arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۰۱۰
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۵ - ۰۸ مهر ۱۳۹۵

پیش‌بینی وزش باد شدید در تهران و 6 استان

مدیرپیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و از وزش باد شدید در تهران و شش استان دیگر خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
احد وظیفه در این‌باره گفت: بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز با تداوم نفوذ جریان‌های شمالی و همراهی آن با شرایط ناپایدار جوی، برای سواحل دریای خزر، ابرناکی، کاهش دما، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه به‌تدریج دامنه بارش امروز به شمال شرق کشور گسترش می‌یابد، اظهارکرد: با گسترش دامنه بارش‌ها، در این ناحیه رگبار پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود که این وضعیت در پاره‌ای از نقاط با گرد و خاک همراه خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه امروز شدت بارش در شرق گیلان، مازندران، گلستان و به تدریج خراسان شمالی خواهد بود، ادامه داد: از بعد از ظهر روز جمعه با ورود یک سامانه بارشی در شمال غرب کشور ابرناکی رگبار و رعد و برق و وزش باد شروع می‌شود و به تدریج بارش باران در سواحل غربی دریای خزر تشدید می‌شود، همچنین در این روز در دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

به گفته وظیفه، از روز شنبه ناپایداری‌ها علاوه بر سواحل جنوبی دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های زاگرس را نیز فرا می‌گیرد.

وی با اشاره به تشکیل توده گرد و خاک روی کشور عراق و هدایت آن به‌وسیله جریانات غربی، گفت: در روزهای جمعه و شنبه در برخی مناطق غرب، جنوب غرب و جنوب کشور وزش باد و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور  با بیان اینکه از امروز بعد از ظهر و روز جمعه خلیج فارس و تنگه هرمز به سبب وزش باد شدید مواج خواهد بود، گفت: امروز به دلیل وزش باد شدید در قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، شمال اصفهان و مرکزی گرد و خاک پیش بینی که موجب کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد. همچنین در روزهای جمعه و شنبه در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وظیفه درباره وضعیت هوای تهران در روز جمعه نیز گفت: آسمان تهران در روز جمعه کمی‌ابری و در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی شده و بیشینه و کمینه دمای هوا نیز 23 و 14 درجه بالای صفر پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اخطاریه سازمان هواشناسی نیز گفت:  رگبار باران،گاهی با رعدوبرق و وزش باد  شدید و آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و مسیلها در روز پنجشنبه برای شرق گیلان ،  مازندران، گلستان و خراسان شمالی پیش‌بینی شده و این وضعیت در روز جمعه در  اردبیل، گیلان و غرب مازندران نیز رخ خواهد داد. همچنین  در این مدت جاده های کوهستانی در استانهای گیلان ، اردبیل، مازندران و سپس گلستان مه آلود خواهد بود و کاهش شدید دید افقی میتواند سبب اختلال در حمل و نقل جاده ای شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور  افزود:‌در روز جمعه ضمن کاهش نسبی دما احتمال بارش برف خفیف در دامنه های مرتفع شمالی سبلان در اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی وجود دارد و بنابراین عشایر ساکن در این مناطق لازم است تمهیدات مناسب را برای جلوگیری از خسارت به عمل بیاورند . از این رو توصیه می شود و با توجه به شرایط ذکر شده در مناطق فوق، اقدامات ایمنی لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان