arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۵۹۲
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۹ - ۱۱ مهر ۱۳۹۵

واکنش راشاتودی به رونمایی از پهباد جدید «صاعقه»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وبگاه شبکه خبری راشاتودی با اشاره به نمایش پهپاد جدید «صاعقه» توسط ایران نوشت: ایران تاکید دارد که تهدید نظامی علیه هیچ کشوری خارجی نیست اما بی‌شک به واسطه حضور نظامی آمریکا در مرزهای خود خشمگین است.

وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» در گزارشی با اشاره به رونمایی پهپاد جدید ایران به نام «صاعقه» نوشت: مهندسین ایرانی توانسته‌اند با مهندسی معکوس از پهپاد« RQ-170» آمریکا که در سال 2011 آن را به چنگ آوردند، پهپاد جدید نظامی بسازند.

طراحی پهپاد جدید صاعقه بر اساس پهپاد آر کیو -170 سنتینل بوده است. با توجه به این‌که توانایی ایران در خرید فن آوری نظامی به واسطه تحریم‌های بین‌المللی محدود است، این کشور در پی خود اتکایی در تولیدات نظامی است و در این زمینه در پی ساخت تنوعی از سخت افزارهای نظامی بر آمده است.

راشا تودی با شاره به گوشه‌ای از جزییات فنی پهپاد جدید صاعقه نوشت: ایران تاکید دارد که تهدید نظامی علیه هیچ کشوری خارجی نیست اما بی‌شک به واسطه حضور نظامی آمریکا در مرزهای خود خشمگین است و به تازگی با اجرای رزمایش‌های مختلف در نزدیکی کشتی‌های جنگی آمریکا در تنگه هرمز  ناخرسندی خود از این مورد را نشان داد.

 در همین زمینه ،ایران در ژانویه سال جاری پهپاد بزرگی را به نمایش گذاشت که قادر به حمل موشک‌های هوا به سطح علیه ناو هواپیمابر «یو.‌اس.‌اس‌.هری. اس ترومن» آمریکا بود.

وبگاه «جینز دیفنس» نیز در مطلبی با اشاره به رونمایی از جدیدترین دستاورد صنایع نظامی ایران و نمایش موشک «ذوالفقار » مدعی شد، ایران نمونه‌های مختلف این موشک را نمایش داده است.

به نوشته جینز دیفنس، وزارت دفاع ایران تصویری از موشکی درحال پرتاب که روی آن نام ذوالفقار مشاهده می‌شد را به نمایش گذاشت اما این موشک با نوع به نمایش درآمده در مراسم 25 سپتامبر (روز رژه نیروهای مسلح ایران) متفاوت است.

بر این اساس، وزارت دفاع ایران همچنین فیلمی را به نمایش گذاشت که در آن موشک ذوالفقار پرتاب و به هدفی اصابت کرد اما نمی‌توان نوع آن‌را همان نسخه به نمایش درآمده در مراسم 25 سپتامبر دانست.

به نوشته جینز دیفنس، این نوع موشک ذوالفقار که برای نخستین بار 5 روز قبل رونمایی شد، نوعی جدید از موشک « فاتح-110» و از خانواده موشک سوخت جامد و دارای سر جنگی مجهز به کلاهک‌های کوچکتر است.

این وبگاه انگلیسی سپس با اشاره به فیلم به نمایش درآمده وزارت دفاع ایران از موشک ذوالفقار عنوان داشت: این موشک در ارتفاعی پایین هدف خود را مورد اصابت قرار داد. ایران در مارس 2015 از ساخت و تولید انبوه‌ موشک برد بلند ضد کشتی غدیر خبر داد.


منبع: فارس
نظرات بینندگان