arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۳۵۸۷
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۲ - ۰۱ مهر ۱۳۹۵

بازتاب سخنرانی رئیس جمهوری در خبرگزاری های جهان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبرگزاری های آسوشیتدپرس، رویترز و فرانس پرس، هر یک از زاویه دید خود به پوشش سخنرانی 'دکتر حسن روحانی' رئیس جمهوری کشورمان در هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل پرداختند.

به گزارش ایرنا، بلافاصله پس از پایان سخنرانی آقای روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل که عصر روز پنجشنبه صورت گرفت، خبرگزاری های بزرگ جهان با تیترهای متفاوت، این سخنرانی را روی خروجی های خوی قرار دادند.

** آسوشیتدپرس: ایران از قدرت های جهان به خاطر گسترش تروریسم انتقاد کرد

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: رئیس جمهوری ایران قدرت های جهانی را به خاطر گسترش تروریسم در 15 سال گذشته مقصر دانست و گفت 'سرکوب و دخالت نظامی' دنیایی ناامن تر را به وجود آورده است.

این خبرگزارش نوشت: حسن روحانی همچنین عربستان سعودی را به اشاعه 'ایدئولوژی نفرت' در منطقه متهم کرد و تصمیم دیوان عالی آمریکا برای استفاده قربانیان یک بمب گذاری تروریستی از اموال ایران به عنوان غرامت را نکوهش کری.

آسوشیتدپرس، نوشت 'رئیس جمهوری ایران توافق هسته ای با آمریکا و پنج کشور دیگر که سال گذشته صورت گرفت را ستود و آن را رویکرد برد-برد برای هر دو طرف نامید.'

** رویترز: روحانی در سازمان ملل از عربستان خواست تا 'ایجاد شکاف' در منطقه را متوقف کند

خبرگزاری رویترز نوشت: 'حسن روحانی' رئیس جمهوری ایران، روز پنجشنبه از عربستان سعودی خواست تا ایجاد شکاف در منطقه را 'متوقف کند و از آن دست بکشد'.

این خبرگزاری ادامه داد: روحانی همچنین در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل گفت که رفتار ایالات متحده در پایبند نبودن به توافق هسته ای که سال 2015 به دست آمد، باید به صورت فوری اصلاح شود.

رویترز نوشت: روحانی درباره عربستان گفت که اگر دولت این کشور درباره 'صلح و توسعه منطقه' جدی است، باید از سیاست های اختلاف برانگیز دست بکشد و اشاعه ایدئولوژیِ نفرت و سرکوب حقوق همسایگانش را متوقف کند.

** خبرگزاری فرانسه: روحانی از تریبون سازمان ملل برای حمله به آمریکا در توافق هسته ای استفاده کرد

خبرگزاری فرانسه با برگزیدن این تیتر برای خبر خود، نوشت: 'حسن روحانی' رئیس جمهوری ایران، از سخنرانی خود در سازمان ملل استفاده کرد تا ایالات متحده را به اجرا نکردن کامل توافق هسته ای متهم کند و از واشنگتن بخواهد که سریع به این توافق در عمل متعهد شود.

خبرگزاری فرانسه با اشاره به موضع کشورمان مبنی بر اینکه واشنگتن مانع فعالیت های بانکی ایران در سطح بین المللی می شود، به نقل از روحانی نوشت: عمل نکردن ایالات متحده به توافق، 'یک رفتار نادرست بین المللی' محسوب می شود ٬ 'مورد اعتراض جامعه جهانی' است و اعتبار ایالات متحده را در سطح جهان 'بیش از پیش' لکه دار خواهد کرد.

این خبرگزاری همچنین به نقل از رئیس جمهوری کشورمان نوشت 'گروه های فشار صهیونیستی تا آنجا می توانند پیش بروند که کنگره ایالات متحده را به تصویب قوانین غیرقابل دفاعی مجاب کنند و عالی ترین نهاد قضایی آمریکا را به نقض هنجارهای بدیهی در حقوق بین الملل وادار نمایند.'
نظرات بینندگان