arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۲ - ۱۳ مهر ۱۳۹۵

میزان فروش آب سنگین به آمریکا و روسیه اعلام شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه تا کنون به دو کشور آمریکا و روسیه آب سنگین فروخته‌ایم وپول آن را هم دریافت کرده ایم میزان فروش آن را نیز اعلام کرد.
 
به گزارش میزان، مجتبی ذوالنوری گفت: تاکنون 32 تن آب سنگین به آمریکا و 28 تن به روسیه فروخته شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصرح کرد: تاکنون بدون پرداخت پول به هیچ کشوری آب سنگین نفروخته ایم و تا این لحظه فقط به آمریکا و روسیه آب سنگین فروخته ایم.

رئیس کمیته هسته ای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فروش‌ آب سنگین در انحصار چند کشور بیشتر نبود اظهار داشت: با این وضعیت جدید ما هم به جمع فروشندگان آب سنگین پیوسته ایم.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون فقط دوکشور آمریکا و روسیه از ما درخواست آب سنگین داشته اند ولی باید بازار یابی شود و ایران به عنوان تولید کننده و فروشنده آب سنگین در دنیا مطرح شود.

ذوالنور تصریح کرد: ما آب سنگین را کمتر از قیمت جهانی فروخته ایم و تفاوت قیمت برای ما مهم نبوده است.

وی در خصوص عدم اهمیت قیمت فروش بیان داشت: با توجه به محدودیتی که برای ما قائل بودند، ما نمی توانستیم بیشتر از 130 تن آب سنگین ذخیره کنیم چون باید کارخانه هایمان را پس از رسیدن به 130 تن تولید متوقف می کردیم و کارشناسان و متخصصینی که روی آنها سرمایه گذاری کرده بودیم هم بی کار می ماندند بنابراین نباید تولید کارخانه متوقف شود وباید به سرعت تولیدش ادامه دهد.

وی ادامه داد: به همین منظور چون تولید کارخانه از 130 تن بالا می زد ما باید برای آن بازار فروش پیدا کنیم لذا هنگام فروش خیلی در مورد قیمت آن پافشاری نکردیم.

ذوالنور اظهار داشت: کیفیت آب سنگین ایران در آزمایشگاه های آمریکا بررسی شده و به تایید صددرصدی رسیده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطر نشان کرد: اگر در قیمت سخت گیری نکنیم مشتریان خودمان را پیدا می کنیم و برای فروش آب سنگین به هیچ کشوری محدودیتی نداریم.
 
نظرات بینندگان