arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۶۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۸ - ۰۵ تير ۱۳۹۰

واکنش خداد عزیزی به مرگ ایویچ: او بله قربان گو نبود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جواد رستم زاده: اولين نفري بوديم که به خداداد خبر داديم توميسلاو ايويچ فوت کرده است. از پشت تلفن هم مي شد چهره او را به هنگام شنيدن اين خبر تصور کرد. اول در کمال ناباوري پرسيد «چي؟ ايويچ فوت کرد؟ جدي مي گي؟» و بعد از اينکه خبر را باور کرد گفت« مانده ام چي بگويم.واقعاً خبر بدي بود.» از او مي خواهيم که از دوراني که با ايويچ کار کرده بگويد.

خداداد با حسرت شروع مي کند«خدابيامرز بزرگترين و کارآمدترين مربي بود که در اين 20 سالي که من در فوتبال بودم به ايران آمد. کارش واقعاً بي نظير بود و من هنوز از برنامه هاي تمريني و تاکتيکي او برخي موقع ها استفاده مي کنم. در جام جهاني اگر موفقيتي به دست آورديم تمامش به دليل تمرينات و برنامه ريزي ايويچ بود. اين را من نمي گويم شما از هر کسي سؤال کنيد مي گويد تيم جام جهاني 98 تيم ايويچ بود که اگر خودش مي ماند و ادامه مي داد خيلي بهتر نتيجه مي گرفتيم.»

هنوز خيلي ها داستان اخراج ايويچ را داستان مبهم و عجيبي مي دانند. اما خداداد نظر ديگري دارد. او معتقد است اصلاً هم اخراج او عجيب نبود .اما چرا؟ « اول چون مي دانستند او مربي کار کشته و با دانشي است با سلام و صلوات آوردنش و کلي بابت آوردنش مانور کردند.اما وقتي آمد و کارش را شروع کرد ديدند با ديسيپلين و سخت کوشي او نمي توانند کنار بيايند. ديدند او حرف کسي را گوش نمي دهد و به توصيه هايي که آقايان مي کنند توجه نمي کند. او مربي حرفه اي بود و سفارش پذير نبود و اين به درد فوتبال ما نمي خورد. آقايان مربي بله قربان گو مي خواستند که خدابيامرز ايويچ اهل اين حرف ها نبود و سعي مي کرد به آنچه اعتقاد دارد عمل کند.همين هم شد که خيلي زود و قبل از جام جهاني کله پايش ! کردند تا کساني را که با تفکرات خودشان نزديک بودند بياورند»

بازي با رم و آن نتيجه عجيب که باعث اخراج ايويچ شد را خداداد خوب يادش هست.در آن بازي در اردوي تيم ملي توطئه اي عليه ايويچ انجام شد؟خداداد مي گويد« من درست شب قبل از بازي به رم رسيده بودم. يعني ديرتر از همه و ايويچ شايد به همين دليل در آن بازي از من استفاده نکرد. حقيقتش اين است که در آن زماني که در اردو بودم چيزي نديدم اما اين را مطمئنم که مسؤولان از قبل در کمين چنين شکستي بودند تا او را برکنار کنند.

 بازي تدارکاتي بود و ايويچ دنبال ترکيب اصلي اش مي گشت و چندين بار آرايش تيم را عوض کرد.آن نتيجه هم حاصل همين کار بود و به نظر من اگر 10 تا هم از رم مي خورديم نبايد باعث ناراحتي کسي مي شد چون اتفاقاً همين بازي تدارکاتي بود که تمام ضعف هاي تيم ملي را رو کرد. ايويچ از بازي رم واقعاً راضي بود چون به عنوان يک مربي سرشناس و حرفه اي همه چيز دستش آمد و داشت براي رفع نقاط ضعف برنامه ريزي مي کرد که برکنارش کردند.آنها به اين توجه نداشتند که او دارد به آماده سازي تيم فکر مي کند نه نتيجه. آنها فقط دنبال اين بودند که ايويچ سرسخت را برکنار کنند و مهره خودشان را بياورند.»

رابطه خداداد با ايويچ چه طور بود« مدت حضور او به همين دلايلي که گفتم خيلي در ايران طولاني نبود و به همين دليل نمي دانم چه بگويم.اما او به هيچ کس بي احترامي نکرد و حق کسي را نخورد. براي او آمادگي بدني مهم بود و اين که در سيستمي که در ذهن دارد به کارش بيايي .به همين دليل من هرگز از او دلگير نشدم و نديدم کسي درباره او بد حرف بزند. حتي بعد از رفتنش همه هنوز دارند از تأثيرگذاري او و تمريناتش حرف مي زنند. او واقعاً تيم ملي را صيقل خورده تحويل مربيان بعدش دادند.حيف شد که نگذاشتند تيم را که با آن همه زحمت و دانش آماده کرده بود خودش در جام جهاني رهبري کند.»

 
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عامک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
0
1
بقول خداداد خدا بیامرزتش ولی این مصاحبه دست مسئولان فوتبال رو رو میکنه که آقای عزیزی دیر هنگام افشاگری کرد!!!!!!!!
نظرات بینندگان