arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۸ - ۱۳ مهر ۱۳۹۵

کمیته انتخابات جبهه پیروان تشکیل شد/ سجادی: از حضور نیافتن احمدی‌نژاد استقبال می‌کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری از انتخاب اسدالله بادامچیان به‌عنوان رییس کمیته انتخابات این جبهه خبر داد.

سید کمال‌الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست خبری با اشاره به فعالیت انتخاباتی جبهه متبوعش گفت: پیشنهاد مشخص جبهه پیروان خط امام و رهبری این است که احزاب و تشکل‌های سیاسی اصولگرا با محوریت جامعه روحانیت مبارز برای انتخابات 96 ساختار واحدی تشکیل دهند.

وی افزود: این ساختار باید به‌گونه‌ای باشد که اغلب اصولگرایان را در بر بگیرد تا در انتخابات‌ شورای شهر و انتخابات‌ ریاست جمهوری دوازدهم صدای واحدی از سوی اصولگرایان شنیده شود.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری از تشکیل کمیته‌ انتخاباتی این جبهه برای انتخابات شوراها خبر داد و گفت: ریاست این کمیته برای عهده ریاست اسدالله بادامچیان است و بنده به همراه آقایان کوهکن، سجادی، نیک‌فر و بیگلر و نیز خانم رحیمی در این کمیته حضور داریم.

وی به سابقه تشکیل جبهه پیروان خط امام و رهبری اشاره کرد و یادآور شد: جبهه پیروان هم اکنون متشکل از 18 حزب و تشکل سیاسی است که از 20 سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون به صورت منظم و هفتگی جلساتش برگزار می‌شود. برای ما تبعیت از رهبر انقلاب و مرجعیت جامعتین اولویت دارد.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره سازوکار ورود اصولگرایان با محوریت روحانیت به انتخابات 96 اظهار داشت: ما از مدت‌ها قبل به این نتیجه رسیدیم جامعه روحانیت می‌تواند به‌عنوان مرجع محور باشد و از همه دبیران کل و فعالان حقیقی و حقوقی اصولگرا دعوت کند تا یک تقسیم کاری صورت بگیرد.

سجادی با بیان اینکه در سخنان آیت‌الله موحدی دبیرکل جامعه روحانیت و سخنگوی این تشکل محوریت جامعه مشخص است، گفت: این طراحی تایید شده است و از همه تشکل‌ها و احزاب خواسته شده که اسامی خود را برای انتخابات شوراها ارائه کنند. بر اساس شاخص‌ها و ویژگی‌ها این اسامی غربال می‌شود. ما ستادی تشکیل دادیم که قرار است شاخص‌هایی را برای انتخابات شوراها تدوین کند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به شاخص‌های طراحی‌شده اصولگرایان برای انتخابات شوراها گفت:یکی از این شاخص‌ها کارآمدی است و صرفا نباید افراد مشهور باشند بلکه باید کسانی باشند که به مدیریت شهری، عمران و آبادی شهر و اینکه از لحاظ مدیریت شهری تجربه داشته باشند. ویژگی دوم رای‌آوری افراد است که باید مد نظر قرار بگیرد.

وی افزود: ما از تشکل‌های زیرمجموعه جبهه پیروان خط امام و رهبری خواستیم تا اسامی خودشان را بدهند و در نهایت با یک فهرست و یک صدا وارد انتخابات شورای شهر شویم.

سجادی با بیان اینکه ما تهران و 5 کلانشهر شامل مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز و اهواز را مدنظر قرار داده‌ایم و برای آنها نامزد تعیین می‌کنیم، گفت: سایر استان‌ها و شهرستان‌ها سازوکار دیگری دارد که براساس آن عمل می‌شود.

وی درباره حقوق‌های نجومی نیز گفت: حقوق‌های نجومی آثار خوبی نداشت و رهبری نیز تأکید کردند که با این افراد برخورد شود ما نیز به‌عنوان جبهه پیروان معتقیم باید با این افراد برخورد قضایی شود. البته این موضوع باید ریشه‌ای حل شود.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به علت تشکیل ستاد انتخاباتی حزب مؤتلفه در کنار جبهه متبوعش، گفت: حزب مؤتلفه همیشه با جبهه پیروان هماهنگ است، اما خصلت هر حزبی این است که برای انتخابات فعالیت داشته باشد، اما در مجموع، همه احزاب عضو جبهه با هم هماهنگ هستند.

وی اضافه کرد: امیدوارم اصولگرایان باید با محوریت روحانیت به انسجام برسند، البته امیدهای زیادی نیز در این زمینه وجود دارد و رسیدن به انسجام دور نیست و بنده نیز به آن خوشبین هستم.

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان دو قطبی شدن فضای انتخابات را به صلاح کشور ندانست و افزود: طبیعت جمهوری اسلامی، متکی بر آرای مردم است و دو قطبی شدن به انتخابات خدشه وارد می‌کند.

سجادی با اشاره به نامه رییس‌ دولت‌های نهم و دهم به رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اعلام حضور نیافتنش در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده، اظهار داشت: نامه او تبعیت از تدبیر رهبر معظم انقلاب بود. ای کاش برخی افراد دیگر نیز از معظم‌له تبعیت می‌کردند تا شاهد فتنه 88 نبودیم.

وی ادامه داد: ورود نکردن احمدی‌نژاد به انتخابات به نفع خودش بود و ما به‌عنوان جبهه پیروان از این تبعیت استقبال می‌کنیم.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان