arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۰۵ - ۰۲ تير ۱۳۹۰

کنگره آمريکا: بدهي هاي فدرال به هفتاد درصد توليد ناخالص داخلي مي رسد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بر اساس گزارشی که دفتر بودجه کنگره آمریکا روز چهارشنبه منتشر کرد ، دورنمای بودجه این کشور ناامیدکننده است و بدهی های فدرال به حدود هفتاد درصد تولید ناخالص داخلی خواهد رسید که بیشترین میزان از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون است.
 
به گزارش انتخاب؛ در گزارش این دفتر در مورد دور نمای بودجه ای بلند مدت در آمریکا آمده است: به تازگی دولت فدرال بالاترین کسری بودجه در اقتصاد از سال هزار و نهصد و چهل و پنج را به ثبت رسانده است.

در نتیجه میزان بدهی های فدرال افزایش خواهد یافت.

این دفتر تشریح می کند در پایان سال دو هزار و هشت بدهی ها به چهل درصد تولید اقتصادی سالانه کشور آمریکا رسید.

از آن زمان این رقم به شدت افزایش یافته است.افزایش بدهی ها تا حدودی با کاهش درآمدهای مالیاتی و افزایش هزینه های فدرالی مربوط به بحران اقتصادی اخیر ارتباط دارد.

بر اساس این گزارش با وجود این ، این رشد بدهی نابرابری میان هزینه ها و درآمدهایی که پیش از بحران پیش بینی شده بود را مشخص می کند. به گزارش خبرگزاری شینهوا از واشنگتن ، در حالی که از سرگیری رونق اقتصادی ادامه دارد و سیاست های تصویب شده برای مقابله با بحران اقتصادی کم کم حذف می شود، احتمالا کسری بودجه در آمریکا در سال های آینده کاهش خواهد یافت. دفتر بودجه کنگره آمریکا در گزارش خود خاطر نشان کرد: با این حال ، دورنمای بودجه ای برای دهه آینده و پس از آن ناامید کننده است.

افزایش کسری بودجه بحث های داغی میان دو حزب آمریکا ایجاد کرده است.

جمهوری خواهان بر این موضوع اصرار دارند که کاخ سفید باید به شدت هزینه ها را کاهش دهد اما این درحالی است که دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و دموکرات ها معتقدند این اقدام از سرگیری رونق اقتصادی را به خطر می اندازد. در پی بحران مالی و رکود اقتصادی بدهی های عمومی در آمریکا به شدت افزایش یافت
نظرات بینندگان