arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۴۸۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۳ - ۰۳ تير ۱۳۹۰

ملک زاده متهم به چیست؟

زهره الهيان گفت: محمدشريف ملك‌زاده در بحث مناطق آزاد داراي اتهامات مالي و در موضوع شوراي عالي ايرانيان خارج از كشور نيز داراي اتهامات امنيتي است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : فارس: زهره الهيان گفت: محمدشريف ملك‌زاده در بحث مناطق آزاد داراي اتهامات مالي و در موضوع شوراي عالي ايرانيان خارج از كشور نيز داراي اتهامات امنيتي است.

زهره الهيان عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به بازداشت محمدشريف ملك‌زاده از افراد نزديك به بقايي و مشايي، گفت: ايشان در قوه قضائيه پرونده دارند و در كميسيون امنيت ملي مجلس نيز در قالب تحقيق و تفحص از شوراي عالي ايرانيان خارج از كشور، مواردي كه مورد ابهام نمايندگان بود درباره ايشان وجود دارد. از جمله بحث بي‌انضباطي مالي و بحث مناطق آزاد كه جزء اتهامات آقاي ملك‌زاده است.

وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا مباحث اقتصادي در مناطق آزاد مطرح بوده يا مسائل امنيتي نيز مطرح است؟ اظهار داشت: ظاهراً در بحث مناطق آزاد مسائل اقتصادي مطرح است.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه گفته مي‌شود در شوراي عالي ايرانيان خارج از كشور اتهامات امنيتي نيز درباره آقاي ملك‌زاده مطرح است، خاطرنشان كرد: آنجا هم درباره مدعويني كه در همايش ايرانيان خارج از كشور حضور داشتند، مباحثي مطرح بود كه به لحاظ امنيتي اطلاعاتي اهميت زيادي داشت و وزارت اطلاعات هشدارهاي لازم را در دعوت از برخي افراد معلوم‌الحال داده بود، اما متأسفانه به هشدارهاي وزارت اطلاعات توجهي نشد.

الهيان همچنين درباره اينكه آيا بازداشت مديرعامل مناطق آزاد اروند نيز در ارتباط با مسائل اقتصادي بوده و به موضوع ملك‌زاده ربط دارد يا خير؟ گفت: آنهم بالاخره در واقع به نوعي مطرح است اما اطلاع دقيقي از روند اين موضوع ندارم. اما درباره مناطق آزاد مباحث مالي و فساد اقتصادي مطرح است كه الان در حال بررسي است.

وي در خصوص شايعاتي مبني بر احتمال بازداشت حميد بقايي نيز گفت: من اطلاعي در اين باره ندارم. اما درباره ايشان هم مباحث مناطق آزاد به طور جدي مطرح بود. با اين وجود از روند پرونده ايشان اطلاع كافي ندارم.

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس در ادامه اظهار داشت: درباره آقاي مشايي هم مواردي مطرح است و پرونده‌هاي مربوط به وي سير خود را طي مي‌كند. منتهي از جزئيات آنها اطلاعي ندارم.

الهيان ادامه داد: كميسيون اصل 90 در مجلس به دنبال شكايت برخي نمايندگان از آقاي بقايي و آقاي مشايي، بررسي‌هايي را انجام مي‌دهد و مستنداتي دارد. و اين روند در كميسيون مذكور دنبال مي‌شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
0
1
بابا عضو جریان انحرافیه دیگه مگه نمیدونید‏!‏‏!‏
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
0
0
یه جوری سمبلش کنید بره
نظرات بینندگان