arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۴ - ۱۳ مهر ۱۳۹۵

واکنش محمود بهمنی به خبر باز بودن پرونده تخلفاتش در ماجرای بابک زنجانی/شکایت می‌کنم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنان دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی درباره باز بودن پرونده تخلفات رییس کل بانک مرکزی دولت احمدی‌نژاد با واکنش این مقام دولت سابق روبرو شد.

کاظم پالیزدار در نشست خبری با اصحاب رسانه گزیری نیز به پرونده بابک زنجانی زده و عنوان کرده بود: بابک زنجانی بخشی از یک کوه یخ به حساب می‌آید و یک دفعه منابع در اختیارش قرار نگرفته ما هم علاقه‌مندیم توضیحات و پاسخ‌های کسانی را که این منابع را در اختیار او قرار داده‌اند بشنویم که با چه اختیار و جراتی این منابع را در اختیارش گذاشتند.

وی در پاسخ به اینسوال درخصوص پرونده محمود بهمنی رئیس سابق بانک مرکزی و این‌که گفته در موضوع پرونده بابک زنجانی تبرئه شده است، به خبرآنلاین گفته بود:‌ تبرئه آقای بهمنی در پرونده مربوط به برداشت شبانه سه هزار میلیارد تومان بابت مابه تفاوت نرخ ارز از حساب بانک‌ها است که ازسوی دیوان محاسبات تبرئه شده اما درباره پرونده بابک زنجانی هنوز بخش هایی باقی مانده است.

در همین راستا امروز محمود بهمنی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: به زودی درباره سخنان پالیزدار تصمیم گیری خواهم کرد.

وی تاکید کرد: این حق من است که از او شکایت کنم.

بهمنی با بیان اینکه برداشت شبانه و روزانه ندارد، خاطرنشان کرد: کسی که تخلف کند، تخلف کرده است ما برداشت کردیم و به حسابه خزانه ریختیم و 58 بازرش بانک مرکزی نیز به این موضوع رسیدگی کردند، اگر می گویند خلاف بوده است خب این را برگشت بدهند چرا ما را متهم می کنند.
وی گفت: پالیزدار آقای پالیزدار از افراد حوزه انتخابیه این جانب است و باید بگویم با غرض وری و سواستفاده از سمت شان مطالبی را در مورد اینجانب عنوان کرده است که لازم است بگویم صدور حکم برائت و یا محمومت نسبت به کسی مصداق پیدا می کند که در پرونده ای متهم باشد. در حالیکه اینجانب در پرونده بابک زنجانی به عنوان مطلع توضیحاتی را ارائه دادم و هیچ گونه اتهامی به من وارد نیست و مطرح نبوده است.

این مقام دولت سابق تاکید کرد: تبرئه زمانی است که من متهم می شدم ولی وقتی من فقط به عنوان به فرد مطلع توضیح دادم دیگر نیازی به تبرئه نبوده است. بنده حق شکایت کیفری در مورد مصاحبه کننده یعنی آقای پالیزدار را طبق ماده 697 قانون مجازات اسلامی به عنوان افترا دارم. که براساس آن مجازات یک ماه تا یک سال حبس و 74 ضربه شلاق در نظر گرفته شده است و طبق ماده ماده 698 قانون مجازات اسلامی هم به عنوان نشر اکاذیب مجازات دو ماه تا دو سال و تا 74 ضربه شلاق محکوم است و من می توانم در این زمینه شکایت کنم.

وی با اشاره به تذکر کتبی خود به رییس جمهور گفت: به آقای روحانی گفتم مراقب اعمال زیرمجموعه خودشان باشند من هنوز شکایتم را به مراجع قضایی ندادم ولی این حق برایم محفوظ است و در این مورد به زودی تصمیم میگیرم. اینها به دنبال و مسائل دیگری هستند و خطابم فقط به آقای پالیزداز نیست ولی اگر شکایتی انجام دهم از خود او شکایت میکنم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: قبلا در این زمینه صحبت کرده بودم که صبرم زیاد است و گذشت کرده بودم و کوتاه امدم ولی جاهایی انسان احساس میکند که این مباحث مسائلی به دنبال داشته باشد و به همین دلیل می خواهم شکایت کنم و تا جلویش گرفته شود.

وی در پاسخ به این سوال که با وجود این مسائل چطور تایید صلاحیت شده است، گفت: من از چندین فیلتر گذشتم تا به مجلس آمدم کارهایی که انجام دادیم شورای نگهبان مورد رصد قرار داده است و قطعا این شورا هر کسی پرونده ای داشته باشد را تایید صلاحیت نمیکند. نمی شود در مملکت اسلامی هر کسی هر اتهامی به ما بزند، اینها مجازات کیفری دارد ولی گویا رایج شده است که این اتهامات را بزنند

نظرات بینندگان