arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۴۵
تعداد نظرات: ۴۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۰۴ - ۰۴ تير ۱۳۹۰
درنگی بر ماجرای کاشمر و خمینی شهر

زنگ هشداري براي ساماندهي مديريت جنسي جوانان مجرد/ تجاوزکنندگان ، 13 روستایی کارگر و کشاور بوده اند نه 50 نفر دزد و قاتل!

ادعاهايي مبني بر اينكه افراد دستگير شده داراي سابقه شرارت بوده اند يا به گروه خاصي وابسته هستند، به هيچ وجه درست نيستند. اين افراد، كارگر و كشاورز بوده و برخلاف حادثه خميني شهر هيچ گونه سابقه شرارت نداشته اند.در حادثه كاشمر برخلاف اظهارات يك فرد بي صلاحيت و اخراجي كه گفته است، 50 نفر اين زن را محاصره كرده اند، 13 جوان روستايي 18 تا 25 سال اين حادثه را رقم زدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مجيد ابهري - پژوهشگر و رفتارشناسٰ، سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی انتخاب: پس از 30 سال پژوهش ميداني و كاربردي در حوزه رفتارشناسي و آسيب شناسي به كاشمر رفتم و از نزديك در جريان رسيدگي و تحقيقات پرونده جنجالي اخير در اين شهر قرار گرفتم. حادثه خميني شهر و كاشمر هيچ شباهتي با يكديگر ندارند. براين باورم اين گونه حوادث زنگ هشداري براي ساماندهي مديريت جنسي جوانان مجرد است.

بايد يادآوري كنم كه ادعاهايي مبني بر اينكه افراد دستگير شده داراي سابقه شرارت بوده اند يا به گروه خاصي وابسته هستند، به هيچ وجه درست نيستند. اين افراد، كارگر و كشاورز بوده و برخلاف حادثه خميني شهر هيچ گونه سابقه شرارت نداشته اند.

در حادثه كاشمر برخلاف اظهارات يك فرد بي صلاحيت و اخراجي كه گفته است، 50 نفر اين زن را محاصره كرده اند، سيزده جوان روستايي 18 تا 25 سال اين حادثه را رقم زدند.

براساس تحقيقات رفتارشناسانه و آسيب شناسي كه در مدت سفر اخيرم به كاشمر داشته ام، متوجه شدم كه خانم «م» به علت اعتياد همسر با وجود داشتن دو فرزند 11 و 3 ساله از او جدا زندگي مي كرده و در يك آرايشگاه زنانه كار مي كرده است. اين زن چندي پيش به خاطر مشكلاتي، مجبور به ترك محل زندگي اش شده بود.

حادثه كاشمر در روز سوم ارديبهشت ماه امسال رقم خورد به گونه اي كه در ساعت 30:20 اين زن به همراه مردي كه با وي ارتباط داشته است، در كنار يك خودرو با چراغ خاموش و در محيط تاريك جاده روستايي در حال صحبت كردن بودند كه ناگهان دو راكب موتورسوار كه حدود 18 تا 20 سال داشتند، با مشاهده اين منظره، كنجكاو و تحريك مي شوند و با تلفن همراه، دوستانشان را به آن مكان دعوت مي كنند.

اين زن در ابتدا ادعا كرده كه تعدادي جوان دور من حلقه زده بودند و به خاطر تاريكي هوا نتوانستم تعداد تجاوز كنندگان را تشخيص دهم اما به نظرم دو يا سه نفر بودند، هرچند كه باز هم درباره تعدادشان مطمئن نيستم.

اين زن پس از انتقال به شهر، به ماموران انتظامي گفته بود كه شكايتي ندارم اما پس از مدتي شكايتي را به دادستاني مي نويسد. پيامد آن، با كمك قرباني حادثه و نيز يك مرد شريف روستايي كه اين زن را نجات داده بود، 13 متهم شناسايي و دستگير شدند.

با توجه به حساسيت موضوع و نوع جرم، پرونده به وسيله دادستان كاشمر به شعبه 5 كيفري دادگاه خراسان رضوي فرستاده شد و پس از اطلاع به رييس كل دادگستري خراسان رضوي، وي در دستوري صريح درخصوص دستگيري و مجازات عاملان حادثه، ماموران ويژه اي را براي رسيدگي به پرونده در نظر مي گيرد.

از نگاه اينجانب، مسوولان پيش از بيان و تشريح حوادث براي مردم بايد در مورد زمان و چگونگي جرم تحقيق كنند. رسانه ها هم بي ترديد بايد حقايق ماجرا را بيان كنند اما به ورطه رفتار ژورناليستي و هيجانات كاذب نيفتند.

واقعيت اين است كه ناامن جلوه دادن جامعه و اخلال در امنيت اجتماعي، با بزرگنمايي برخي از حوادث رخ مي دهد و اين مساله سبب مي شود، رسانه هاي بيگانه جشن بگيرند.

متاسفانه در حادثه كاشمر نيز برخي رسانه ها بدون اطلاع از تخلفات و سوابق يك فرد، اظهارات دروغين اين فرد اخراجي را بدون تحقيق منتشر كردند، بدون توجه به اينكه گسترش اخبار اين چنيني، سبب ايجاد هراس اجتماعي مي شود.

همچنين در مورد رسيدگي به جرايم متهمان اين پرونده، تا ثابت نشود كه تجاوز بصورت به عنف بوده است يا خير، نمي توان آنان را مجازات كرد و رييس كل دادگستري خراسان رضوي نيز با دقت پيگير و ناظر روند پرونده است.

نكته ديگر اينكه مقصر دانستن قوه قضاييه و پليس در سه پرونده اخير (خميني شهر، كاشمر و گلستان) كم لطفي است و به دور از هرگونه تعصب مي توان گفت كه پليس و مسوولان قضايي به وظايف خود عمل كرده اند.

واقعيتهاي ميداني نشان مي دهد كه در حادثه كاشمر، تحريك شدن جوانان علت بروز اين حادثه بوده است، هرچند اين مساله، رفتار مجرمانه متهمان را توجيه نمي كند.

نبايد فراموش كرد كه اين گونه حوادث، زنگ هشداري براي ساماندهي مديريت غرايز جنسي جوانان مجرد است و فراهم كردن امكانات ازدواج ، گسترش فرهنگ اخلاقي و .... مي تواند در اين باره موثر باشد.

براي غريزه جنسي جوانان مجرد بايد فكري كرد كه در چارچوب مسايل ديني باشد و نيازهاي افراد را نيز پاسخگو باشد و اين مساله با حرف و جلسه و شعار ممكن نيست.

در كشور ما، 22 سازمان و نهاد پيشگيري و فرهنگي وجود دارند كه اگر آنها وظايف شان را به درستي انجام دهند، به دخالت پليس و دستگاه قضا نيازي نيست.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
2
45
برخورد انتظامی با دختران و پسران موجب انتقال دوستی های این قشر از رستوران و کوه و کافی شاپ به ویلا و باغ و خونه خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
دقيقا .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
0
27
منظورتان خانه عفاف هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سیدمحمد باقری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
53
6
با عرض سلام. بنظر من این خانم خودش با کارهاش باعٍ تحریک این افراد شده و حتما بدانید سابقه اینکارو داشته. اگر کسی خودش راهشو درست بره بیاد به این دردسر نمی رسه. حتما بدونید این خانم هم خودش بیشتر مقصره. درسته کار اشتباهی انجام شده ولی باعث تحریک چند مرد مجرد شده .......
پاسخ ها
شکاک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
واقعا عقده ای و هستی و دارای تفکرات طالبانی.
افرادی مثل تو که دارای ایمان!!!!! بسیارندچطور نمیتونن خودشون رو نگه دارن و با دیدن هر چیز کوچیکی سریع شل میشن و قوه تحریکشون میزنه بالا . آقا سید خواهشا برو توبه کن . البته میدونم توبه نمیکنی . چون میگی خودت آخر اسلامی و مومن!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
دوست عزیز اگر شما در این موضوع مسئولیتی داری پس می توانی برای خودت هر گونه فرض و نظریه ای را در جهت بررسی و روشن شدن حقیقت طرح کنی و یا آنرا با همکارات مطرح و مشورت بگیری و در غیر اینصورت جنابعالی شرعاً و اخلاقاً و از روی توهمات و خیالاتت حق نداری به کسی تهمت بزنی و بگویی "حتماً بدانید سابقه اینکارو داشته "
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
اقایون محترم. بنظر شما که انقد از حرف من اعتقاد می کنید الان کاری که داره دولت انجام میده دارم به قول خودش افراد بی حجابو میگیره تا جوانها تحریک نشن پس چیه پس به اونام بگین چیکار دارید به مردم بذارید هرجور دوست دارن لباس بپوشن هرجور دوست دارن بیان بیرون ما که تحریک نمیشیم اقایون من و تو نحریک نمی شیم 10 نفر دیگه چی همیشه نباید یه طرف قضیه رو ببینید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
آقای محمد ، بنا به استدلال جنابعالی مردان در کشور های غربی و حتی همسایه که خانم ها نه تنها آزادی پوشش دارند بلکه ساحل و استخر مختلط دارند تحریک نمی شوند و میل جنسی ندارند یا به صورت گروهی از دیوار باغ بالا می روند و یا یک خانم را می دزدند و مورد تجاوز قرار می دهند ؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
اخه نمی دونم این اتفاقات چه ربطی داره به خارج. بله اونا خیلی ازادترن و خیلی چیزا براشون عادی تره ولی تو ایرانه ما که به همه چی گیر میدنن بلکه باید جوانها عقد ه ای بار بیان . بعدشم مگه شما تو خارجی که ببینی چه اتفاتی که میگفته و نمی گن اونوقت تو ایران ما رسانه ایش میکنن.بعدشم هنوز این دو مورده که رسانه ایش کردن خدا می دونه چه اتفاقاتی تو ایرانه خودمونم می فته کسی هیچ نمیگه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
در جواب اینکه فرمودید چه ربطی داره به خارج و اینکه بنده خارج هستم یا خیر ؟ باید عرض کنم الان دیگه دوران اینکه کسی با خودش فکر کنه که آیا پشت این کوهها شهر دیگه ای هم هست یا آخر دنیا همین جایی هست که من زندگی می کنم گذشته . فقط کافیه که در غار زندگی نکنی.
دوست عزیز به شما پیشنهاد می کنم در اظهار نظر هاتون دقت بیشتری کنی. شما در این کامنت هم جوانان ایران را عقده ای نامیدی که اصلاً شایسته نبود.
از سایت انتخاب تشکر می کنم.
والسلام.
antigoneh2008@yahoo.com
| Switzerland |
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
من اهل کاشمرم و همه طرفای قضیه رو میشناسم. آقا سید لطف کن نظر نده . این جوونای بدبخت اینقدر تحت فشارن که با دیدن چیزای کوچکتر از این هم تحریک میشن .بیکاری , فقر و تبعیض ریشه این تجاوزه . اون خانوم بدبخت هم درگیر همین مشکلاته که به سر شوهرش اومده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
فقط دلم می خواد این جواب این اقا که خیلی چیز می دونه رو بدم دوره غار نشینی تموم شده و مثل اینکه خوده شما یا عالم غیب داری که این طور از خارجی یا میگی.حتما خیلی دقت کردی تو رفتارشون نکته برداریم کردی برا خودت.هنوز شما میگی خارجیا عقد های نیستن. جالبه که هنور تا تو استخر ساحلشونم رفتی عجب عقد ه ای هستی جنابعالی که به این چیزا عجب توجه ای می کنی. نکنه تو کاوارهاشونم رفتی یا فیلمهای که درست میکنن رو دیدی اصلا اونا عقد ه ای نیستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
اقایون راستی شماهایی که میگین جوانان ایران عقد ه ای نیستن در ضمن بهتون بگم تو همین سایت نوشته می خوان دختر پسرای دانشجو رو هم از هم جدا کنن به این اقایونم بفرمایید شما که .......نیستید چرا می خوان مارو جدا کنید
عامک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
آقا سید محمد گل تو نظرت شاکی رو متهم به تحریک کردی تو جواب به پاسخ دهندگان علت تحریک جوونارو بگیربگیر نیروی انتظامی ذکر کردی و گفتی اگه جوونا تحریک نمیشن پس هر کس هر جور دلش خواست بیرون بیاد تو جواب دوم چون پاسخ دهنده از خارج مثال زده بود اول گفتی تو خارج خیلی چیزا عادی تره و تو ایران به علت بگیر بگیر مامورین جوونا عقده ای شدن و بعدش گفتی کسی که تو خارج نیست نمی دونه که چه خبره چون اونجا نمیذارن خبرها رسانه ای بشه و اینجا دو تا خبر رسانه ای شده و بعدشم میگی خدا میدونه چه اتفاقاتی میافته که کسی هیچی نمیگه حالا خودت یه بار دیگه نظرات خودتو از دید دیگران بخون و فرض کن نویسندش کس دیگه ای بوده ببین چه نظری میتونی راجع به اونا بدی راستی این روش سوال رو با سوال جواب دادنو از کی یاد گرفتی احتمالا" از مصاحبه های رسانه ای بعضی از مسئولین مملکتی لطفا" تو جوابی که به من میدی البته اگه دوست داشتی اینو حتما روشن کن ضمنا" موقع خوندن به انشاء و املا توجه کن چون غلط های املایی گاهی در اثر سرعت در تایپ و کنار هم بودن حروف روی صفحه کلید تایپ میشن .لطفا" به اینها بیشتر توجه کن:باع/باعث - به این دردسر نمیرسه/به این دردسر نمیافته - اعتقاد / انتقاد - دولت داره انجام میده دارم به قول خودش /دولت داره انجام میده به قول خودش - ایرانه ما / ایران ما - میدنن/ میدن - اتفاقی که میگفته و نمیگن /اتفاقی که میافته و نمیگن - با سپاس جسارت من را ببخشید
سید محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
اقایونی که از من انتقاد کردید و اقایونی که از من غلط املایی گرفتید از همه شما متشکرم . اگه جسارتی شد اگه بی ادبی شد اگه به کسی تهمت زدم منو حلال کنید انشاالله خداوند تمام جوانها را به راه راست هدایت بفرماید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
آقا سید چرا عقب نشینی کردی داداش ، حرفات همه درسته ، حرفای شکاک و عامک هم درسته ، اصلا همه درست می گن. ولش کن بابا!!!!!!!!!!!
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
8
13
این خانم خیلی کار بدی کرده که باعث تحریک شده، اصلا باید این خانومای اینجوری رو اعدام کنن.
چه خانم بدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
4
22
من میگم اصلا بیاییم همه خانمارو سر به نیست کنیم که دیگه مشکلات اخلاقی پیش نیاد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
فکر میکنید این ها از اینکه زن ها را خانه نشین کنند بدشان می آید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
1
10
عجب خوبه خانومو مجازات نمیکنین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
1
16
اینها همه ناشی ازسرکوب عاطفی هست وسرکوب تمایلات درونی بنام دین
ایمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
2
22
ورزش ، دوش آب یخ ، روزه و در پایان نابودی مطلق پیشنهاد من برای کنترل غرایز است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
0
15
وقتی راهی برای ارضای شرعی نیازهای جنسی جوانان پیدا نمیکنیم رو به سفسته می آوریم
غیر از این؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
0
12
جناب آقا تهرانی توصیه فرمودند آجیل نخورید تحریک نشید بله اینه راهکار آقایون برای حل مسائل جنسی جوانها
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
0
15
فرض کنید تو ایران یه جعبه ای گذاشتن جولوت بعدبهت میگن نبایدداخل این جعبه رو نگاه کنی. خوب هرکی باشه تحریک میشه که اون جعبه رو باز کنه وداخلش رو نگاه کنه.و در این 30 سال این جعبه رو بستن.این اتفاقات بایدم عادی باشه.غریزه جنسی در ذات ادم وجود داره و با این کارها نمیتونن جولوش رو بگیرن.
پاسخ ها
عامک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
در کدوم جعبه رو بستن ناقلا؟
فدایی امام خامنه ایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
30
1
لعنت بر ضد حضرت امام خامنه یی...لعنت به مادر ضد انقلاب
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
اين چه حرفي است .چه ربطي دارد ؟ مگر مسئولين ميتوانند غرائز مردم را كنترل كنند و يا از بين ببرند .؟
تازه خودشان هم غريزه جنسي دارند ميگي نه برو سؤال كن .
خودشان هم غريزه دارند چون مثل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
با این حرف دوستمون اقای فدای من در موردشون افتادم تو شک
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
چه ربطی داره به موضوع
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
خدا شفا بده یکی بگه ربط این حرف با موضوع چیه
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
3
6
اقا همه این مشکلات به خاطر اینه که قانون خدا سلیقه ای اجرا میشه
بهترین راه حل این مشکلات تو جامعه اسلامی ازدواج موقته اونوقت هم خدا راضیه هم خلق خدا
...........
پاسخ ها
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
درد بر تو داوود جان زدی تو خال اونم با حال
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
اونوقت فکر می کنید چه کسانی ازدواج موقت می کنند؟ دقیقا مرد های متاهل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
ببخشید داوود جان منظورم درودبر تو بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
آقا داود نظرت درسته ، ولی توی عرف جامعه ما اگه دوست دختر و دوست پسر داشته باشی قباحتش کمتر از ازدواج موقته. قبول داری که؟
میثم زیبایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
7
0
آقای رضا که میگید این اتفاقات باید عادی باشه!!!!!!!!!یه جوری حرف میزنید که آدم بهتون شک میکنه که خودتون بدتون از این کارها نمیاد این یک فاجعس بله خودمون میدونیم که غریزه جنسی در ذات آدمه ولی این حرفتون برضد فرهنگ ما ایرانی هاست .یعنی مادوست داریم که فرهنگ غربی هاروبگیرم برید یه سری به آمار بچه های بی سرپرست در کشورهای غربی بزنید یااینکه یک بچه که یافقط مادر داره یافقط پدر اصلا بنیان خانواده درغرب داره برچیده میشه.بازهم نظرتون عوض نشده به نظرمن تمام عوامل این ماجرا بایداعدام بشن هرکس موافق ای ماجراست درواقع ضدقرآن وخداونده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
0
7
میثم عزیز من با حرف شما هم موافقم هم مخالف...اینکه کسانی که این کارهارو انجام میدن و همچین موافقین اینجور اعمال انسانهای کثیفی هستن و باید باهاشون برخورد شدید بشه,درسته...و فرهنگ غربی هم تو جامعه ی ما عملی نیست...اینم درسته...ولی اینکه ما بییم شدیدا محدود کنیم رابطه ی دو جنس مخالف رو کاملا اشتباه هستش اینم میشه فرهنگ طالبانی که خیلی بدتر از فرهنگ غربی هستش...مثلا وقتی ما میایم موضوع تفکیک جنسیتی تو دانشگاها رو اجرا میکنیم عملا دامن میزنیم به این مسائل چون میایم رابطه ی دختر و پسر رو از دانشگاها از سطح جامعه از پارکها از کافی شاپ ها مراکز خرید به طور مثال که میشه روش نظارت کرد و کنترل داشت به خونه و باغ و ویلا میبریم که هیچ نظارت کنترلی نمیشه انجام داد.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
4
1
این زنها را خانه نشین بکنید شاید واسه مردها کار پیدا بشه
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
0
6
بله میثم جان حرف شما درسته.ولی من نگفتم مثل کشورهای غربی بشیم.چرا به کشورهای شرقی فکر نمیکنی مثل مالزی که یک کشور ازاد اسلامی هست.چرا راه دور بریم همین ترکیه لبنان سوریه که هم سایه هستن و خیلی از کشورهای دیگه.در زمان مشروطه به وسیله زور چادر را از رو سر خانوم ها ور میداشتن ولی الان به زور چادر و روسری رو سر خانوم ها میزارن.با جوونامون طوری رفتار کردن که وقتی در خیابان حتی یک خانوم محجبه هم عبور می کنه عده ای با چشم دنبالش میکنن.به نظر من من حد تعادل را رعایت نکردیم و از آن طرف بوم افتادیم.
میثم زیبایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
2
1
آقارضای گل! برادرمن!فدات بشم الهی!من حرفم اینکه چه کسی باید جلوی این کارها روبگیره؟من یه جون 20ساله هستم- اگه من پدر نه ببخشیدمن خیلی هنوز کوچیکم !-اگه من که برادرم برم دنبال این کارها مطمعنا هیچ گونه انگیزه ای برای اینکه جلوی خواهرم روبگیرم ندارم یامن پدر یامادر که الگوی بچه ای خودم هستم هرجورکه خودم رفتارکنم مطمعنا بچه ای من همون رفتار رو تازه اگه بد باشه بدترش رو انجام میده اگه خوب باشه خوبترش روانجام میده میگه :"بچه های ما اون چیزی نمیشن که ما میخوایم اون چیزی میشن که ما هستبم"اگه کسی میره دنبال ناموس کسی اول به ناموس خودش توهین کرده درضمن خیلی خوبه که بری از خانواده اون شخص تحقیق کنی که صحت حرف من رومتوجه بشی برادر من.من به نظر شما کاملا احترام میزارم ولی بایدبگم که متاسفانه این راهی که جون های ماپیش گرفتن راهی که جز نابودی خود واطرافیاشون چیزی عایدشون نمیشه به قول شاعر که میگه :
ازخدا جویم توفیق ادب/بی ادب محروم شدازلطف رب
بی ادب تنها نه خود راداشت بد/بلکه آتش درهمه آفاق زد
خودم
|
United States of America
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
0
4
جلوی خواهرتو بگیری؟مگهخواهر شما آدم نیست یا فاقد شعوره که شما براسش تعیین تکلیف کنی؟
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
10
1
من از همه ی شما یه سوال دارم.
آیا سنیدید که نا به حال به یک خانمی که با پوشش مناسب به اجتماع اومده تجاوز بشه.
ما هرچه می کشیم از دوری از خدا و دستوراتش می باشد.
واقعا ما در همچین مواردی نباید به حال قربانیان دل بسوزانین چون آنها خود مقصرند.حداقل 90 درصد.
پاسخ ها
ناشناس
| India |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
خفاش شب رو که یادت نرفته؟! یکی از قربانیانش چادری بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
بله خیلی هم شنیدیم!
نظرات بینندگان