arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۶۱۹
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۹ - ۰۴ تير ۱۳۹۰

آخر این هفته؛ تهران 42 درجه تب می کند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

- با این که در اواخر هفته گذشته کمی هوا خنک شد، اما اکنون خبر می رسد باید آخر هفته در پیش را با هوای 42 درجه به بالا سپری کنیم.

بررسی نقشه های پیش یابی سازمان هواشناسی نشان می دهد که از روز یکشنبه تا روزهای پایانی هفته جاری دمای هوا در بیشتر نقاط کشور به ویژه نیمه شمالی بین 4 تا 8 درجه افزایش می یابد.

نکته اینکه در هفته گذشته هشدارهایی درباره میزان اشعه فرابنفش مضر منتشر شده بود که انتظار می رود برای یکی دو هفته آینده هم ادامه داشته باشد. 

یوسف رشیدی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران دراین باره گفته:  بر اساس اندازه‌گیری‌های انجام شده میزان اشعه فرابنفش UV از روز دوم تیرماه تا کنون رو به افزایش است و هم‌اکنون در مرحله «خطر بسیار زیاد» قرار دارد. 

وزارت بهداشت هم هشدار مشابهی داده است. 

دمای هوای تهران امروز بین 32 تا 33 درجه سانتیگراد است و طی امروز و فردا در دامنه های البرز مشرف به تهران احتمال بارندگی وجود دارد. هرچند که فردا هوا گرمتر می شود.

همچنین یکشنبه و دوشنبه دراستانهای اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی و در یکشنبه در دامنه های البرز مرکزی و برخی نقاط استانهای همدان،‌ مرکزی، زنجان شرایط برای رگبارهای موقتی باران همراه با رعد و برق و وزش باد فراهم است.

در منطقه جنوب غرب کشور تا ایلام طی 2 تا 3 روز آینده در برخی نقاط استانهای ایلام و خوزستان و با شدت کمتر در برخی نقاط استان های کرمانشاه و بوشهر باد و گرد و خاک دور از انتظار نیست.

نظرات بینندگان