arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۲ - ۱۳ مهر ۱۳۹۵

120 کشته و زخمی در انفجار انتحاری در حسکه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع خبری کرد از یک بمب‌گذاری انتحاری در یک سالن عروسی کردها در منطقه السنابل در شهر حسکه سوریه خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در این انفجار انتحاری که در سالن یک مراسم عروسی در روستای صفیه در  حسکه صورت گرفت، دست‌کم ۳۰ تن کشته شدند. شبکه المیادین تعداد زخمی‌ها را ۹۰ تن اعلام کرد.

داعش در بیانیه‌ای مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت به طوری که خبرگزاری اعماق وابسته به این گروه اعلام کرد: یک عامل انتحاری تجمع نیروهای یگان مدافع خلق کرد را با یک جلیقه انتحاری در اطراف شهر حسکه هدف گرفت.

این در حالی است که یگان‌های مدافع خلق کرد در بیانیه‌ای مشخص نکردند که این انفجار ناشی از بمب بوده و یا به واسطه یک عامل انتحاری صورت گرفته است. اما برخی گزارش‌های تایید نشده نیز حکایت از این دارد که این حمله احتمالا توسط یک عامل انتحاری زن انجام گرفته شده باشد.

دیده بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد: داماد و یکی از رهبران یک حزب کردی در بین کشته شده‌ها هستند و به علت اینکه ده‌ها زن و کودک در بین زخمی‌ها بوده و حالی برخی وخیم است احتمال افزایش تلفات وجود دارد.

دیده بان حقوق بشر سوریه افزود: انفجار در روستای صفیه بین دو ایست بازرسی میدان الصباغ و القرمید وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه رخ داد.

این در حالی است که دو انفجار انتحاری نیز روز دوشنبه میدان العاصی در محله الحاضر در مرکز شهر حماة را هدف گرفته بودند که مسئولیت این دو حمله را نیز داعش برعهده گرفت.
نظرات بینندگان