arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۵ - ۱۱ مهر ۱۳۹۵
اعلام حکم پرونده تا دو روز دیگر

نظام پزشکی: وکلای کیارستمی حق اعتراض ندارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی گفت: حکم پرونده پزشکی کیارستمی هنوز ابلاغ نشده است و تا زمانی که این مساله انجام نشود وکلای پرونده نمی‌توانند اعتراضی داشته باشند.

علی فتاحی در گفت‌‌وگو با  فارس، در ارتباط با جزئیات جدید از پرونده مرحوم کیارستمی اظهار داشت: حکم پرونده پزشکی کیارستمی هنوز ابلاغ نشده است و تا زمانی که این مساله انجام نشود وکلای پرونده نمی‌توانند اعتراضی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تا زمان مشخص نشدن حکم قطعی نمی‌توان نتیجه را اعلام کرد افزود: قاضی پرونده زمانی که حکم را  انشا کند آن وقت می‌توانیم نتیجه را به طرفین دعوی اعلام کنیم.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: سالانه 5 هزار پرونده در نظام پزشکی مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: 15 میلیون پرونده نیز در دادگستری ایجاد می‌شود ولی همه آنها موضوع‌شان به روزنامه‌ها و رسانه‌ها کشیده نمی‌شود.

فتاحی گفت: زمانی که حکم قطعی اعلام شد حق اعتراض برای طرفین دعوی وجود دارد و پس از آن دادگاه تجدیدنظر تشکیل می‌شود. در ارتباط با پرونده مرحوم کیارستمی نیز حدود 10 روز پیش حکم صادر شده ولی تاکنون قاضی پرونده آن را انشا نکرده است.

وی گفت: اگر 20 روز پس از انشا و اعلام حکم طرفین اعتراضی نداشته باشند حکم قطعی مشخص می‌شود.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه فردا یا یک روز پس از آن حکم توسط قاضی اعلام خواهد شد، گفت: براساس قانون ما تا زمانی که حکم قطعی اعلام نشود اجازه نداریم آن را اعلام کنیم.

فتاحی این موضوع که گفته می‌شود دکتر میر یک سال ممنوعیت از کار و یا محرومیت از طبابت را به دلیل خطای پزشکی در پرونده کیارستمی دارد را تکذیب کرد و خاطر نشان ساخت: باید توجه داشته باشید که پرونده کیارستمی همچون سایر افراد بررسی شده و تحت تاثیر مسائل صنفی، پزشکی، فرهنگی و ... قرار نخواهد گرفت.
نظرات بینندگان