arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۶ - ۱۱ مهر ۱۳۹۵

ولایتی: آمریکایی‌ها در دیرالزور اشتباه‌بزرگی انجام‌دادند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در دیدار با بیرک وندرمان رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان بلژیک که امروز ظهر برگزار شد گفت: کشورهای حامی تروریست و کشورهایی که نسبت به ایجاد گروه‌های تکفیری در منطقه اقدام و حمایت کرده‌اند دچار اشتباه محاسباتی شدند و آنچه که آمریکایی ها در دیرالزور انجام دادند اشتباه بزرگی بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی در ادامه افزود: آنها در باتلاقی فرو رفته‌اند که به راحتی نمی‌توان از آن بیرون آیند چرا که نمی‌دانستند مردم و دولت قانونی سوریه این گونه حدود شش سال در مقابل هجوم و دخالت بیگانگان ایستادگی و مقاومت کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ضمن اشاره به حل بحران سوریه، سه راه حل را برای پایان یافتن این بحران موثر دانست، تأکید کرد: تفاهم بر سه اصل اساسی شامل حفظ تمامیت ارضی سوریه، قطع مداخله قدرت‌های خارجی در این کشور و قانونی دانستن دولت بشاراسد می‌تواند راه حل بحران سوریه شود.

وی روابط دو کشور ایران و بلژیک را مثبت دانست، گفت: دو کشور حدود دو قرن روابط حسنه را تجربه کرده‌اند و دوستان ما در وزارت خارجه برای توسعه روابط همه جانبه با بلژیک اولویت قائل هستند. امیدواریم سفر جنابعالی و هیئت همراه بتواند با توجه به مذاکراتی که انجام خواهد شد گام‌های موثری در توسعه این روابط برداشته شود.

رئیس مجلس نمایندگان بلژیک ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: می‌دانیم که جنابعالی در مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای دارای تجربیات ارزشمند و تخصص عالی هستید و یقینا نظرات شما می‌تواند در نزدیک‌تر شدن دیدگاه‌ها به ویژه در مورد بحران سوریه و برخی از بحران‌های منطقه‌ای مفید باشد.

ولایتی در رابطه با بحث تجزیه سوریه افزود: این اتفاق هرگز در سوریه اتفاق نخواهد افتاد و تنها راه حل بحران سوریه اقدام به خواسته مردم و ملت و حفظ تمامیت ارضی سوریه است. آنچه که آمریکایی ها در دیرالزور انجام دادند اشتباه بزرگی بود که موجب شد هزاران نفر ازمردم بی گناه سوریه، کشته شوند.
نظرات بینندگان