arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۴۱۱۱
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۶ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵

نتانیاهو: می‌ترسم اوباما شرایطش را تحمیل کند

حل مسالمت آمیز مساله فلسطین با قطعنامه‌های سازمان ملل محقق نمی‌شود
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به تاکید اخیر رئیس جمهوری آمریکا بر لزوم اقدام اسرائیل برای حل اختلافات با طرف فلسطینی، ابراز امیدواری کرد که وی پیش از کناره‌گیری از قدرت "راه‌حلی سیاسی را به صورت یک جانبه" به اسرائیل تحمیل نکند.

به گزارش پایگاه خبری العهد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای با شبکه دو تلویزیون این رژیم ابراز امیدواری کرد که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا پیش از کناره‌گیری از قدرت راه‌حلی سیاسی را به او تحمیل نکند.

نتانیاهو در این رابطه به صحبت‌های اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد که گفته بود "حل مسالمت آمیز مساله فلسطین با قطعنامه‌های سازمان ملل محقق نمی‌شود". نتانیاهو تاکید کرد: این مطلب که اوباما می‌گوید درست است.

اوباما در دیدار سه روز پیش خود با نتانیاهو ضمن تاکید بر مخالفت خود با شهرک‌سازی‌ها گفته بود: می‌خواهم پیش از پایان دوره ریاست جمهوری‌ام ببینم که اسرائیل در راستای حل مشکلات با فلسطینی‌ها گامی برمی‌دارد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره بازگشت عملیات‌های مقاومتی فلسطینی‌ها گفت: پیش‌تر تعداد این عملیات‌ها کاهش یافته بود اما ما نگران بودیم که آنها دوباره ازسرگرفته شوند به ویژه در ایام عید قربان به همین دلیل هم ارتش و هم شاباک (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل) را به حالت آماده باش در آوردیم.
نظرات بینندگان