arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۲۶۹
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۰ - ۰۱ تير ۱۳۹۰

حذف حوزه امتحاني کنکور در فاصله 15 روز تا آزمون!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در پي حذف حوزه امتحاني کنکور در جغتاي، تعدادي از دانش آموزان و اوليا در مقابل فرمانداري اين شهرستان تجمع کردند. در اين تجمع که روز دوشنبه و در ساعت يازده صبح صورت گرفت، اعتراض کنندگان از فرماندار جغتاي خواستار پيگيري اين موضوع شدند.

به گزارش انتخاب؛ عرفاني که خود يک فرهنگي است، در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در حالي که کمتر از 10 روز به زمان برگزاري کنکور سراسري باقي مانده است، مطلع شديم حوزه برگزاري کنکور سراسري از اين شهرستان حذف شده و به شهرستان جوين تغيير يافته است اين در حالي است که در زمان ثبت نام در دفترچه راهنما، جغتاي به عنوان محل برگزاري آزمون سراسري ذکر شده بود و اکنون با اين تغيير حوزه امتحاني، بيش از 1500 داوطلب که از شهرها و روستاي ديگر شهرستانهاي همجوار جغتاي را به عنوان محل امتحان خود مشخص کرده اند، بلاتکليف و سرگردان مي شوند.

چرا حالا

وي با عنوان کردن اينکه از شهرهاي همجوار سبزوار و اسفراين داوطلباني جغتاي را براي حوزه امتحاني خود انتخاب کرده اند، گفت: معلوم نيست به چه دليلي اين تغيير صورت گرفته است. اين در صورتي است که از سال 83 آزمون سراسري در اين شهرستان برگزار مي شود.

يکي ديگر از اولياي دانش آموزان به وجود دو دانشگاه در جغتاي اشاره کرد و گفت: اگر قرار بود مسؤولان چنين تصميمهايي بگيرند، بهتر بود از قبل اين تصميم را مي گرفتند، نه اينکه 2 هفته مانده به برگزاري کنکور، چنين تصميم غيرکارشناسي بگيرند که موجب سرگرداني و اضطراب داوطلبان شود.

خانم جغتايي، داوطلب کنکور، هم در گفتگو با خبرنگار ما گفت: چرا بايد در حالي که کمتر از ده روز مانده به اين امتحان سرنوشت ساز، چنين تصميمي گرفته شود. اگر قرار بود محل حوزه امتحاني تغيير مي يافت، بايد همان موقع ثبت نام به ما اطلاع مي دادند تا خودمان حوزه امتحاني را انتخاب مي کرديم، نه اينکه به اجبار بايد به شهرستان همجوار که فاقد هر گونه امکانات رفاهي و آموزشي است، برويم.

مجيد دستوراني داوطلب ديگر نيز گفت: از وقتي که مطلع شدم حوزه امتحاني از جغتاي به جوين انتقال يافته، و بر خلاف ميل خودمان بايد به جوين برويم، شوکه شدم و درست زماني که به آرامش روحي و رواني نياز داريم، اين اتفاقها رخ مي دهد.

اظهارات فرماندار

فرماندار جغتاي در جمع تجمع کنندگان گفت: ديروز خبر تغيير حوزه برگزاري کنکور سراسري در 8 حوزه استان به ما رسيده و به دلايلي که براي ما هم معلوم نيست، اين هشت حوزه را در شهرستانهاي ديگر ادغام کرده اند.

هنرور اضافه کرد: ما از ديروز پيگير اين مسأله هستيم و در تماسي که با نمايندگان مجلس و مسؤولان مربوط داشتيم، به ما اطمينان دادند محل حوزه کنکور سراسري در اين شهرستان همچون سالهاي گذشته به قوت خود باقي مي ماند.

او به قدمت برگزاري کنکور و تعداد داوطلبان اشاره کرد و گفت: تعداد زيادي از داوطلبان هنگام ثبت نام، اين شهرستان را به عنوان حوزه امتحاني در موقع ثبت نام انتخاب کرده اند و اين حق آنها و خانواده شان است که محل برگزاري آزمون سراسري در همين شهرستان پابرجا بماند.

شم آبادي، مدير آموزش و پرورش شهرستان جغتاي هم در گفتگوي تلفني با خبرنگار ما گفت: ما هم به محض اطلاع از اين امر، اقدام به پيگيري کرديم و با بسياري از مسؤولان تماس گرفته و عواقب اين اقدام را گوشزد کرديم.

وي اين اقدام را غيرکارشناسي عنوان کرد و گفت: تا به نتيجه رسيدن اقدامهايمان از هيچ کاري دريغ نخواهيم کرد.

وي ابراز اميدواري کرد کساني که اين تصميم را گرفته اند، از تصميم خود صرف نظر کنند.لازم به يادآوري است، تعداد داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسري در جغتاي، بيشتر از شهرستان جوين است.
نظرات بینندگان