arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۶۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۸ - ۱۴ مهر ۱۳۹۵

پروازهای چارتر از روسیه به ترکیه از سر گرفته شد

از جمله مهم‌ترین اخباری که در زمینه سیاست بین الملل و به خصوص گردشگری در هفته جاری منتشر شد این بود که برخی از تحریم‌های روسیه علیه ترکیه، من جمله در زمینه پرواز بین این دو کشور، لغو شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از اصلی‌ترین منابع کسب درآمد کشور ترکیه، گردشگری و توریسم آن است. تورهای ترکیه یکی از پرطرفدارترین تورها در نزد بسیاری از کشورهاست.

 پروازهای چارتر از روسیه به ترکیه از سر گرفته شد
این امر باعث شده است تا هتل‌های بسیاری در ترکیه و به خصوص شهرهای استانبول، آنتالیا، کوش‌آداسی و بدروم، ساخته شده و برای پذیرایی از مهمان‌ها آماده شوند.
اما مشکل جدیدی که برای ترکیه پیش آمده بود، از دست دادن سهم زیادی از گردشگران خود، یعنی روس‌ها بود. هم‌چنین پس از ناامنی‌های اخیر ترکیه، ایران نیز تورهای ترکیه را موقتا ممنوع اعلام کرد (به دلیل امنیت پایین ترکیه)؛ که البته این مانع برطرف شد و در حال حاضر، پروازها به سمت کشور ترکیه در حال برقراری‌ست و ایرانیان برای خرید بلیط هواپیما به مقصد ترکیه دیگر مشکلی نخواهند داشت.
در سفر اخیری که رجب طیب اردوغان به روسیه داشت، طی توافقات حاصل شده با مقامات روسیه، بنا بر این گذاشته شد که کلیه تحریم‌های مربوط به ممنوعیت پرواز چارتر و غیر چارتر بین روسیه و ترکیه آزاد شود. و بدین ترتیب «پروازهای چارتر از روسیه به ترکیه از سر گرفته شد».

 پروازهای چارتر از روسیه به ترکیه از سر گرفته شد
این خبر خوبی بود برای گردشگری ترکیه و باعث می‌شود تا دوباره تور ترکیه رونق بیشتری بگیرد؛ چرا که بخش قابل توجهی از گردشگران این کشور (ترکیه) را مردم روسیه و سفردوستان آن تشکیل می‌دهند.
نزدیک 6 ماه پیش بود که ترکیه یکی از هواپیماهای روسیه را در خاک خودش مورد اصابت قرار داد و این موضوع باعث شد تا درگیری شدیدی بین مقامات دولتی این دو کشور و به تبع آن تحریم‌های روسیه علیه ترکیه بشود.
شعله‌ی این اختلاف‌ها با گذشت زمان و رفته رفته خاموش شد و پس از جریان بمب‌گذاری‌های تروریستی در ترکیه، بخشی از تحریم‌های روسیه علیه این کشور لغو گشته و حتی پیام تسلیتی از طرف دولت روسیه برای ترکیه ارسال شد.
در سفری که اردوغان به روسیه و دیدار با پوتین داشت، یکی از توافقات آن‌ها به این ختم شد که در طی یک بیانیه، از روز 7 شهریور 1395، ایرلاین‌ها اجازه دارند تا پروازهای خود را به مقصد ترکیه از سر بگیرند.
9 ژوئیه، اولین گروه از مسافران روس، از فرودگاه بین المللی Domodedovo در مسکو، وارد آنتالیای ترکیه شدند.

 پروازهای چارتر از روسیه به ترکیه از سر گرفته شد

منبع: e-Turkey.ir


نظرات بینندگان