arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۱ - ۰۴ تير ۱۳۹۰
بر اساس نامه ای که رهبر القاعده نوشته است؛

برنامه بن لادن برای تغییر نام "القاعده"/نام اصلی گروه بن لادن چه بود؟

به تازگی نامه ای از رهبر القاعده پیدا شده است که بر اساس آن، بن لادن معتقد است که شهرت القاعده با مشکل مواجه است و چهره آن تغییر کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرانس پرس نوشت: به تازگی نامه ای از رهبر القاعده پیدا شده است که بر اساس آن، بن لادن معتقد است که شهرت القاعده با مشکل مواجه است و چهره آن تغییر کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب Entekhab.IR، یک مسئول آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد بن لادن قصد داشت برای مطرح کردن ابعاد مذهبی گروه افراطی القاعده، نام آن را تغییر دهد.

بن لادن در این نامه اعتراف کرده است که القاعده با مشکل "یارگیری" مواجه است و کشتار مسلمانان از دلایل آن است.

 این مقام همچنین اعلام کرد در میان اسنادی که در محل اقامت بن لادن در ابوت آباد پاکستان به دست آمده است، نامه بدون تاریخی وجود دارد که در آن بن لادن نام های جایگزین برای گروه تروریستی القاعده را که در جنگ مقدس دیدگاه جهادی وی را بهتر منعکس می کرده است، بررسی می کند.

این مسئول آمریکایی در ادامه افزود این بررسی بن لادن نوعی کار در خصوص تصویری است که القاعده با آن مشهور شده است.

وی همچنین تصریح کرد اعضای گروه تروریستی در اصل گروه خود را القاعده الجهاد به معنی پایه و اساس جنگ مقدس می نامیدند اما مردم فقط به بخش نخست آن اشاره می کردند و الجهاد بدون استفاده می ماند که این مایع نگرانی بن لادن بود.

بن لادن کوتاه شدن نام گروه خود را به نفع غرب می دانست و معتقد بود که غرب با استفاده از آن می خواهد اعلام کند که آنها با اسلام در جنگ نیستند.



به گزارش سرویس بین الملل انتخاب Entekhab.IR، این مسئول آمریکایی خاطر نشان کرد از دیدگاه بن لادن این نوع نگاه به القاعده آن را از جنبه ماموریت مذهبی آن تهی می کرد، و به غرب امکان می داد آن را به منزله سازمانی بدون ارتباط با حرکت مذهبی توصیف کند .

رهبر القاعده مشکل این گروه را نبود عنصر مذهبی می دانست و می خواست که جهان اسلام را متقاعد کند که آنها در جنگی مقدس با آمریکا هستند.

وی همچنین گفت بن لادن می خواست طوری وانمود شود که آمریکا علیه اسلام وارد جنگ شده است.



آنچه که او را دلسرد می کرد این بود که مردم جنگ علیه القاعده را تلاش برای مبارزه با سازمانی خشن می پنداشتند نه جنگ مذهبی .

رهبر القاعده در نامه دیگری گفته است که از کشته شدن یا دستگیر شدن دوستان و همرزمان نزدیکش ناراحت و کلافه است.

و در نامه به الظواهری نوشته است که القاعده به دلیل حملاتی که در عراق داشته است و منجر به کشته شدن بسیاری از مسلمانان شده است، با مشکل شهرت مواجه است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
0
1
مایع نگرانی !!
نظرات بینندگان