arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۶۰۵۸
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۱ - ۱۳ مهر ۱۳۹۵

مدیرعامل ذوب‌آهن: آنقدر زبان‌درازم که نیاز به دفاع ندارم/ با همه اختلاف نظر دارم

آذری با بیان اینکه من امروز نگران رفتن آدم‌ها نیستم بلکه نگران کاهش ۱۳ میلیاردی باشگاه هستم، افزود: متأسفانه حافظه کوتاه‌مدت ما بسیار ضعیف است و یادمان می‌رود که یک مربی در دوران بد ذوب‌آهن، این تیم را رها کرد و رفت. امیدوارم که حافظه درازمدت خود را به کار گیرید و اجازه ندهید افرادی که به دنبال منافع شخصی هستند، سرمربی تیم‌های اصفهانی شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرعامل ذوب‌آهن درباره اینکه چرا مدیران شرکت شایعه برکناری او را تکذیب نمی‌کنند، گفت: مدیران شرکت اعتقاد دارند آنقدر زبان‌درازم که از خودم دفاع می‌کنم و نیاز به دفاع آنها ندارم.

مدیرعامل ذوب‌آهن: آنقدر زبان‌درازم که نیاز به دفاع ندارم/ با همه اختلاف نظر دارمسعید آذری شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های گروهی در پاسخ به سئوالی پیرامون استفاده از مربیان اصفهانی در باشگاه ذوب‌آهن اصفهان اظهار داشت: به خوبی یادم می‌آید که در سال ۸۷، بعد از عملکرد مناسب دکتر ذوالفقارنسب و در شرایطی که بسیاری انتظار آن را نداشتند. آن زمان منصور ابراهیم‌زاده به عنوان یک اصفهانی، در عین ناباوری رسانه‌ها، سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان شد و خوشحال هستیم که او نشان داد انتخاب شایسته‌ای بوده و توانمندی‌های خود را به خوبی اثبات کرد.

وی ادامه داد: سئوال من این است که اگر در ابتدای فصل، یحیی گل‌محمدی را انتخاب نمی‌کردم و تصمیم می‌گرفتم که او را جایگزین کنم، همه به این تصمیم گلایه می‌کردند.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان تصریح کرد: امسال بودجه ما حدود ۱۳ میلیارد تومان کاهش پیدا کرده و ما توانستیم سه رشته تنیس روی میز، شطرنج و دوومیدانی را به رشته‌های خود اضافه کنیم.

وی در پاسخ به سئوالی درباره اظهار نظر سابقش درباره زمان بهره‌برداری از ورزشگاه نقش‌جهان و اینکه او پیش‌بینی می‌کرد این ورزشگاه پیش از لیگ امسال به بهره‌برداری برسد، تصریح کرد: اولین بار نیست که به ما حمله می‌کنند و این موضوع بارها ادامه داشته باشد. اگر کسی از مبانی سازه‌های ورزشی اطلاع داشته باشد، به خوبی با من در این زمینه همراه است و دقیقاً می‌داند زمان انجام یک پروژه ورزشی چقدر است و چه ملزوماتی برای پایان دادن به یک سازه ورزشی نیاز داریم.

آذری خاطرنشان کرد: آن زمان، وقتی از ورزشگاه نقش‌جهان بازدید کردم، اعتقاد داشتم که می‌تواند تا پایان آذر امسال این اتفاق صورت می‌گیرد و برایم مهم نبود که یک شخص در این زمینه چه می‌گوید اما آشنا نبودن به مبانی ساخت سازه‌های ورزشی می‌تواند مبنای غلطی برای اظهار نظرها در زمان بهره‌برداری شود.

هزینه ۳۵ میلیارد تومانی فولاد مبارکه در نقش‌جهان

وی ادامه داد: فولاد مبارکه تا کنون حدود ۳۵ میلیارد تومان در ورزشگاه نقش‌جهان هزینه کرده که این اتفاق، کار ارزشمندی است و خوشحال هستم که چنین حرکتی صورت گرفته است.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان درباره اعتراضاتش نسبت به قرارداد اسپانسرینگ باشگاه‌های سرخابی خاطرنشان کرد: روز اولی که قرار بود که قرارداد اسپانسرینگ بسته شود، سه باشگاه پرسپولیس، تراکتورسازی و استقلال ائتلافی تشکیل دادند تا با این موضوع، امتیاز مورد نظر سازمان لیگ را مورد استفاده قرار دهند و به تأسی از آن، سایر باشگاه‌ها را نیز مجبور به این کار کنند که من این موضوع را به تاج هم گفتم.

وی ادامه داد: به نظرم آن زمان، چوب بی‌انضباطی و بی‌برنامگی فدراسیون فوتبال را به فوتبال کشور زدند و امروز آقایان متوجه شده‌اند که چه اتفاقی صورت گرفته است.

آذری گفت: من در نخستین بازی لیگ برتر گفتم که این مونوپل صورت گرفته باعث شده که ۱۳ باشگاه لیگ برتری و دیگر باشگاه‌های دسته یکی، دچار مشکلات بسیاری شوند. خوشحال هستیم که در بازی‌های اخیر ۳۰۹۰ از اطراف زمین‌ها حذف شده و فقط به روی پیراهن این باشگاه‌ها ختم شده است.

باشگاه‌های سرخابی اجازه مونوپل حقوق باشگاه‌های لیگ برتری را ندارند

وی با اشاره به تماشاگران قابل توجه باشگاه‌های سرخابی افزود: به نظر من پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی و سایر باشگاه‌ها به واسطه طرفداران خود، حق پخش را دریافت کنند اما آنها حقی ندارند که به واسطه مونوپل، حق سایر باشگاه‌ها را نیز آنها تعیین کنند.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان تصریح کرد: به نظر من این موضوع، وظیفه سازمان لیگ است و در کنار آن، نمایندگان باشگاه‌های لیگ برتری نیز باید اظهار نظر کنند و نباید بگذارند که حق و حقوق ۱۳ باشگاه لیگ برتری، ضایع شود. پیشنهاد من این بود که در صورت عدم توافق دوستان، ۱۳ باشگاه دیگر از ادامه مسابقات خودداری کنند تا ببینیم آیا این باشگاه‌ها به تنهایی قادر به ادامه مسابقات لیگ برتر هستند یا خیر؟

وی افزود: اگرچه تعداد هواداران ذوب‌آهن نسبته به پرسپولیس و استقلال و چند باشگاه دیگر قابل مقایسه نیست اما بدون شک تیم ما نیز نقش مهمی در پازل لیگ برتر ایفا می‌کند.

ذوب‌آهن سرمربی خود را تغییر نداد

آذری در پاسخ به سئوالی درباره جدایی گل‌محمدی از ذوب‌آهن اصفهان تصریح کرد: در درجه نخست باید بگویم ذوب‌آهن سرمربی خود را تغییر نداد. مربی ما بعد از بازی با تراکتورسازی، درخواست فسخ قرارداد و اتمام همکاری با باشگاه ذوب‌آهن اصفهان را داد. وقتی معاون باشگاه این مسئله را با من مطرح کرد، عنوان کردم اجازه دهید گل‌محمدی آرام شود و نمی‌خواهیم که به سرعت دست به این کار بزنیم.

ایستادگی کردم تا گل‌محمدی سرمربی بماند

وی افزود: اگر آن موقع با تصمیم او موافقت می‌کردیم، مشخص بود که مربی ما تسلیم جو ورزشگاه شده است. یادم می‌آید در هفته‌هایی که همه اعتقاد داشتند گل‌محمدی نمی‌تواند در ذوب‌آهن موفق باشد، شاید من تنها کسی بودم که جلوی مدیران عالی‌رتبه وزارت‌خانه ایستادگی کردم تا گل‌محمدی سرمربی ذوب‌آهن بماند. آن زمان بعد از هر باخت، من چالش بزرگی با مدیران عالی‌رتبه داشتم و حتی آن زمان دستور اخراج یحیی گل‌محمدی را به من دادند.

می‌خواستم رسانه‌ها را از اتفاقات ورزش آگاه کنم

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان تصریح کرد: پاسخ من آن بود که در صورت چنین دستوری، صحبت‌هایی در رسانه‌ها می‌کنم که همه بدانند در ورزش کشور چه خبر است و ما اولین باشگاهی بودیم که اجازه ندادیم مدیران غیر ورزشی درباره موضوعات ورزشی تصمیم‌گیری کنند؛ هیچ زمان بهانه‌جویی نکردم و حتی شکست‌های تیمم را گردن کسی نینداختم که در پله‌ها به ما توهین می‌کرد.

وی پیرامون شرایط سرمربی این تیم بعد از جدایی گل‌محمدی گفت: یحیی گل‌محمدی با خواست خود و توافق از باشگاه ذوب‌آهن جدا شده و مجتبی حسینی به واسطه تعهدی که پذیرفته، هنوز هم کار خود را ادامه می‌دهد. بدون شک من از او حمایت می‌کنم و بدون شک او باز هم توانمندی خود را به اثبات می‌کند.

مجتبی حسینی بهترین گزینه سرمربیگری تیم است

آذری در این باره ادامه داد: به نظر من هیچ یک از جایگزینان مجتبی حسینی به جز او شرایط جایگزینی این سرمربی را ندارد و بدون شک او در مسابقات آسیایی نیز می‌تواند روی نیمکت باشگاه ذوب‌آهن اصفهان نیز بنشیند. نباید فراموش کنیم من در هیئت مدیره باشگاه ذوب‌آهن اصفهان یک رأی دارم و اگرچه این رأی می‌تواند دوستان را متقاعد کند اما هیچ مشکلی در این باره وجود ندارد.

وی درباره شایعه اختلافش با گل‌محمدی گفت: من هیچ گاه اختلافم را با گل‌محمدی تکذیب نکرده‌ام. همیشه مدیر باشگاه، مربی، بازیکن و سایر اعضای باشگاه، شرح وظیفه مشخصی است و اگر بگویم با گل‌محمدی اختلاف سلیقه نداشتم، کاملا دروغ است .

اختلافم با گل‌محمدی را تکذیب نمی‌کنم

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان تصریح کرد: در مباحث مختلف به جز مسائل فنی، اختلاف سلیقه‌هایی در این زمینه وجود داشته است؛ با این حال، مبنای جدایی گل‌محمدی از ذوب‌آهن، درخواست کتبی است.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه با توجه به برنامه‌ریزی سه‌ساله باشگاه ذوب‌آهن برای قهرمانی آسیا، با جدایی گل‌محمدی، نتیجه این برنامه‌ریزی چه می‌شود، ادامه داد: من به مدیران باشگاه ذوب‌آهن اصفهان گفتم در بدترین دوره حیات باشگاه راهی این باشگاه شدم و امروز شرایط بسیار بهتر است.

نگران رفتن‌ها نیستم بلکه نگران ۱۳ میلیارد بودجه باشگاه هستم!

آذری با بیان اینکه من امروز نگران رفتن آدم‌ها نیستم بلکه نگران کاهش ۱۳ میلیاردی باشگاه هستم، افزود: متأسفانه حافظه کوتاه‌مدت ما بسیار ضعیف است و یادمان می‌رود که یک مربی در دوران بد ذوب‌آهن، این تیم را رها کرد و رفت. امیدوارم که حافظه درازمدت خود را به کار گیرید و اجازه ندهید افرادی که به دنبال منافع شخصی هستند، سرمربی تیم‌های اصفهانی شوند.

وی خاطرنشان کرد: هیچ سرمربی به اندازه حسینی از ذوب‌آهن شناخت ندارد و بسیاری از بازیکنان امروز ذوب‌آهن با انتخاب او، راهی ذوب‌آهن شدند.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان ادامه داد: من همیشه از دستیار سرمربی این سئوال را می‌پرسم که آیا در غیاب سرمربی می‌توانید تیم را کنترل کرده و در یک بازی رسمی نیز مدیریت تیم را بر عهده بگیرید که پاسخ حسینی در این زمینه مثبت بود. البته باید بگویم که مجتبی حسینی مربی منتخب من است و چهار عضو دیگر هیئت مدیره باشگاه ذوب‌آهن اصفهان نیز باید در این زمینه نظر دهند.

به من گفتند بودجه اشتباهی کم شده است

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر پیرامون اینکه آیا ۱۳ میلیارد تومان از بودجه باشگاه ذوب‌آهن به دلیل اشتباه در مجمع کاهش پیدا کرده یا موضوع دیگری در این زمینه مطرح است، افزود: به من گفتند که در مجمع آن ۱۳ میلیارد بر اثر اشتباه کم شده است و امیدوار هستیم که در مجمع فوق‌العاده، این رقمی که اشتباهی کم شده، اشتباهاً بر سر جای خودش برگردد! به هر حال اگر این اتفاق صورت نگیرد، توانمندی‌های باشگاه دچار مشکل می‌شود.

آذری افزود: من امروز به شما می‌گویم باشگاه ذوب‌آهن حرکت صعودی خوبی را شروع کرد و کاهش شدید بودجه، باعث مشکلات بسیاری برای ما خواهد شد.

یک تیم پایتخت‌نشین ۴۲ میلیارد تومان قرارداد در سازمان لیگ به ثبت رسانده است

وی درباره جلسه‌اش با مسئولان سازمان لیگ درباره موضوع اسپانسرینگ افزود: اجازه دهید یک مسئله جالب را به شما بگویم. در جلسه اسپانسرینگ چیزی شنیدم که برای من بسیار عجیب است. یکی از باشگاه‌های پایتخت قراردادی در سازمان لیگ ثبت کرده که ۴۲ میلیارد تومان است. دیگری نزدیک به ۱۹ میلیارد قرارداد ثبت کرده اما ۲۳ میلیارد تومان نیز آپشن به آن اضافه کرده است.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان خاطرنشان کرد: خطاب من به کسانی است که ادعا دارند باشگاه‌های صنعتی پول در ورزش هزینه کردند. ببینید که باشگاه‌های اصفهانی چقدر برای ورزش کشور هزینه کردند.

آذری آنقدر زبان‌دراز است که نیاز به دفاع ندارد

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر درباره اینکه چرا مسئولان شرکت ذوب‌آهن هیچ گاه شایعه برکناری سعید آذری را تکذیب نمی‌کنند، گفت: اگر مسئولان شایعه برکناری سعید آذری را تکذیب نمی‌کنند، این است که شاید آنها اعتقاد دارند که آذری آنقدر زبان دراز است که نیاز به دفاع ندارد و انسان مظلومی نیست و آنها اعتقاد دارند که بگذارید خودش از خودش دفاع کند.

کلاً با همه اختلاف نظر دارم

آذری در پاسخ به اینکه آیا این موضوع دلیل بر اختلاف نظر شما با هیئت مدیره و شرکت ذوب‌آهن نیست، گفت: من کلاً انسانی هستم که با همه اختلاف نظر ندارم اما به عنوان یک آدم سیستمی، وقتی سیاست‌هایی برایم تعریف می‌شود، در چارچوب کار می‌کنم اما اگر اصول زیر پا گذاشته می‌شود که با همه چالش پیدا می‌کند اما بر اساس سیاست‌های مختلف، تلاش می‌کنم که کارم را انجام دهم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات دیگر ما بدهی‌های سال‌های گذشته بوده و نزدیک به ۱۳ میلیارد تومان نیز بدهی‌های قبلی داریم و امروز با چالش‌های جدیدی مواجه هستیم.

منبع: مهر
برچسب ها: بودجه ، باشگاه ، میلیارد
نظرات بینندگان