arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۴۸۱۹
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۶ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵

پهپادی ناشناس فرودگاه دوبی را به تعطیلی کشاند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 پرواز پهپادی ناشناس بر فراز فرودگاه دوبی باعث تعطیلی این فرودگاه شده است.

به گزارش بی بی سی، مقامات فرودگاه بین‌المللی دوبی گفته‌اند که روز چهارشنبه، ۷ مهر (۲۸ سپتامبر) این فرودگاه از حدود ساعت ۸ صبح به وقت محلی به روی تمامی پروازها بسته شد. دلیل بسته شدن فرودگاه "فعالیت غیرمجاز پهپاد" در مسافت حدود یک مایلی این محل عنوان شده است.

مقامات فرودگاه در توییتر خود گفته‌اند که پس از حصول اطمینان از امنیت پرواز، فعالیت فرودگاه پس از ۳۵ دقیقه از سر گرفته شد. و به تدریج به حالت عادی بازگشت.

مقامات فرودگاه در توییتر خود نوشته‌اند که "ما بار دیگر تاکید می‌کنیم که پهپادها مجاز به پرواز در فاصله کمتر از پنج کیلومتری فرودگاه یا محل‌های پرواز و فرود هواپیماها نیستند."

این نخستین باری نیست که نزدیک شدن پهپاد به فرودگاه دوبی باعث اخلال در فعالیت آن می‌شود. روز ۱۲ ژوئن سال جاری نیز مشاهده یک فروند پهپاد در نزدیکی فرودگاه دوبی باعث شد تا به مدت نزدیک به هفتاد دقیقه، هیچ هواپیمایی اجازه فرود یا پرواز از آن را نداشته باشد.

در پی آن واقعه، مقامات دولت امارات عربی متحده گفتند که در نظر دارند با بازبینی مقررات مربوط به خرید و استفاده از پهپادها، از تکرار حوادث مشابه جلوگیری کنند.

در حال حاضر، پهپادهای شخصی باید نزد سازمان هوانوردی کشوری امارات ثبت شود.

در سال‌های اخیر، استفاده از پهپاد برای مقاصد گوناگون و همچنین به عنوان سرگرمی در بسیاری از کشورهای جهان رواج یافته و در مواردی باعث نگرانی کارشناسان در مورد به مخاطره انداختن امنیت پرواز هواپیماها شده است.
نظرات بینندگان