arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۲ - ۰۸ مهر ۱۳۹۵

فرمانده کل سپاه: امنیت امروز ایران بی‌نظیر و تاریخی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده کل سپاه گفت: روند موجود در کشور رو به جلو است و از جمله نشانه‌های این روند این است که دفاع مقدس همانند همه حوادث تاریخی و سرنوشت‌ساز در طول تاریخ، هرچه زمان می‌گذرد اثرگذاری آن بیشتر برای مردم معلوم و مانند یک حقیقت معنوی در وجود مردم نهادینه می‌شود.

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری که در مراسم تجلیل از برگزیدگان هفتمین دوره نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در مصلای امام خمینی (ره) تهران سخن می‌گفت افزود: هر سال که می‌گذرد مردم ما به نقش تأثیرگذار دفاع مقدس بیشتر پی می‌برند زیرا این تأثیرگذاری را در استحکام انقلاب اسلامی، مقاومت اسلامی و معادلات بین‌المللی و حتی اجتماعی به وضوح مشاهده می‌کنند و به دنبال کشف حقایق دفاع مقدس می‌روند.

سردار جعفری در ادامه سخنانش اظهار کرد: نگاهی به فرهنگ عاشورا نشان می‌دهد که مردم با گذشت زمان بیشتر از پیش به آرمان‌های قیام عاشورا پی می‌برند و دفاع مقدس هم چون برگرفته از فرهنگ عاشورا است و همچنین عمل به تکلیف و ایستادگی در مقابل ظلم، قداست و ارزش معنوی آن بیشتر نمایان می‌شود.

سردارجعفری ادامه داد: وقتی صحبت از سرنوشت اسلام می‌شود مستند به فرمایشات امام خمینی (ره) است زیرا ایشان هم عقیده داشتند جمهوری اسلامی نباید آسیب ببیند چون بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی محسوب می‌شود بنابراین جمهوری اسلامی و ریشه‌های آن در دوران دفاع مقدس مستحکم‌تر شد چون خون شهدا آن را آبیاری کرد و دشمنان اسلام هم تاکنون اقدامات زیادی برای از بین بردن انقلاب اسلامی انجام داده‌اند اما کاری از پیش نبرده‌اند. دشمنان در این راستا از یک مؤلفه بزرگ و تعیین‌کننده به نام مردم غافل بوده و هستند. مردم ما همواره با همه توان در صحنه‌های دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی حاضر می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به علت ادامه جنگ بعد از آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: برخی سیاسیون یا کسانی که مسئله دارند و عادت دارند همه مسائل را زیر سوال ببرند می‌پرسند چرا بعد از آزادسازی خرمشهر جنگ ادامه یافت. این در حالی است که حضرت امام (ره) پیش‌بینی کرده بودند عراق اگر قوی شود باز هم به کشور ما حمله خواهد کرد و در پایان جنگ همه دیدیم که عراق از چند نقطه مثل سال 59 به کشورمان حمله کرد و همین امر پیش‌بینی حضرت امام راحل را ثابت کرد. ما بعد از آزادسازی خرمشهر به دنبال اثبات حقانیت خود و مشخص شدن متجاوز بودیم.

سرلشکر جعفری همچنین اظهار کرد: امنیت امروز جمهوری اسلامی ایران بی‌نظیر و تاریخی است. ما در دفاع مقدس به دشمنان نظام درسی دادیم که بفهمند ایران با دیگر کشورها متفاوت است و همین درس باعث شده است امنیت امروز جمهوری اسلامی ایران مثال‌زدنی باشد.آمریکا و همپیمانانش دشمنان بعد از حادثه 11 سپتامبر و اشغال افغانستان و عراق نیروهای خود را در اطراف مرزهای کشورمان مستقر کردند و به دنبال فرصتی بودند تا به کشورمان حمله نظامی بکنند اما انسجام داخلی و حمایت مردم و همچنین تجربه دفاع مقدس باعث شد توانایی انجام این کار را نداشته باشند. البته آن‌ها به دنبال به هم ریختن وضعیت سیاسی کشور هم بودند تا حمله نظامی خود را انجام بدهند اما از سال 86 به قطعیت رسیدند که نمی‌توانند.

سرلشکر جعفری به اثرگذاری دفاع مقدس در دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: این دفاع امروزه در فلسطین، عراق، سوریه و یمن تأثیر عمیقی بر جای گذاشته و در یک کلام انقلاب اسلامی ایران مایه عزت و عظمت جهان اسلام شده است. شاخصه‌های این اثرگذاری عمل به دستور الهی، قیام برای خدا و ایستادگی در برابر استکبار جهانی است.

فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش هنر در ترویج فرهنگ دفاع مقدس گفت: در این میان کتاب نقش اساسی دارد و امیدواریم نویسندگان و دست‌اندرکاران کتاب‌ها بتوانند بیشتر از پیش در راستای شناساندن دفاع مقدس گام بردارند و البته اخلاص در این زمینه حرف اول را می‌زند.

پیش از سخنان سرلشکر جعفری، سردار حق‌طلب رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس گفت: در این نمایشگاه 100 ناشر تخصصی در 130 غرفه،5000 عنوان کتاب را به علاقه‌مندان عرضه کردند. در این نمایشگاه همچنین 20 برنامه رونمایی کتاب برگزار و 100 عنوان کتاب جدید در آن رونمایی شد. برگزاری نشست‌های تخصصی پیرامون دفاع مقدس هم از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه بود.

در پایان مراسم از برگزیدگان هفتمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس تقدیر شد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: دفاع مقدس ، عاشورا ، امنیت
نظرات بینندگان