arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۴۳۴۱
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۴ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵

جروزالم پست:کلینتون به نتانیاهو اطمینان داد توافق هسته ای ایران را اجرا خواهد کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 یک روزنامه صهیونیستی نوشت هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل اطمینان داد توافق هسته ای ایران را اجرا خواهد کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، روزنامه جروزالم پست چاپ سرزمین های اشغالی فلسطین در گزارشی نوشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل طی سفر به آمریکا، یکشنبه شب با هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دیدار کرد و در این دیدار هیلاری کلینتون گفت وجود اسرائیل قوی و با نشاط برای آمریکا ضروری است، زیرا اسرائیل و آمریکا در بخش منافع راهبردی و اصول دموکراسی برابری، تساهل و کثرت گرایی، اشتراکات زیادی دارند.

نویسنده گزارش جروزالم پست نوشته است هیلاری کلینتون در این دیدار از بسته کمک نظامی آمریکا به اسرائیل به ارزش سی و هشت میلیارد دلار حمایت کرد و قول داد روابط دوجانبه را با اسرائیل توسعه دهد. دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه آمریکا هم در دیدار نتانیاهو گفته بود روابط آمریکا را با اسرائیل توسعه خواهد داد. یکی از اعضای تیم تبلیغات انتخاباتی هیلاری کلینتون گفت نتانیاهو و هیلاری کلینتون در دیدار خود درباره توافق هسته ای ایران نیز گفتگو کردند؛ توافقی که نتانیاهو با با آن مخالف است اما هیلاری کلینتون آن را تایید کرده است. هیلاری کلینتون در این دیدار متعهد شد در اجرای توافق هسته ای ایران، همچنان همکاری نزدیکی با اسرائیل داشته باشد.

وی همچنین بر اجرا شدن راهکار تشکیل دو کشور مستقل در سرزمین های فلسطین تاکید کرد و گفت با دو طرف فلسطینی و اسرائیلی به شکل مستقیم گفتگو خواهد کرد. دیدار هیلاری کلینتون با بنیامین نتانیاهو پشت درهای بسته انجام شد. نتانیاهو پیش از آن به مدت نود دقیقه با دونالد ترامپ دیدار و گفتگو کرده بود.
نظرات بینندگان