arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۳ - ۱۲ مهر ۱۳۹۵

دیدار وزیر کشور با مقامات جمهوری آذربایجان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر کشور ایران در دیدار با همتای آذربایجانی خود بر همکاری در زمینه های مبارزه با مواد مخدر، جرائم سازمان یافته و مبارزه با تروریسم و انتقال تجربیات میان دوطرف تاکید کردند.

آقای رحمانی فضلی در دیدار با رامیل اسوب اف همتای جمهوری آذربایجانی خود بر همکاری در زمینه های مبارزه با مواد مخدر ، جرائم سازمان یافته و مبارزه با تروریسم  و همچنین انتقال تجربیات بر همدیگر تاکید کردند.

رحمانی فضلی در این دیدار توجه به امنیت به عنوان اساس توسعه منطقه تاکید کرد و مبارزه جدی با خشونت گرایی و همکاری کشورها در این زمینه را خواستار شد.

دیدار با کمال الدین حیدر اف  وزیر حوادث غیر مترقبه جمهوری آذربایجان از دیگر برنامه های سفر وزیر کشور به باکو بود که در این دیدار نیز زمینه های همکاری دو کشور در مقابله با حوادث با توجه به شرایط طبیعی مشترک دو کشور بررسی شد.

وزیر حوادث غیرمترقبه جمهوری آذربایجان نیز گفت امروز ما درباره همکاری های آینده مذاکره کردیم و مقرر شد با ایران هم رزمایش های مشترک زمینی، هوایی و دریایی برگزار کنیم و از تجربیات همدیگر استفاده کنیم.

آقای رحمانی فضلی نیز  با اشاره به وجود موافقتنامه  بین کشورمان و جمهوری آذربایجان درباره مسائل مربوط به بحران گفت در قالب این موافقت نامه ما همکاری های مشترک در زمینه برگزاری مانورها و تبادل تجربیات و برگزاری دوره های آموزشی را می توانیم توسعه دهیم.

وی افزود افزایش همکاری ها در شرایط بحرانی می تواند با متمرکز کردن امکانات کشورها در کنترل پیامدهای حوادثی چون سیل و زلزله و یا آتش سوزی بسیار موثر باشد.

وزیر کشورمان در ادامه سفر خود امروز با رئیس سرویس امنیتی دولتی جمهوری آذربایجان دیدار کرد در این دیدار نیز دو طرف بر توسعه همکاری ها در زمینه های امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی تاکید کردند.

آخرین دیدار وزیر کشورمان در نخستین روز از سفرش به جمهوری آذربایجان عصر امروز با الچین قلی اف رئیس سرویس مرزبانی این کشور صورت گرفت و در این دیدار نیز دو طرف بر همکاری های مرزبانی و مبارزه با مواد مخدر و جرائم سازمان یافته تاکید کردند.

سفر دو روزه وزیر کشور ایران به جمهوری آذربایجان  که از صبح امروز آغاز شده است بعد از ظهر فردا پس از دیدار وی با چند تن از دیگر مقامات  این کشور پایان خواهد یافت.
 
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما
نظرات بینندگان