arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۶۴۶
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۳ - ۱۱ مهر ۱۳۹۵

ادامه بارش باران پاییزی در نقاط مختلف کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در روزهای گذشته وارد کشور شده، امروز یکشنبه نیز باعث بروز ناپایداری در برخی نقاط کشور می‌شود و رشد ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی برای استانهای واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: با تضعیف سامانه بارشی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، بارشهای پراکنده و خفیفی در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: در سه روز آینده نیز در ساعات عصرگاهی بارش پراکنده و وزش باد در ارتفاعات هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان دور از انتظار نخواهد بود.

وظیفه عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود در ۲۴ ساعت آینده استانهای اصفهان، لرستان، چهارمحال بختیاری، شمال فارس، تهران، کرج، قم، سمنان و شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل دچار وزش باد شدید موقتی همراه با گرد و خاک شود.

وی به پدیده گرد و غبار در استانهای خوزستان و بوشهر اشاره کرد و گفت: تصاویر دریافتی از ماهواره هواشناسی نشان می‌دهد که میزان غلظت آلاینده‌های ناشی از گرد و غبار رفته رفته از امشب کاهش می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از افزایش دما در اکثر نقاط کشور خبر داد و گفت:‌ روند افزایش نسبی دما از روز سه‌شنبه تا پایان هفته ادامه می‌یابد و غالب نقاط کشور گرم‌تر خواهد شد.

وی اردبیل با دمای ۱۲ درجه را خنک‌ترین و بندرعباس را با ۳۵ درجه گرم‌ترین نقطه کشور دانست و گفت: کیفیت هوای تهران نیز در ۲۴ ساعت آینده نیمه ابری همراه با بارشهای پراکنده خواهد بود.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان