arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۳ - ۱۲ مهر ۱۳۹۵

کلاهبردار میلیاردی سه هزار شاکی دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون سه هزار نفر از شهروندان استان های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و گلستان از کلاهبردار میلیاردی دستگیر شده (موسوم به مدیر عامل کیشکور خودرو) اعلام شکایت کرده اند.

سردار حسین رحیمی اظهار داشت: این کلاهبردار حرفه ای با همکاری برخی افراد سرشناس محلی، مبالغ کلانی برای فروش حدود هفت هزار دستگاه خودرو از مردم این استانها دریافت و به کشور ترکیه فرار کرده بود.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان ابتدا هیچ اطلاعی از جریان این کلاهبرداری نداشته است، افزود: این فرد با تشکیل یک گروه 10 تا 12 نفری از سرشناسان محلی ابتدا اعتماد مردم را جلب کرده تا به راحتی بتوانند به اهداف پلید خود دست پیدا کنند.
وی ادامه داد: این کلاهبردار به بهانه اینکه خودروها را حداکثر ظرف 15 تا 30 روز با زیر قیمت بازار تحویل متقاضیان می دهد توانسته بود مردم محروم سیستان و بلوچستان و برخی استانها را فریب دهد.

وی با اشاره به اینکه بعضی از مردم حتی پول خرید 10 دستگاه خودرو را به این کلاهبردار پرداخت کرده بودند خاطر نشان کرد: برخی افراد نیز تمامی دارایی زندگی خودشان را فروخته بودند تا بتوانند ماشین با زیر قیمت از این کلاهبردار خریداری کنند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: زمانی شکایت های مردم به ما رسید که این کلاهبردار از کشور خارج شده بود.

سردار رحیمی اظهار داشت: با این وجود به محض دریافت شکایت، پلیس سیستان و بلوچستان با مراجع قضایی استان هماهنگی های لازم را انجام و به طور ویژه کار اطلاعاتی و عملیاتی را برای دستگیری متهم مورد نظر در دستور کار قرار داد. 

وی تصریح کرد: همکاران ما که در تلاش برای دستگیری این متهم فراری بودند با به دست آوردن اطلاعاتی از بازگشت وی به کشور و مخفی شدن این کلاهبردار در یکی از ویلاهایش در شهرستان دماوند با هماهنگی مقام قضایی وارد این ویلا شده و کار بازرسی آن را آغاز کردند.

وی ادامه داد: ماموران پس از بازرسی قسمت های مختلف ویلا فرد مورد نظر را پیدا نکردند اما براساس اطلاعات بدست آمده یقین داشتند که این فرد در ویلای خودش مخفی شده است.

وی بیان کرد: ماموران پلیس با مشاهده خودروی این کلاهبردار در حیاط ویلا آن را مورد بازرسی قرار دادند که به لطف خداوند شنبه همین هفته ساعت 01:30 دقیقه بامداد این فرد را درحالی که در صندوق عقب خودروی خودش مخفی شده بود دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: این فرد پس از کلاهبرداری به کشورهای ترکیه، یونان و قبرس رفته بود و به محض بازگشت به ایران چتر اطلاعاتی نیروی انتظامی استان روی این فرد پهن و در یک عملیات پیچیده اطلاعاتی دستگیر شد.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان به صورت ویژه و شخصا به همراه یک تیم 10 نفره از پلیس اطلاعات و آگاهی استان مدت ها بر روی این پرونده کار کردند اظهار داشت: این عملیات لحظه به لحظه از استان هدایت و کنترل می شد و این فرد توسط ماموران انتظامی استان دستگیر شد.

وی تصریح کرد: این کلاهبردار پس از دستگیری به سیستان و بلوچستان منتقل شده و ماموران و کارشناسان انتظامی در حال بازجویی از وی هستند.

وی بیان کرد: دستگیری این کلاهبردار شیرینی پلیس سیستان و بلوچستان در هفته نیروی انتظامی به مردم عزیز و بزرگوار به ویژه مردم جنوب استان بوده است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: کلاهبرداری ، کلان ، بازرسی
نظرات بینندگان