arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۶۰۶
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۰ - ۱۱ مهر ۱۳۹۵

آمار سرشماری اینترنتی از مرز 979 هزار خانوار گذشت/ فاصله هفت میلیونی با هدف

تاکنون دو مرحله قرعه کشی بین خانوارهای ثبت نام شده در سرشماری اینترنتی انجام شده که در مرحله نخست 50 خانوار و در مرحله دوم نیز 100 خانوار از شهرهای مختلف کشور برنده جایزه 10 میلیون ریالی شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس مرکز آمار ایران اعلام کرد: بر پایه آخرین اطلاعات دریافتی از سامانه سرشماری اینترنتی تا ساعت 18 امروز (یکشنبه) 979 هزار و 312 خانوار ثبت نام کردند که سه میلیون و 271 هزار و 582 نفر را دربرمی گیرد.

آمار سرشماری اینترنتی از مرز 979 هزار خانوار گذشت/ فاصله هفت میلیونی با هدف«امیدعلی پارسا» شامگاه یکشنبه  افزود: اطلاعات موجود نشان می دهد روند استقبال خانوارها از ثبت نام اینترنتی افزایش یافته است.

وی یادآوری کرد: سرشماری اینترنتی تا بیست و چهارم مهرماه جاری در کشور ادامه می یابد و چنانچه 35 درصد مردم در سرشماری اینترنتی مشارکت کنند، جمهوری اسلامی ایران در شمار کشورهای توسعه یافته به لحاظ آماری قرار می گیرد.

با احتساب 23 میلیون خانوار ایرانی و از آنجا که مرکز آمار ایران مشارکت 35 درصدی در سرشماری اینترنتی را به عنوان هدف انتخاب کرده است، بنابراین هنوز با میزان هشت میلیون و 50 هزار خانوار فاصله وجود دارد.

بر اساس برنامه ریزی از بیست و پنجم مهر تا بیست و پنجم آبان ماه سرشماری عمومی نفوس و مسکن به روش حضوری با تبلت انجام می شود.

رییس مرکز آمار ایران از مردم خواست پس از ثبت نام در سامانه اینترنتی، کد دریافتی را حفظ کنند تا هنگام مراجعه مامور سرشماری به در منزل آنها با ارایه آن دیگر به سرشماری حضوری نیازی نداشته باشند.

بر پایه اطلاعات دریافتی از سامانه سرشماری اینترنتی تا ساعت 6 صبح امروز (یکشنبه) 873 هزار و 244 خانوار ثبت نام کرده بودند که 2 میلیون و 916 هزار و 536 نفر را شامل می شد.

تا صبح امروز شهروندان استان های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، کردستان، یزد و آذربایجان شرقی بیشترین مشارکت را در ثبت نام اینترنتی داشتند و استان های همدان، گلستان، لرستان، قزوین، خوزستان و البرز نیز در پایین فهرست بودند.


براساس برنامه ریزی انجام شده، یک هزار نفر از افرادی که در سرشماری در قالب اینترنتی مشارکت کنند، با انجام قرعه کشی از جایزه 10 میلیون ریالی برخوردار می شوند.

تاکنون دو مرحله قرعه کشی بین خانوارهای ثبت نام شده در سرشماری اینترنتی انجام شده که در مرحله نخست 50 خانوار و در مرحله دوم نیز 100 خانوار از شهرهای مختلف کشور برنده جایزه 10 میلیون ریالی شدند.

خانوارها می توانند در مدت تعیین شده اطلاعات خود را از طریق سامانه اینترنتی www.sarshomari95.ir وارد کنند.

براساس پیش بینی صورت گرفته، نتایج اولیه سرشماری امسال یکم تا پانزدهم دی ماه امسال و نتایج تفصیلی آن مردادماه 1396 منتشر می شود.

هفتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در روزهای دوم تا بیست و دوم آبان ماه سال 1390 با بسیج نزدیک به 114 هزار نفر مامور آمارگیر و نیروهای ستادی و پشتیبانی آموزش دیده در 31 استان، یک هزار و 139 شهر و 96 هزار و 549 آبادی کشور انجام شد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: سرشماری ، سامانه ، خانوار
نظرات بینندگان