arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۶۱۷۴
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۱ - ۱۴ مهر ۱۳۹۵

اخطار نماینده مجلس درباره استیضاح فانی

نماینده مردم تهران در مجلس نسبت به عدم طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش که طی دو جلسه گذشته اعلام وصول شده بود اخطار داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بعضی از اعضای هیأت رییسه مصاحبه‌ کرده‌ و گفته‌اند هیأت میانجیگری برای تعیین تکلیف استیضاح مشخص شده است در حالی که این کار برخلاف آیین‌نامه می‌باشد و استیضاح زمانی منتفی می‌شود که استیضاح کنندگان امضای خود را پس بگیرند.

نماینده مردم تهران در مجلس نسبت به عدم طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش که طی دو جلسه گذشته اعلام وصول شده بود اخطار داد.

 محمود صادقی در اخطاری با استناد به اصل 89 قانون اساسی گفت: نمایندگان می‌توانند در مواردی که لازم می‌دانند هیأت وزیران یا وزرا را استیضاح کنند و وزرا هم باید ظرف 10 روز پس از اعلام وصول در مجلس حاضر شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: چهارشنبه هفته گذشته استیضاح فانی وزیر آموزش و پرورش اعلام وصول شده اما برخلاف قانون اساسی و ماده 223 آیین‌نامه داخلی مجلس تاکنون در مجلس طرح نشده است.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس افزود: بعضی از اعضای هیأت رییسه مصاحبه‌ کرده‌ و گفته‌اند هیأت میانجیگری برای تعیین تکلیف استیضاح مشخص شده است در حالی که این کار برخلاف آیین‌نامه می‌باشد و استیضاح زمانی منتفی می‌شود که استیضاح کنندگان امضای خود را پس بگیرند.

صادقی خاطرنشان کرد: بنابراین، هیأت رییسه باید استیضاح را مطرح کند زیرا این حالت دوگانه و تعلیق باعث بعضی سوء استفاده‌ها می‌شود. ضمن اینکه برخی شواهد پیداست که بعضی عزل و نصب‌های تحمیلی به وزارت آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.

 مطهری که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این اخطار، گفت: در دو جلسه گذشته برخی از امضاکنندگان خودشان آمده و اعلام کردند که می‌خواهند مذاکره بیشتری انجام شود و اگر همچنان پافشاری در امضا داشتند اعلام وصول خواهد شد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان