arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۲ - ۰۴ تير ۱۳۹۰

"به احتمال زیاد سعیدلو هم رأی نخواهد آورد"

عضو کارگروه تربیت بدنی مجلس با اشاره به دلایل رأی نیاوردن وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت ورزش و جوانان، تأکید کرد: رئیس جمهوری باید برای جلوگیری از آسیب بیشتر به عرصه ورزش و جوانان، هرچه سریع‌تر وزیر جدیدی برای این وزارتخانه معرفی کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کارگروه تربیت بدنی مجلس با اشاره به دلایل رأی نیاوردن وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت ورزش و جوانان، تأکید کرد: رئیس جمهوری باید برای جلوگیری از آسیب بیشتر به عرصه ورزش و جوانان، هرچه سریع‌تر وزیر جدیدی برای این وزارتخانه معرفی کند.

به گزارش انتخاب به نقل از خانه ملت، "سید جلال یحیی‌زاده" رأی نیاوردن سجادی را نتیجه مستقیم اجرا نشدن قانون وزارت ورزش و جوانان در موعد قانونی مقرر دانست و تأکید کرد: هنگامی که مجلس پس از تصویب قانون وزارت ورزش و جوانان، به صورت آشکار مشاهده کرد که مسئولان ورزش کشور به شکل‌های مختلف علیه وزارت قانونی فعالیت می‌کنند، دیگر امید مجلس نسبت به مفید و کارآمد بودن افراد حاضر در حوزه ورزش برای فعالیت در وزارت ورزش تبدیل به یأس شد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس با بیان اینکه مسئولان سازمان تربیت بدنی سابق تعامل مثبتی با مجلس نداشتند، اظهار داشت: ناکارآمدی سازمان تربیت بدنی سابق و فعالیت مسئولان این سازمان در مقابل وزارت ورزش و جوانان موضع منفی نسبت به سعیدلو و سجادی در مجلس ایجاد کرد و همین امر موجب شد که نمایندگان مردم به وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت ورزش و جوانان رأی اعتماد ندهند.

یحیی‌زاده نامه غیرمتعارف رئیس جمهوری در معرفی وزیر ورزش و جوانان را یکی از عوامل مؤثر در رأی نیاوردن سجادی توصیف کرد و ادامه داد: نامه رئیس جمهوری رأی آوردن سجادی را دشوارتر کرد و نیز رأی منفی شورای مرکزی اصولگرایان به وزارت سجادی بر رأی کلی مجلس اثرگذار شد.

عضو فراکسیون ورزش با اشاره به عدم حمایت جمعی و اکثریتی این فراکسیون از وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان تصریح کرد: فراکسیون ورزش قرار بود بعد از معرفی وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت ورزش و جوانان، جلسه‌ای با وزیر پیشنهادی  داشته باشد اما در اعتراض به نامه رئیس جمهور این جلسه لغو شد و در نهایت تنها بعضی از اعضای این فراکسیون از سجادی حمایت کردند.

یحیی‌زاده حضور نمایندگان فدراسیون‌های ورزشی در مجلس و تشویق سجادی بعد از سخنرانی را موجب تضعیف جایگاه وی دانست و گفت: شاید برای مجلس این ذهنیت به وجود آمد که حضور رؤسا و نمایندگان فدراسیون‌های ورزشی در مجلس از بیرون حمایت می‌شود  تا سجادی رای بیاورد و همین مسئله نگرش منفی مجلس نسبت به سجادی را تشدید کرد.

عضو کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی سوابق ورزشی، مدال های آسیایی و جهانی را از نکات روشن پرونده سجادی دانست و اظهار داشت: مجلسی به دنبال ارتباط پویا وعمیق با ورزش است اما این تعامل را مسئولان سازمان تربیت بدنی سابق ازجمله آقای سجادی به حداقل ارتباط ممکن تقلیل دادند.

وی ادامه داد: با تمام ارتباط خوبی که با سعیدلو دارم و ایشان را شایسته تر از سجادی میدانم اما در ۶-۵ ماه اخیر شرایطی به‌گونه‌ای بوده است که به احتمال زیاد سعیدلو هم رأی نخواهد آورد. بنابراین لازم است کسی که در چند ماه اخیر در سمت خاصی در حوزه ورزش نبوده است به عنوان وزیر ورزش معرفی شود.

یحیی‌زاده سنجش مجلس درباره وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان را براساس شاخص‌های تخصصی و مدیریتی ارزیابی کرد و گفت: دولت باید از هرگونه تأخیری برای معرفی وزیر پرهیز کند،‌ چون ایجاد فاصله زمانی به نفع ورزش نیست و مشکلات ورزش قهرمانی و همگانی و نیز کاستی‌های مربوط به زیرساخت‌ها را تشدید می‌کند.

نظرات بینندگان