arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۳۶۷
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۰۳ - ۰۲ تير ۱۳۹۰

فوتبال اسپانيا درآستانه ورشکستگي؛ 4 ميليارد يورو بدهي براي لاليگا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رقابتهاي لاليگا با مشکل مالي بزرگي مواجه شده است.
به گزارش انتخاب؛‌ نشريه مارکا در گزارشي مفصل در اين رابطه نوشت که رقابت هاي باشگاهي فوتبال اسپانيا در آستانه ورشکستگي قرار گرفته و ميزان بدهيهاي آن به 4 ميليارد يورو رسيده است.
در پي نقل وانتقال هاي بازيکنان با رقم هاي سنگين ودستمزدهاي نجومي ستارههاي حاضر دراين ليگ همچون مسي و کريس رونالدو، شرايطي ناگواردر فوتبال اين کشور حاکم شده است.
در حال حاضر دستکم 21 باشگاه اسپانيايي در دسته اول ودسته دوم فوتبال اين کشور، به قانوني که تعليق پرداخت بدهي هاي آنها را بدون اعلام ورشکستگي ميسرمي کند، متوسل شده اند. در اين شرايط اين باشگاه ها مي توانند بدون اينکه از سوي فدراسيون فوتبال اسپانيا جريمه شوند، به کار خود ادامه دهند. دربين تيم هايي که به اين قانون متوسل شده اند ساراگوسا، رايو وايکانو، ارکولس، بتيس، کاديسه، گرانادا، مايورکا، رکراتيوو، خرس و کوردوبا هستند. قانون موسوم به " لي کونکورسال " ممکن است در آينده اي نزديک کاهش 50 درصدي دستمزدهاي عقب افتاده بازيکنان را سبب شود. بيش از 300 بازيکن شاغل در فوتبال باشگاهي اسپانيا نسبت به عقب افتادن دستمزدهاي خود از سوي تيم هايشان شکايت کرده اند.
سنديکاي بازيکنان در شرايطي که اين وضعيت حل نشود، تهديد به اعتصاب عمومي و بلوکه کردن رقابت هاي باشگاهي فصل بعد کرده است. اين روزها چندين مبلغ نجومي ديگر براي خريدهاي تازه درلاليگامطرح شده که 50 ميليون يورو براي سانچس از سوي بارسلونا يا 40 ميليون يوور براي فابرگاس ازجمله آنها هستند وحالا بحث نصف شدن دستمزدهاي بازيکنان درتيمهاي کوچک رنگواقعيت به خود مي گيرد.
نشريه مارکا در گزارش خود توضيح داد که به بازيکناني که تا قبل از اين 500 هزاريورو درسال دريافت مي کردند، حالا نصف اين مبلغ پيشنهاد مي شود و در دسته دوم لاليگا بازيکناني هستند که تنها 90 هزار يورو درسال دستمزد دريافت ميکنند. فقط تيم هاي رئال مادريد و بارسلونا توانسته اند از عهده بدهي هاي سنگين خود برايند.
گفته شده که مبلغ بدهي اين دوتيم روي هم کمتراز يک ميليارد يورو است. اين دوتيم اسپانيايي توانسته اند به لطف 600 ميليون يورويي که از امتياز پخش تلويزيوني به دست مي آورند، از اين شرايط بحراني فرار کنند. ختافه و مالاگا هم که شانس اين را داشته اند که مالکان خارجي آنها را هدايت کنند، از اين مهلکه جان سالم به در برده اند.

نظرات بینندگان