arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۸۵۱
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۱ - ۱۲ مهر ۱۳۹۵

بمب‌ گذاری مسیرهای حیاتی و فرودگاه موصل توسط داعش+تصاویر

یکی از فرماندهان ارشد داعش در موصل نیز گفته است حداقل 7 هزار تروریست آماده دفاع از شهر موصل در برابر نیروهای مقاومت هستند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تصاویر ماهواره‌ای وبگاه تخصصی نقشه ‌برداری «ترا سرور» نشان می‌دهد درحالی که گفته می‌شود عملیات آزادسازی شهر «موصل» ، به زودی آغاز خواهد شد، تصاویر ماهواره‌ای چالش بزرگی را پیش روی نیروهای عملیات کننده و آزادی بخش نشان می‌دهد.

براساس این تصاویر، تروریست‌های داعش برای مقابله با نیروهای عراقی و محور مقاومت، بیشتر بخش‌های این شهر را بمب‌ گذاری کرده‌اند.

 بمب‌ گذاری مسیرهای حیاتی و فرودگاه موصل توسط داعش+تصاویر
 
 
 
 
 

بر این اساس، بیشتر جاده‌های حیاتی موصل، ساختمان فرودگاه و باند فرود مملو از تله‌های انفجاری و بمب‌های کار گذاشته شده هستند که خطر جدی برای عملیات آزادسازی این شهر به ‌شمار می‌ رود.

 
 
 بمب‌ گذاری مسیرهای حیاتی و فرودگاه موصل توسط داعش+تصاویر
 
 
 

پیشتر گزارش شده بود که داعش تمام کارخانه مواد شیمیایی و معدن سولفور «المشراق» در جنوب این شهر و نزدیک به پایگاه هوایی «القیاره» را بمب ‌گذاری کرده است. انفجار المشراق – که تخمین زده می‌شود حاوی هزاران تن سولفور (گوگرد) و سولفید هیدروژن باشد – دردسر و نگرانی بزرگی را برای پیشروی نیروهای زمینی درپی خواهد داشت.

 
 بمب‌ گذاری مسیرهای حیاتی و فرودگاه موصل توسط داعش+تصاویر
 
 
 
 
 
 
 
 
 

یکی از فرماندهان ارشد داعش در موصل نیز گفته است حداقل 7 هزار تروریست آماده دفاع از شهر موصل در برابر نیروهای مقاومت هستند. البته وبگاه صهیونیستی دبکا فایل به نقل از منابع اطلاعاتی آمریکایی نوشت که امکان ندارد بیشتر از 3 هزار تروریست داعشی در موصل وجود داشته باشد.

«حیدر عبادی» نخست وزیر عراق نیز پیشتر اعلام کرد طرح عملیات آزادسازی موصل آماده بوده و طی هفته‌های آینده شروع خواهد شد. در این عملیات ارتش عراق، نیروهای بسیج مردمی (حشدالشعبی)، پیشمرگه‌های کُرد و حدود 600 مستشار آمریکایی و ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در این عملیات شرکت خواهند داشت.
نظرات بینندگان