arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۴۸۰۲
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۵ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵

مازنی: تاثیر هالیوود از پنتاگون هم بیشتر است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 حجت الاسلام احمد مازنی (نماینده تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی) روز گذشته با حضور در سینما فرهنگ به تماشای فیلم سینمایی «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی نشست.

به گزارش ایلنا احمد مازنی پس از تماشای فیلم فروشنده گفت: آنچه درباره «فروشنده» خوانده یا شنیده بودم با آنچه در سینما دیدم متفاوت بود و معتقدم هنر اصغر فرهادی این است که یک معضل اجتماعی را حتی اگر فراگیر هم نباشد؛ جلوی دوربین و روی پرده سینما می‌برد و در نهایت قضاوت را به مخاطب می‌سپارد.

وی ادامه داد: این ویژگی، البته ویژگی هنر است و هنرمند باید مسائل اجتماعی و فرهنگی را با زبانی متفاوت بیان کند.

عضو کمیسیون فرهنگی افزود: بنده قضاوت تخصصی این فیلم را به اهل فن می‌سپارم اما در بعد دیپلماسی فرهنگی همانطور که قبلاً و پس از موفقیت این فیلم در جشنواره کن گفتم؛ سینما در دنیا به عنوان یک ابزار دیپلماسی و دیپلماتیک شناخته شده است و امروز نقش هالیوود در دنیا حتی بسیار پررنگتر از پنتاگون و وزارت امور خارجه آمریکاست و امروز از طریق هالیود سبک زندگی آمریکایی در دنیا ترویج و تبلیغ می‌شود.

مازنی ادامه داد: چرا ما نباید از این ظرفیت استفاده کنیم زیرا هنرمندان و سینماگران ما ظرفیت لازم را برای ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی در داخل و خارج کشور دارند و می‌توانند در خارج از کشور فرهنگ ایرانی را نمایش دهند.

مازنی در واکنش به برخی اظهارات درباره فیلم «فروشنده» گفت: اگر افرادی به لحاظ سلیقه یا دیدگاهشان با این فیلم‌ها اختلاف نظر دارند نباید این موفقیت‌ها را دست‌کم بگیرند و آن را زیر سؤال ببرند بلکه باید با همان دید جذب حداکثری که مقام معظم رهبری فرمودند؛ به اصحاب فرهنگ احترام بگذاریم.

نظرات بینندگان