arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۳۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۰۳ - ۰۲ تير ۱۳۹۰

مهم ترين نکته براي بازيگر - رضا کیانیان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهم ترين نکته براي بازيگر حضور است. يعني ديده شدن. تولد نقش پديده حيرت انگيزي است که همه، حتي خود بازيگر را، غافلگير مي کند. مثل تولد هر بچه اي که به دنيا مي آيد. آن بچه در عين حالي که شباهت هايي به پدر و مادرش دارد ولي موجود مستقلي است و کنش ها و واکنش هاي او به دليل استقلال، براي پدر و مادر جذاب است. نقش هم که متولد مي شود، همين خصلت ها را دارد. شباهت هاي ناگزيري به بازيگر دارد، اما شخصيتي مستقل از اوست و در بسياري از مواقع، خود بازيگر را هم غافلگير مي کند.

خيلي ها دوست دارند بازيگر شوند و خيلي ها هم فکر مي کنند که بازيگر هستند، چون ظاهرا بازيگري ساده است. بايد زيبا و خوش تيپ باشي، که همه فکر مي کنند هستند و کمي پر رو! در اين صورت فقط به فيزيک خودت بسنده کرده اي. يک نفر ممکن است زيبا باشد يا هيکل خوبي داشته باشد، اما اين ها در نهايت ارتباطي با بازيگر شدن او ندارند. مانکن ها و مدل ها همه اين ويژگي را دارند اما بازيگر نيستند و بعضي بازيگر ها در اندازه فيزيکشان بازيگر مي شوند، ولي وقتي آن زيبايي زايل شد، خودشان هم از بين مي روند.يکي از مشخصه هاي بازيگر اين است که نگاهش دزد است. او هميشه به محيط اطرافش خوب نگاه مي کند.

بازيگري مثل شعبده بازي است. شعبده باز مي آيد روي صحنه و دست ها و آستين خالي اش را به شما نشان مي دهد. بعد پشت و روي يک پارچه را هم نشانتان مي دهد و وقتي مطمئن شديد چيزي نيست، ناگهان از آن وسط يک خرگوش بيرون مي آورد و شما را به حيرت مي اندازد. وقتي مي روم روي صحنه دوست دارم همه بگويند رضا کيانيان آمده و چند دقيقه که گذشت مرا يادشان برود و غرق نقش شوند، اما من دوباره اين قضيه را به يادشان مي آورم و دوباره از اول. مدام دوست دارم اين بازي را با تماشاگر ادامه بدهم.

اگر نام بازيگري را برديم و شما سکانس يا پلاني از بازي او به خاطرتان آمد، او بازيگر خوبي است.
اما مي بينيد بازيگران زيادي هستند که فيلم هاي زيادي هم بازي کرده اند اما شما لحظاتي از بازي او را به خاطر نداريد. بلکه کلا نام او يا نام فيلم هاي او يا داستان فيلم هاي او را به خاطر داريد. اين بازيگران با اينکه در مقطعي بسيار مشهورند و کلي هم بازي کرده اند اما در هيچ سکانسي، پلاني يا لحظه اي از بازيشان به روح تماشاگر چنگ نينداخته اند.

عادي بودن شايد سخت ترين نقشي است که يک بازيگر مي تواند بازي کند چون چيزي براي خود نمايي ندارد.
* رضا کيانيان/ بازيگر سينما

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
0
2
آقا رضا خیلی با مرامی
نظرات بینندگان