arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۴۲۳۳
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۳ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵

فرمانده هوافضا: دشمنی آمریکا با ایران پایان نیافته است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: دشمنی های آمریکا و غرب با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران پایان نیافته، چراکه شرایط نسبت به گذشته تغییری نکرده است.
 
سردار امیرعلی حاجی زاده در همایش پیشکسوتان و طلایه داران دفاع مقدس که در حسینیه عاشقان ثارالله زنجان برگزار شد به ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی و نابرابر اشاره کرد و افزود: بی شک دوران دفاع مقدس، یکی از ذخایر و گنجینه های ارزشمند انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است که باید از تجربیات، عبرت ها و درس های گرانبهای آن دوران در رفع مشکلات و تنگناها بهره گرفت.

وی اظهار کرد: نباید اجازه داد این تاریخچه گوهربار بدون استفاده و مدفون بماند و اگر از آن تجربیات در رفع مشکلات بهره کافی و وافی نبریم به حتم در حق خود و کشور جفا کرده ایم.

سردار حاجی زاده با تاکید بر اینکه تمام مشکلات و موانع بر سر راه کشور و ملت ایران با بکارگیری الگوی دوران دفاع مقدس حل می شود، افزود: در جنگ هشت ساله تحمیلی، جمهوری اسلامی ایران با یک ائتلاف شرق و غرب و کشورهای مرتجع عربی مواجه بود که همه آنان برای رسیدن به اهداف نامشروع خود در برابر ملت ایران صف آرایی کرده بودند.

وی ادامه داد: در این جنگ نابرابر، تمام دشمنان انقلاب و نظام اسلامی به محوریت آمریکا با یکدیگر هم سو و هماهنگ شده و به عنوان یک ائتلاف در مقابل ایران عمل می کردند تا از این طریق به اهداف خود دست یابند اما حضور رزمندگان اسلام در جبهه ها و پشتیبانی و حمایت های بی دریغ و همه جانبه ملت از نیروهای مسلح و تدابیر حضرت امام خمینی (ره) تمام نقشه های آنان را نقش برآب کرد.

سردار حاجی زاده با اشاره به اینکه پس از گذشت یک و نیم سال از آغاز جنگ، روابط و حمایت های آمریکا از عراق علنی و رسمی شد، تصریح کرد: اگر حمایت های جانبدارانه آمریکا نبود به حتم جنگ تحمیلی، هشت سال به درازا نمی کشید، تعداد شهدای دوران دفاع مقدس به 188 هزار نفر نمی رسید و این همه جانبار نداشتیم و خسارت های میلیاردی به زیرساخت های کشور وارد نمی شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تاکید براینکه جنگ هشت ساله، جنگ ساده ای نبود و در واقع جنگ ظالمانه ای بود که برای رسیدن به نیات شوم علیه ایران اسلامی روا داشتند گفت: پایمردی، ایستادگی، مقاومت، ایثار و جانفشانی های رزمندگان اسلام موجب شد تا وجبی از خاک کشورمان به دست دشمنان نیفتد.

سردار حاجی زاده به اهمیت دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: اگر امروز، ایران در تولید انواع تسلیحات دریایی، زمینی و هوایی به پیشرفت های خوبی نایل آمده و به مرز خودکفایی رسیده به قطع و یقین نشات گرفته از الگوهای دفاع مقدس و تبعیت از رهنمودهای امام (ره) و مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه بیرون از مرزها برای ملت و کشور ایران دلسوزی نخواهد شد و باید با تکیه بر جوانان و شرکت های دانش بنیان و دانشمندان به دستاوردهای ارزشمند در عرصه های مختلف دست یافت، اظهار کرد: امروز دشمنان در حوزه های مختلف اعم از حوزه فرهنگی و اقتصادی به مقابله با ایران برخاسته اند و به همین دلیل همه باید احساس تکلیف کرده و دست در دست یکدیگر برای عبور از موانع و مشکلات وارد عرصه شوند.

سردار حاجی زاده افزود: ایران از توانمندی های بسیاری برخوردار است اما برای بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود نیاز به خودباوری و اعتماد به نفس است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در بخش پایانی سخنان خود به وجود امنیت در کشور اشاره کرد و گفت: دشمنان ایران برای ایجاد ناامنی در این کشور، بطور دائم هزینه های زیادی را صرف می کنند و در حقیقت ناامنی را پمپاژ می کنند اما با وجود نیروهای مسلح و وحدت و هوشیاری ملت و رهنمودهای رهبری، ره به جایی نمی برند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان