arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۰ - ۱۲ مهر ۱۳۹۵

وزیر دفاع: سیاست های اقتصاد مقاومتی سرلوحه فعالیت های دولت قرار دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی سرلوحه فعالیت های دولت قرار دارد و پیش از همه برنامه های دستگاه ها، اجرایی می شود.

سردار حسین دهقان شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان افزود: ممکن است به لحاظ قانونی محدودیت هایی وجود داشته باشد اما دولت عزم خود را جزم کرده و مصمم است که با رفع این موانع، اهداف اقتصاد مقاومتی را محقق کند.
 
وی یادآورشد: در صورتی که در شهرستان ها و استان ها عزمی برای اجرای برنامه ها وجود نداشته باشد و موانع را بهانه اجرا نکردن اعلام کنند، تلاش دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی به نتیجه ای نخواهد رسید.
 
دهقان اظهار کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی به وجود آمده است تا شکل کار در آن، به شیوه های عادی و مرسوم نباشد، فرمانده موضوعی را مشخص و در یک زمانبندی تعیین شده، نتیجه آن را از متولیان مطالبه کند.
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: باید در کنار تمام این تلاش ها و اقدامات مراقب بود تا منابع در جای خود هزینه شود.
 
وی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی همواره مورد تاکید رهبری بوده و این موضوع نشان دهنده مطالبه پایدار و جدی معظم له از مدیران کشور است.
 
دهقان ادامه داد: در صورتی که قانونی محدودیت در اجرای مطالبات رهبری ایجاد کرده است، قانون باید اصلاح شود.
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: رهبر معظم انقلاب اعلام کرده اند که اگر مسئولان وارد صحنه شوند، معظم له نیز از تمام توان خود در این مسیر استفاده می کند.
وی اضافه کرد: با این نگاه رهبر معظم انقلاب، زمینه اقدام و عمل را فراهم می سازند و نباید این فرصت ایجاد شده را به هدر داد.
 
دهقان ابراز کرد: مجلس موظف است تا هم خوانی لوایح دولت با سیاست های اقتصاد مقاومتی را بسنجد.
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: بناست تمام محدودیت هایی که برای سایر پروژه ها وجود دارد، برای طرح های اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته نشود.
 
وی افزود: کمیته های ذیل اقتصاد مقاومتی تشکیل شده اند تا اقدامات درستی انجام و تصمیم های صحیحی گرفته شود.
 
دهقان یادآورشد: افرادی که برای اجرای برنامه ها و پروژه های اقتصاد مقاومتی همکاری نمی کنند، حق اشغال پست فعلی را ندارند، استانداران باید از مسئولان بخواهند و آنان موظف هستند تا اجرا کنند.
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: نمی توان یک کار متحول کننده را به مدیرانی سپرد که اراده ای برای اجرای کار ندارند.
 
وی تاکید کرد: در این کار نیاز به سرعت، صحت و دقت در عمل داریم و این کمیته ها تضمین کننده این هستند که کار و تصمیم نا بجایی گرفته نشود.
 
دهقان با بیان اینکه از مردم باید در همین مسیر استفاده کرد، یادآورشد: در صورتی که مردم به درستی در این زمینه توجیه شوند، می توانند بسیاری از زمینه و نیازها را تامین کنند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بر لزوم اطلاع رسانی مناسب از اقدامات انجام شده، تاکید کرد و خواستار بهره گیری از تمام زمان و فرصت باقی مانده در آخرین سال از این دوره دولت شد.
 
وی اظهار کرد: در مدت باقی از عمر دولت یازدهم، کشور نیاز جدی به آرامش در جامعه دارد و همه مسئولان باید همت کنند تا این فضای آرام دست خوش تغییر و نوسان نشود.
 
دهقان خاطر نشان کرد: وحدت و انسجام در این مدت باقی مانده باید ایجاد و از هر گونه دو دستگی و چندقطبی شدن جامعه جلوگیری شود، چرا که دو دستگی نتیجه ای جز یاس و نا امیدی ندارد.
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه رسانه ها از عملکرد و اقدامات دولت اطلاع رسانی کنند، گفت: اطلاع رسانی به نحوی باشد که امید را در مردم تقویت کند.
 
وی ادامه داد: نمی خواهیم فعالیت های دولت را به صورت نادرست بزرگنمایی کنیم، اما فعالیت هایی که انجام می شود، باید به اطلاع مردم برسد.
 
دهقان ابراز کرد: باید با اطلاع رسانی از اقدامات انجام شده، مردم را درگیر کارهایی کنیم که امید را بیش از پیش در مردم زنده کند.
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: استاندار لیستی از پروژه ها و برنامه های در دست انجام این ستاد برای بررسی، زمان بندی، اجرا و بهره برداری آماده کند.
وی اضافه کرد: همه مسائل و مشکلات می تواند در خود استان مرتفع شود و این گونه نیست که ارجاع به مرکز مشکل را سریعتر حل کند.
 
دهقان افزود: در شرایطی که اقتصاد مقاومتی مطرح شده، بناست با نگاه متفاوتی همراه با انگیزه، تحرک، نگاه حل مساله و تلاش بیش از روال عادی در میان مسئولان رواج داشته باشد.
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: مسئولان و مجریان باید نگاه خود به اجرای برنامه ها را تغییر دهند و هر آنچه را که آغاز کرده اند، به سامان برسانند.
 
وی یادآورشد: دستگاه ها متعهد شوند که از افراد دارای تعهد و اهلیت برای اجرای برنامه ریزی ها استفاده شود تا کارها را بر اساس زمانبندی و هدف گذاری های انجام شده، به نتیجه برساند.
 
دهقان اظهار کرد: باید موانع را برطرف ساخت و از هدر رفتن زمان جلوگیری نمود تا بتوان مشکل را حل کرد.
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ما نمی خواهیم منابع بانکی به هدر برود و بر همین اساس ستاد اقتصاد مقاومتی شکل گرفته است تا با برنامه ریزی بتوان منابع را درست هزینه کرد و در مسیر صحیح قرار داد.
 
وی تاکید کرد: باید منابع را به سمتی هدایت کرد که منجر به اشتغالزایی، کاهش نرخ بیکاری، تثبیت اشتغال موجود و افزایش تولید بازار محور شود.
 
دهقان تصریح کرد: در صورتی که تولید در چرخه مصرف قرار نگیرد، به خودی خود، از بین می رود.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: بناست در ستاد اقتصاد مقاومتی کاری انجام شود که نتیجه و استمرار داشته باشد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان