arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۴۲۶
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۲ - ۰۱ تير ۱۳۹۰

قوی ترین بانکهای دنیا پست بانک ها هستند

پست بانک ها در دنیا قوی ترین بانک ها هستند بطوریکه در کشورهای پیشرفته نظیر؛ ژاپن 24 هزار، فرانسه 17 هزار و آلمان 10 هزار دفتر نمایندکی دارند و بطور ذاتی و عمومی خدمات متنوعی را ارائه مِی کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پست بانک ها در دنیا قوی ترین بانک ها هستند بطوریکه در کشورهای پیشرفته نظیر؛ ژاپن 24 هزار، فرانسه 17 هزار و آلمان 10 هزار دفتر نمایندکی دارند و بطور ذاتی و عمومی خدمات متنوعی را ارائه مِی کنند.

به گزارش "انتخاب" به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران: علی نعمتی عضو هیات مدیره و مدیر اجرائی پنجمین همایش مدیران و روسای شعب پست بانک در مراسم افتتاحیه این همایش در شهر مقدس مشهد ضمن بیان این مطب و اشاره به تلاش های پست بانک از بدو آغاز فعالیت خود و تبدیل آن به یک بانک تمام عیار و قدرتمند در نظام بانکیگفت: ویژگی عمده پست بانک ها در دنیا تعداد نقاط تماس و تعدد خدمات است که تحت نظارت اتحادیه جهانی پست UPU و بانک های جهانی پس انداز کوچک WSBI در سراسر دنیا خدمات متنوع را ارائه می کنند و پست بانک ایران نیز با حمایت ویژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با صرف و هزینه حدود 2 هزار میلیارد ریال، بیش از 13 هزار نقطه تماس را در برنامه چهارم توسعه در قالب دفاتر ICT روستایی در سطح کشور ایجاد نموده و در برنامه توسعه نیز 6 هزار دفتر دیگر را راه اندازی می کند.

نعمتی اظهار داشت : پست بانک ایران در سال جهاد اقتصادی حرکت های ویژه ای را مد نظر دارد و پرداخت سود سهام عدالت 3 میلیون نفر و یارانه یک میلیون و 500 هزار سرپرست خانوار فرصتی است که می تواند ما را در جذب منابع و خدمت به بندگان خود کمک می کند.

مدیر اجرائی پنجمین همایش مدیران و روسای شعب پست بانک، رویکرد اصلی این همایش را پرداختن به چالش ها و فرصت های بانک در حوزه اجرا و شعب با ایجاد زمینه های همدلی و همفکری با مجموعه مدیران و روسای شعب نسبت به بهبود وضعیت ارائه خدمات و رفع موانع و چالش های احتمالی و حرکت در مسیر بانکداری نوین در سطح گسترده بانک بویژه در مناطق محروم و روستائی و باز نماندن از گوی رقابت عنوان کرد. وی افزود: پنجمین همایش سراسری مدیران و روسای پست بانک ایران بمنظور ایجاد هماهنگی و انسجام در زمینه پیشبرد برنامه های بانک در سال جاری و فراهم کردن زمینه های مشارکت مجموعه مدیران و روسای شعب در زمینه ارتقاء کمی وکیفی خدمات در راستای شعار محوری بانک در سال جاری مبنی بر «جهاد اقتصادی؛ حضور موثر در مناطق محروم و روستایی» برنامه ریزی شده است که در حال برگزاری است.

نعمتی تصریح کرد: در راستای نیل به هدف این همایش؛ دبیرخانه مربوطه با حضور مدیریت امور شعب و مناطق و ادارات کل روابط عمومی، تدارکات و خدمات، آموزش و تحقیقات، حوزه مدیریت و حراست تشکیل و با برگزاری جلسات متعدد و همفکری نسبت به تهیه و تدوین محورها و رویکردهای این همایش اقدام نمود و در ادامه طی فراخوانی از نظرات، دیدگاه ها و پیشنهادات مدیران و روسای شعب استان ها و مناطق و همچنین مشکلات و راهکارهای مورد نظر به منظور بهبود عمکرد بانک در حوزه مدیریت های امور شعب و مناطق، اعتبارات و سرمایه گذاری، فناوری اطلاعات، سازمان و برنامه ریزی و امور بین الملل استفاده نمود و در نهایت نظرات و پیشنهادات ارائه شده در قالب پنج سخنرانی توسط مدیران منتخب استانها و چهارسخنرانی توسط روسای شعب منتخب به نمایندگی ازسایرین برنامه ریزی گردید که در جریان همایش ارائه می شود.

وی خاطرنشان ساخت: با همفکری و اخذ دیدگاه های مدیر عامل و اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد بانک، سرفصل های اثر بخش و مورد نیاز جهت طرح در همایش تهیه شده و تمام توان و تلاش بر این است که بتوانیم پاسخگوی نیازها بانک و خواسته های مشتریان باشیم .

مدیر اجرائی پنجمین همایش مدیران و روسای شعب پست بانک گفت: به منظور ایجاد انگیزه لازم در میان تلاشگران بانک و تجلیل و قدردانی از زحمات و تلاش های آنان، کمیته ای متشکل از مدیران؛ امور شعب و مناطق، امور مالی و اعتبارات، بازرسی و حسابرسی، حوزه مدیریت و روابط عمومی تشکیل شد و بر اساس معیارها و شاخص های مختلف نسبت به شناسایی، ارزیابی، انتخاب و معرفی مدیران و روسای شعب برتر بانک در سطح کشور اقدام نموده است.

وی معیارهای انتخاب مدیران و روسای شعب برتر را شامل؛ درصد تحقق هدف سپرده ای، نرخ هزینه عملیاتی، سهم عقود مشارکتی از کل تسهیلات، درآمد به هزینه، سود و زیان و انضباط مالی، مقبولیت، شخصیت و رعایت اصول مشتری مداری بیان کرد و گفت: شش مدیر و بیست و دو رییس شعبه بعنوان مدیران و روسای برتر بانک انتخاب شده اند که در پایان همایش از آنان تقدیر می شود.

عضو هیات مدیره پست بانک ایران اظهار داشت: با برگزاری جلسات متعدد دبیرخانه و با همفکری مجموعه مدیران ستادی و اجرائی محورهای همایش در قالب؛ تبیین سیاست ها ، برنامه ها و الویت های سال جاری بانک، بررسی فرصت ها و چالش های پیش روی بانک، تبادل تجربیات، نقطه نظرات، پیشنهادات و راهکارهای مدیران و روسای شعب، رعایت قوانین مربوط به پولشویی و پیگیری از تخلفات اداری، مدیریت نقدینگی و تجهیز منابع، بهسازی و توسعه ظرفیت های دفاتر خدمات بانکی و شهری و روستائی، طرح مسائل دینی، فرهنگی و اسلامی، شناسایی و معرفی مدیران و روسای شعب برتر بانک، تدوین و جمع بندی ماحصل مطالب ارائه شده و پرسش و پاسخ، التزام و تعهد همگانی در همسویی هر چه بیشتر با سیاست های راهبردی و اهداف بانک و همچنین قرائت بیانیه پایانی تعیین شد.

نعمتی ادامه داد: در این همایش بطور رسمی " نظام پذیرش و بررسی پیشنهادهای پست بانک ایران" بصورت سیستماتیک و از طریق درگاه های الکترونیکی و نرم افزار ویژه بانک راه اندازی شده و از این به بعد کلیه کارکنان می توانند با شناسائی مسائل موجود و ارائه راه کارهای پیشنهادی در عملیات اجرائی و کاری بانک بمنظور ارتقاء و بهره وری در روشها و سیستم های کاری و همچنین تصمیم گیری های کلان و استراتژیک بانک مستقیماً مشارکت خواهند داشت.

وی اظهار امیدواری کرد: مجموعه تلاش های صورت گرفته توسط دست اندارکاران این همایش بتواند زمینه توسعه و تعالی هر چه بیشتر پست بانک ایران را در خدمت به هموطنان فراهم سازد.
مدیر اجرائی پنجمین همایش مدیران و روسای شعب پست بانک در پایان از مجموعه مدیران و کارشناسان دبیرخانه همایش از جمله میزبانی مدیریت شعب استان خراسان رضوی، امور شعب و مناطق و ادارات کل روابط عمومی، تدارکات و خدمات، حوزه مدیریت، حراست، بازرسی و حسابرسی و آموزش و تحقیقات که در برگزاری همایش نقش موثری داشته اند و همچنین کسانی که با مشارکت، همفکری و ابراز نظر موجب غنی شدن محتوای برنامه ها شده اند تقدیر و تشکر نمود.
نظرات بینندگان