arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۱ - ۰۴ تير ۱۳۹۰

بررسی 8 شکایت از احمدی نژاد در مجلس

همشهری نوشت: ظاهرا مجلس هشتم قصد دارد تا پایان این دوره پرونده تمام شکایاتی که از رئیس‌جمهور در کمیسیون اصل 90 این مجلس مفتوح است را به سرانجام برساند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
همشهری نوشت: ظاهرا مجلس هشتم قصد دارد تا پایان این دوره پرونده تمام شکایاتی که از رئیس‌جمهور در کمیسیون اصل 90 این مجلس مفتوح است را به سرانجام برساند.

درحالی‌که کمتر از یک ماه قبل محمدابراهیم نکونام رئیس کمیسیون اصل 90 در صحن علنی از ارائه 3 مورد از تخلفات دولت و شخص رئیس‌جمهور به قوه قضاییه خبر داد و اعلام کرد این کمیسیون حدود 30 الی 40 مورد تخلف رئیس‌جمهور را در 18 محور بررسی کرده است؛ حالا براساس دستور جلسه این هفته مجلس؛ این کمیسیون به 4شکایت دیگر از رئیس‌جمهوری رسیدگی می‌کند؛ هر چند سخنگوی این کمیسیون می‌گوید این شکایت‌ها در 8‌بند است.

آنچنان که در دستور جلسه این هفته مجلس آمده است؛ علاوه بر موضوع رأی اعتماد به علی نیکزاد وزیر پیشنهادی وزارت مسکن و شهرسازی در جلسه روز یکشنبه؛ قرار است کمیسیون اصل 90، گزارش خود را درباره تخلف در عدم‌تشکیل وزارت ورزش و جوانان و 4مورد شکایات نمایندگان از رئیس‌جمهور را در صحن قرائت کند. دیروز حسین اسلامی، سخنگوی کمیسیون اصل 90 در این باره به همشهری گفت: فعلا قرار بر این است که شکایت‌ها بررسی‌شده و در صحن عمومی کمیسیون برای قرائت در صحن به رای گذاشته شود؛ شاید قرائت این شکایات در صحن علنی 2 هفته دیگر باشد ولی در حال بررسی تخلفات رئیس‌جمهور از عدم‌تطبیق مصوبات هیات دولت با قوانین و مقرارت جاری کشور هستیم؛ 2تخلف نیز در حوزه واردات بنزین در حال بررسی است.

وی افزود: در بحث بنزین دولت متعهد شده بود واردات بنزین را با توجه به افزایش قیمت بنزین مهار کند که موفق به این کار نشده است. وی با بیان اینکه این تخلفات در 8 بند است نه 4 بند گفت: یک شکایت درباره افزایش بی‌رویه نرخ ارز داریم که در کمیسیون در حال بررسی است. اسلامی گفت: در این زمینه صنعتگران، تولید‌کنندگان و واردکنندگان، قراردادهای خود را برمبنای افزایش2 و نیم درصدی نرخ ارز بسته بودند که ناگهان دولت این نرخ را تا 14درصد افزایش داد و این افزایش 12درصدی صنعتگران و تولیدکنندگان را بیچاره کرد؛ ضمن اینکه دولت در 6ماه دوم سال 89 به صنعتگران اعلام کرد که شما دولت را در اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها کمک کنید و دولت از درآمد هدفمندی یارانه‌ها به شما کمک خواهد کرد که تاکنون کمکی نکرده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
CANADA
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
0
0
ما شاکي نيستيم اما يک سوال داريم:
اين همه درآمد نفت در چندسال اخير صرف چه کارهايي شده لطفا يک گزارشي بدهند. اگر صرف امور زيربنايي شده پس کو اشتغال؟ کو توليد؟ همه اش که مصرف کننده واردات هستيم از لباس و کفش تا ميوه و گوشت!
نظرات بینندگان