arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۴۹۵
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۱ - ۱۱ مهر ۱۳۹۵

جهانگیری:‌ ضمانت‌های لازم به سرمایه‌گذاران خارجی داده خواهد شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور صبح امروز در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری که در سالن اجلاس سران برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهارداشت:‌ اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی یکی از سیاست‌های جدی دولت است، یکی از بندهای سیاست اقتصاد مقاومتی جذب سرمایه گذاری خارجی به منظور تولید برای صادرات است.

وی افزود:‌ ما در همه زمینه‌های مختلف اقتصادی و خدماتی کشور و از همه سرمایه گذاران خارجی و داخلی دعوت می‌کنیم در چارچوب قوانین و مقرارت ایران نسبت به انجام سرمایه‌گذاری فعالیت داشته باشند، ما قانون خوبی برای جلب و حمایت از سرمایه‌گذاری داریم ضمانت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری خارجی داده خواهد شد و مشابه بخش خصوصی ایران مورد حمایت دولت خواهند بود.

جهانگیری تصریح‌کرد:‌ در سرمایه گذاری که انجام می‌دهند در واقع تبعیضی بین آنها به وجود نخواهد آمد ولی به صورت طبیعی انتظار داریم سرمایه‌گذاران خارجی که به ایران می‌آیند تولیداتی در ایران انجام دهند که بخشی از آن تولیدات در ایران مصرف و بخش دیگر آن در بازار منطقه و کشورهای دیگر صادر شود.

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه گفت:‌ در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای سال جاری ٧ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی منظور کرده‌ایم و وزارت اقتصاد مسئول این بخش است که پیگیری کند تا سرمایه گذاران به ایران بیایند.

وی در پاسخ به این سوال که ترکیه چه نقشی در سرمایه گذاری در ایران خواهد داشت، گفت: ترکیه از کشورهای دوست و همسایه ماست و ما رابطه بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف با ترکیه داریم، بخشی از سرمایه گذارهای ترکیه ای هم به ایران امده‌اند و سرمایه گذاری‌هایی را انجام داده اند آقای اردوغان که در تهران بود درباره همکاری‌های توریسم با وی بسیار مذاکرات داشتیم و در سفر آقای روحانی به این کشور این مذاکرات ادامه پیدا کرد.

جهانگیری در پایان گفت: امیدواریم که بتوانیم در بخش توریسم با ترکیه کار جدی‌تری انجام دهیم و توریست‌هایی که به ترکیه می آیند بتوانند به ایران بیایند یا توریست‌هایی که به ایران می آیند بتوانند به ترکیه هم بروند.
 
نظرات بینندگان