arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۹۱۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۰ - ۱۳ مهر ۱۳۹۵

تعلیق فعالیت بانوی بدنساز و 4 مربی مرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس فدراسیون بدنسازی از تعلیق فعالیت‌های دختر بدنساز و 4 مربی مرد که بدون هماهنگی فدراسیون به مسابقه‌های بین‌المللی رفته‌اند خبر داد و گفت: از هر حکمی که دادگاه اعلام کند، تبعیت می‌کنیم.

ناصر پورعلی‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت پرونده دختران بدنساز و مربیان مرد آن‌ها که به دلیل انتشار عکس‌هایشان در صفحات مجازی به دادسرا احضار شده‌اند، گفت: یک دختر ورزشکار و 4 مربی مرد در این رابطه به دادسرا احضار شدند. آن‌ها بدون هماهنگی فدراسیون به مسابقه‌ای در خارج از کشور اعزام شدند که من در جریان نام آن کشور و چگونگی انجام مسابقه‌ها نبوده و نیستم. فعلا فعالیت این افراد به حالت تعلیق درآمده و احکامشان باطل شده تا هر تصمیمی که قوه قضاییه در این رابطه بگیرد، ما از آن تبعیت خواهیم کرد.

رییس فدراسیون بدنسازی افزود: بارها اعلام کرده‌ایم که در زمینه پرورش اندام بانوان فعالیتی نداریم زیرا با ارزش‌های نظام مغایرت دارد.  بنابراین اگر موردی وجود داشته باشد و یا در شبکه های مجازی با آن مواجه شویم، به دستگاه‌های نظارتی معرفی خواهیم کرد. زمانی که حکم این افراد اعلام شد، خودمان هم جلسه کمیته‌ انضباطی را برگزار می‌کنیم.

رییس فدراسیون بدنسازی در ادامه درباره برگزاری دومین دوره رقابت‌های بین‌المللی در رشته‌های فیزیک، بادی کلاسیک و بادی بیلدینگ که قرار است تحت عنوان جام الماس خلیج فارس اواخر مهرماه در فرهنگسرای بهمن تهران برگزار شود، اظهار کرد: این رقابت‌ها در سه رشته فیزیک، بادی کلاسیک و بادی بیلدینگ در 5 وزن و به میزبانی تهران از 30 مهرماه برگزار خواهد شد. وزن‌کشی این مسابقه‌ها نیز در روز 29 مهرماه خواهد بود.

پورعلی‌فرد افزود: این مسابقه‌ها در تقویم فدراسیون جهانی به ثبت رسیده و قرار است در یک اقدام بزرگ، در این دوره چهار کارت حرفه‌ای به نفرات برتر اهدا شود که سه کارت به نفرات برتر در رشته بادی بیلدینگ و یک کارت نیز به نفر برتر در رشته فیزیک اهدا می‌شود. در دوره پیش این رقابت‌ها مانند بسیاری از مسابقه‌های جهانی فدراسیون جهانی فقط دو کارت حرفه‌ای به نفرات برتر اهدا می‌کند اما در این دوره چهار کارت حرفه‌ای به قهرمانان اهدا می‌شود.

وی با اشاره به جوایز در نظر گرفته شده برای نفرات برتر گفت: به سه نفر برتر هر رشته به ترتیب هزار، 600 و 400 دلار جایزه تعلق می‌گیرد و قهرمان قهرمانان در رشته بادی بیلدینگ و فیزیک نیز هر کدام 2 هزار دلار جایزه دریافت می‌کنند.

پورعلی‌فرد درباره مهمانان حاضر در این مسابقه‌ها نیز گفت: رییس فدراسیون جهانی، رییس کمیته داوران جهانی و رییس کمیته اجرایی فدراسیون جهانی به تهران خواهند آمد تا از نزدیک ناظر این مسابقه‌ها باشند که این موضوع اهمیت این رقابت‌ها را نشان می‌دهد.

رییس فدراسیون بدنسازی با بیان اینکه سعی می‌شود اکثر ورزشکاران ایرانی در این رشته‌ها در این مسابقه‌ها شرکت کنند، گفت: به جای حضور در مسابقه‌های خارجی و صرف هزینه‌های گزاف، ورزشکاران ما می‌توانند با هزینه‌ای بسیار کمتر در کشور خودمان به مصاف حریفان خود بروند و ما نیز سعی می‌کنیم مقدمات حضور ورزشکاران‌مان را در این تورنمنت مهیا کنیم. مبلغ ورودی برای ثبت نام ورزشکاران نیز 200 دلار تعیین شده است که این مبلغ در همه مسابقه‌ها در سطح جهان یکسان است.

وی درباره کشورهای شرکت کننده در این دوره از مسابقه‌ها نیز اظهار کرد: سعی می‌کنیم تورنمنتی بسیار خوب و سطح بالا برگزار کنیم. تاکنون حضور کشور عراق با 15 ورزشکار و همچنین کشور بحرین در این مسابقه‌ها قطعی شده و فکر می‌کنم دو یا سه کشور دیگر برای حضور در این مسابقه‌ها اعلام آمادگی کنند. سعی می‌کنیم با حضور 5 کشور خارجی این رقابت‌ها را برگزار کنیم.

پورعلی‌فرد با بیان اینکه سمینار بین‌المللی داوری و مربی‌گری نیز در حاشیه مسابقه‌ها برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در صورت موافقت شعبانی بهار، معاون وزیر ورزش و رییس مجمع عمومی فدراسیون، سعی می‌کنیم این مجمع را با حضور رییس فدراسیون جهانی نیز برگزار کنیم.

نظرات بینندگان