اند و اين افراد كمابيش از 6 سال پيش تا كنون همواره در كنار او بوده اند و اگر انتقادهاي اين طيف از اصولگرايان واقعا از سر نگراني براي اسلام ، انقلاب و نظام بود ، بايد در همان اوايل آغاز به كار دولت نهم اين انتقادها صورت مي گرفت و كجي ها راست مي شد نه حالا كه آفتاب عمر دولت كنوني به غروب خود نزديك شده است!

هر چند که نقدهای موجود علیه دولت و رئیس جمهور و اطرافیانش عمدتاً وارد و متقن هستند اما ماجراهای اخیر حاوی این درس است که اگر مصلحت اندیشی ها ، نفی نقدها و منکوب کردن منتقدان بر واقع نگری ها و پذیرش واقعیت های هرچند تلخ مسلط شوند ، خطاهای کوچک وابتدایی حاکمان ، اندک اندک به انحرافات و تخلفات و جرم های بزرگ تبدیل می شوند:

سرچشمه شاید گرفتن به بیل ... چو پرشد نشاید گرفتن به پیل

اگر آن روز که منتقدان خطاها را فریاد می زدند با انگ هایی مانند "ضد انقلاب" ، "بی بصیرت" ، "وابسته به بیگانگان" طرد نمی شدند و هم دولت و هم حامیان دیروز و منتقدان امروز با جان و دل پذیرای نقدها می شدند امروز کشور دچار بحران حاضر نبود.

به هر روی ماجراهای اخیر نیز به پایان می سد اما ای کاش تجربه ای باشد برای همه ما تا قدر نقد و منتقدان را بدانیم .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
آخه ناشناس عزیز اون موقع ها هم که خیلی از منتقدین شمشیرو از رو بسته بودند و هرکاری دولت خوب یا بد می کرد زیر سئوال می بردند و اگه دقت کنی نقد سازنده خیلی کم بود. الآن بعنوان مثال کی میدونه اونائی که منتقد قدیمی دولت بودند اگه خودشون مسئول بشن ممکنه بدتر از این بکنن.
نه عزیزم:
قبلنا هم نقد منصفانه ای به اون صورت دیده نمی شد که حالا من و شما بخوایم منتقدین فعلی رو زیر سئول ببریم.
ببخشید قصد جسارت ندارم:
تا بیایم به پختگی سیاسی برسیم و هر دولتی با هر ایده ای یاد بگیره پا روی اصول نذاره وضعیت همینه!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
0
13
اقا تا دیر نشده بهمنی را بردارید چون داره تو کشور فاجعه پولی ایجاد می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
كارمند بانك مركزي هستي ؟
هادي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
35
0
ما به خاطر اينكه احدي نژاد با رهبري بود و آقا هم او را حمايت مي كردند بهش راي داديم نه اينكه از خود احدي نژاد خوشمان بيايد يا عاشق چشم و ابرو او باشيم!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ف ح
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
آقا هادی منظورتان همان احمدی نژاده دیگه ؟؟؟؟
ناشناس
| UNITED STATES |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۲
یعنی شما از خودتون هیچ نظری نداشتید؟!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
یعنی طرز فکر رو نیگاااااا
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
تا جايي كه يادم مي ياد كانديدايي به نام احدي ن‍ژ‍اد نداشتيم.
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
1
37
واقعا که مصداق ضرب المثل مگسان دور شیرینی هستند این اصولگراها !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| SWITZERLAND |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
آخ گفتي !!!
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
0
17
برکنارش کنید دیگه چرا هی حرف مفت می زنید شاید از 63 % !! می ترسید !
ف ح
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
17
1
خوشا به حال آن کسانی که خود را درگیر این بازیهای سیاسی نمی کنند و دین خود را آلوده این مسائل!
بنده به آیت الله خامنه ای به عنوان یک انسان فرهیخته و رهبردینی ارادت دارم اما تا زمانیکه غسل کرده وضو می گیریم و قربتا الی الله چشم بسته بدون اینکه شناختی داشته باشیم به هر بی صلاحیتی رای می دهیم آیا باید وضعیتی بهتر از این داشته باشیم ؟آیا ما خود مسئول نیستیم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۲
حالا به غسل و وضو گیر نده! هم سن و سالای من و تو توی دهه 60 با غسل وضو جنگیدند و شهید و جانباز شدند. هرکی که غسل و وضو گرفت که بی بصیرت نمیشه. ضمنا درود بر آیت الله خامنه ای
ف ح
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
دوست ناشناس از ایران ، بنده هم با شما هم عقیده هستم درود بر آیت الله خامنه ای ،
و اما شما از کجای عرایض بنده به این نتیجه رسیده اید که هر که وضو گرفت بی بصیرت است ؟ انصافا چند نفر از آن بزرگوارانی که به احمدی نژاد رای دادند ایشان را کاملا می شناختند؟ مطمئن باشید بسیاری از همین ها که به نیت ........ به ایشان رای دادند حالا از کرده خود پشیمان و نادمند . در ضمن زمان جنگ که هم سن و سالهای ما شهید و جانبازمی شدند شما کجا بودید؟
امين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۲
0
12
مشايي!!! مشايي!!! مشايي!!! اين بازيا چيه بابا!! همش مربوط به روحيات خودشه!!! اين مشايي بيچاره رو از دستش نجات بدين!
امين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۲
0
6
مشايي!!! مشايي!!! مشايي!!! اين بازيا چيه بابا!! همش مربوط به روحيات خودشه!!! اين مشايي بيچاره رو از دستش نجات بدين!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۲
0
31
آقا 90 درصد این حرفارو دوسال پیش کروبی زد ، پس از دو حال خارج نیست

یا باید شما رو هم مثل اون فتنه گر و خائن خطاب کرد

یا باید پاشین برین به خاطر بصیرتش بهش تبریک بگین و ازش عذر خواهی کنین
zahra
|
UNITED KINGDOM
|
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۲
0
8
khanome rajabi koja tashrif darand ezhare nazar konand raje be vaghaye akhir.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۲
0
5
اینقدر که شما به این جنابان بد میگویید میترسم تا چند وقت دیگه کلی طرفدار پیدا کنن / فکر اینجاشو کردین
شمسی از لنگرود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
0
3
اعتراض وارد نیست !000 از ما است که بر ما است !
سجاد
|
UNITED STATES
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
0
6
مردم نون شب ندارن اونوقت شما دم از عدالت خواهی میزنین؟!؟ 6 سال است که احمدی نژاد رییس جمهوره اما هنوز از عدالت فقط سهام عدالت رو داده که اون هم سالی 40.000 تومنه... خدا به همه روزی بده تا محتاج نون شب نباشند...
ابوالقاسم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
5
1
اميدوارم خداوند همه را به راه راست كه همان پيروي از ولايت فقيه است هدايت كند
الهي آمين
اللهم عجل لوليك الفرج
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
اگه اینجوره، پس خدایا منو هدایت نکن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
6
0
اميدوارم خداوند همه را به راه راست كه همان پيروي از ولايت فقيه است هدايت كند
تو هم عضو جریان انحرافی هستی؟یعنی چی؟راه راست همون پیروی از ولایت فقیه؟؟؟والله که همتون منحرفید
ابوالقاسم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
8
0
جناب ناشناس منحرف اون كسي است كه با قرآن و ولايت فقيه نباشد
كافي است آقا(رهبري) دستور بدهند تا مشخص شود چه كسي منحرف است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
1
4
اي انتخاب عزيز!چرا نظرم رو نگذاشتي؟ در اين صورت اقاي ذوالنور فكر مي كنه مردم همه الزايمر دارند ونمي دونند اون كي بوده وچه قدر بصيرت داشته.نظري كه گذاشته بودم امر به معروف ونهي از منكر بود.تا ايشان از اين به بعد با تامل بيشتري صحبت كند وبه خاطر تمايلات زودگذر شخصي ياتعصب بيجا بي گناهان را اماج تهمت و افترا نكندوبا بزرگتر ازخودش بااحترام صحبت كند .
بي خيال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
0
5
بي خيال ! انتخاب تو هم آره! به جان شما شيرم رو حلالتون نميكنم اگه كامنت قبلي منو نذارين.بابا طرف بازنشسته شده ديگه ترس نداره. يانكنه خداي نكرده براي مجلس بعدي با هم ائتلاف كردين.....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
4
1
زنده باد مشایی
نظرات بینندگان