arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۵۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۳ - ۱۱ مهر ۱۳۹۵

اعلام وصول استیضاح فانی به تعویق افتاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفت: فعلا اعلام وصول طرح استیضاح فانی (وزیر آموزش و پرورش) به تعویق افتاده تا کمیته قضاوت کننده‌ای که در رابطه با موضوعات مطرح تشکیل شده به نتیجه برسد.

اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: مسأله استیضاح در اختیار هیأت رئیسه نیست که بخواهد آن را منتفی اعلام کند. تنها امضا کنندگان هستند که تصمیم می‌گیرند استیضاح اعلام وصول شود یا خیر.

وی با اشاره به جلسه‌ مشترک روز گذشته وزیر و 20 نفر از نمایندگان گفت: مقرر شد که با وساطت هیأت رئیسه فرصتی داده شود تا مسائل مطرح در سطح ملی، استانی و منطقه‌ای مورد بررسی قرار گیرد که بر این اساس اعلام وصول به تعویق انداخته شد.

این عضو هیأت رئیسه مجلس، اظهار کرد: آنچه که مطرح است باید در چارچوب قانونی انجام شود و پاسخ منطقی از سوی وزارت آموزش و پرورش داده شود.

رنجبرزاده همچنین اظهار کرد: در حال حاضر از 58 امضایی که این طرح استیضاح داشت  35 امضا باقی مانده اما ما با تعداد امضاها کاری نداریم، تلاش می‌کنیم که چالش‌های موجود در وزارت آموزش و پرورش به حداقل برسد.

این عضو هیأت رئیسه مجلس در پایان با تأکید بر اینکه امیدواریم اقداماتی در مسیر تعامل دولت و مجلس انجام شود، گفت: کمیته چهارنفره‌ای متشکل از رنجبرزاده از اعضای هیأت رئیسه مجلس، یک نفر از استیضاح کنندگان و دو نفر از طرف وزارت آموزش و پرورش با تأیید وزیر در جلساتی که هر روز برگزار می‌شود به بررسی مسائل در سطوح مختلف می‌پردازند تا به نتایج منطقی و قابل قبولی برسیم.
نظرات بینندگان