arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۰ - ۰۲ تير ۱۳۹۰

گاو صندوق خالي کاشاني و بازيکنان چند صد ميليوني استيلي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رضا پارسي: سرمربي جديد پرسپوليس پس از آنکه قراردادش را به طور رسمي در هيأت فوتبال استان تهران به ثبت رساند در انديشه جذب بازيکناني تاثيرگذار براي فصل آينده است. او که قبل از اين صحبت هاي زيادي در مورد تماسش با برخي بازيکنان براي حضور در فصل بعد به سوژه اي براي علي دايي تبديل شده بود، همه اين تماس ها را تکذيب کرد. شايد به همين دليل است که نمي خواهد در کادر فني اش از عليرضا مرزبان استفاده کند.

 
به گزارش انتخاب؛ مرزبان که در سال قهرماني پرسپوليس با قطبي توسط همين استيلي به پرسپوليس آمد و در شاهين بوشهر و استيل آذين هم دستيار او بود بعد از آنکه در برنامه 90 اعلام شد با حسين کعبي تماس گرفته و خواستار حضور اين بازيکن در پرسپوليس فصل آينده شده ، به نوعي از چشم دوست و يار قديمي خود افتاد و براساس آخرين تصميمات او جايي در کادر فني سرخپوشان نخواهد داشت.

با اين حال پس از حضور قطعي حميد استيلي به جاي علي دايي ، فهرست بازيکنان پرتعدادي در رسانه هاي مختلف منتشر شد که برخي ها در فهرست مازاد و اخراج قرار داشتند و خيلي ها هم در فهرست ورودي هاي پرسپوليس. اما آنچه مسلم است براساس قوانين فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ حميد استيلي تنها مي تواند از 6 بازيکن ليگ برتري براي فصل آينده استفاده کند و طبيعتا اين مشکل ، دست کادر فني را براي تغييرات زياد خواهد بست.
حتي اگر استيلي بتواند بازيکنان مورد نظرش را جذب کند بازهم 6 نفر تعداد زيادي براي تيمي که مي خواهد قهرمان ليگ برتر شود نيست ، زيرا بزرگترين مشکل علي دايي در فصل گذشته نداشتن بازيکنان بزرگ و تأثير گذار بود. با اين حال حميد استيلي فهرستي از بازيکنان مورد نظرش را تهيه کرده و در حال مذاکره با آنها براي حضور در جمع سرخپوشان است.در ميان اين گزينه ها البته انتظار هواداران پرسپوليس اين است که بازيکناني نظير علي کريمي و مهدي مهدوي کيا جايگاه ويژه اي داشته باشند. خواسته اول هواداران با ثبت قرارداد علي کريمي برآورده شد و علي کريمي قطعا فصل آينده را در پرسپوليس سپري خواهد کرد اما براي حضور مهدوي کيا موانعي وجود دارد که مهمترين آن خود حميد استيلي است.
مهدوي کيا که در پايان فصل گذشته ليگ برتر تأکيد کرد مي خواهد سال هاي آخر فوتبالش را در پرسپوليس سپري کند ،چراغ سبزي از سوي کادر فني و مسؤولان اين باشگاه نديد و روز چهارشنبه راهي شمال شد تا با تيم داماش گيلان وارد مذاکره شود هرچند اطرافيان مهدوي کيا هنوز در تلاش هستند تا زمينه حضور او را در پرسپوليس فراهم کنند اما به نظر کار او با داماش گيلان تمام است و مهدوي کيا بازوبند اين تيم را در ليگ يازدهم بر بازو خواهد بست.
*مازادها
از سوي ديگر حميد استيلي روي برخي بازيکنان اين تيم براي فصل آينده نظر ندارد که در بين آنها چهره هاي شاخصي هم ديده مي شود. عليرضا حقيقي يکي از اين بازيکنان است که ماندنش در جمع سرخپوشان تنها به آمدن يا نيامدن مهدي رحمتي بستگي دارد. اگر رحمتي حاضر شود به پرسپوليس بيايد آن وقت حقيقي بايد اين تيم را ترک کند و به فکر تيم جديدي باشد.
در خط دفاعي سپهر حيدري يکي از بازيکناني است که به نظر مي رسد جدايي اش از پرسپوليس تقريبا قطعي است. سکوبرت هم که توسط علي دايي به اين تيم آمد و فرصت چنداني براي حضور در ميدان پيدا نکرد يکي از مرداني است که استيلي روي او نظري ندارد و در نهايت در خط دفاعي جلال اکبري هم بايد از اين تيم برود زيرا کادر فني اعتقادي به وي ندارد.
در خط مياني اما بازيکنان بيشتري قرار دارند که مورد نظر استيلي نيستند. تياگو فراگا که خيلي ها اعتقاد دارند مي تواند به کار اين تيم بيايد در فهرست مازاد قرار دارد، مازيار زارع هم همين شرايط را دارد. مهدي شيري هم که سال هاي پاياني فوتبالش را سپري مي کند نيز از اين تيم رفت. مجتبي زارعي هم بايد به فکر تيم جديد باشد. اما محمد منصوري که گفته مي شد جايي در فهرست حميد استيلي ندارد روز چهارشنبه در نشستي با وي شرکت کرد و به توافق رسيد که فصل آينده هم در اين تيم بماند.در خط حمله اما جدايي وحيد هاشميان مي تواند جنجالي باشد. اين مهاجم پابه سن گذاشته در فهرست حميد استيلي قرار ندارد و احتمال اينکه از اين تيم جدا شود وجود دارد. اشپيتيم آرفي نيز همين شرايط را دارد که البته همه اين جدايي ها به شرطي است که استيلي بتواند بازيکنان مورد نظرش را جذب کند.
*ورودي هاي احتمالي
کادر فني تيم فوتبال پرسپوليس که البته به دليل شرايط باشگاه وضعيت مالي خيلي مطلوبي ندارد و تقريبا با گاوصندوق خالي باشگاه روبروست براي حضوري پرقدرت در رقابت هاي فصل آينده بازيکنان زيادي را مد نظر قرار داده است. شايد شاخص ترين آنها سيدمهدي رحمتي باشد که اين روزها خواهان زيادي دارد.
استيلي مذاکرات زيادي را با وي انجام داده اما هنوز وضعيت همکاري اين دو براي فصل آينده مشخص نيست. قاسم دهنوي بازيکن تيم مس کرمان يکي از گزينه هايي است که استيلي به شدت دنبال اوست . همان طور که مهدي کياني بازيکن تيم فوتبال تراکتورسازي به شدت مورد نظر سرمربي سرخ ها قرار گرفته و او دنبال آن است تا بتواند کياني را به تهران بياورد. هر چند که گفته مي شود کياني با تراکتورسازي تمديد کرده است.
رضا نوروزي در فهرست استيلي است که فولادي ها رقم سرسام آوري را براي صدور رضايت نامه اش اعلام کرده اند. مهرداد اولادي هم يکي از بازيکنان مورد نظر استيلي است که البته در گفتگويي که با وي داشته اعلام کرده مي خواهد به ليگ ترکيه برود. جواد کاظميان و کريم انصاري فرد هم مورد نظر استيلي هستند که البته هر کدام مشکلات خاص خودشان را دارند. سيدجلال حسيني هم از گزينه هاي مورد نظر استيلي است که البته قلعه نويي هم به شدت او را مي خواهد.
* جدايي خوردبين
خبر ديگر از تغييرات در باشگاه پرسپوليس اين است که گفته مي شود محمد زادمهر به زودي جانشين محمود خوردبين در سرپرستي تيم فوتبال اين باشگاه خواهد شد و فريد زرينه که پزشک سال هاي اخير پرسپوليس بوده نيز جاي خود را به فرد ديگري خواهد داد.
نظرات بینندگان