arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۶۳۴۷
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۹ - ۱۵ مهر ۱۳۹۵

ترکیه ۵۴۰ نظامی دیگر را از کار تعلیق کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ارتش ترکیه ۵۴۰ نظامی دیگر این کشور را به ظن ارتباط با «فتح الله گولن» که آنکارا وی را به طراحی کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه این کشور متهم نموده است، موقتا از کار تعلیق کرد.

به گزارش مهر به نقل از آناتولی، ارتش ترکیه ۵۴۰ نظامی دیگر از جمله ۳۶۸ افسر را به دلیل انجام تحقیقات پیرامون ارتباط با گروه «فتح الله گولن» که آنکارا وی را به طراحی کودتای نافرجام این کشور متهم می کند، موقتا از کار معلق کرد.

وزارت دفاع ترکیه روز چهارشنبه طی بیانیه ای در صفحه رسمی خود در توئیتر از تعلیق موقت ۱۱۳ کارمند نظامی نیروی دریایی و ۴۲۷ نظامی دیگر در نیروی هوایی این کشور در چارچوب انجام تحقیقات پیرامون سازمان «فتح الله گولن» خبر داد.

وزارت دفاع ترکیه در این بیانیه اعلام کرد که تعداد کل نظامیان این کشور که تاکنون ارتباط آنها با سازمان فتح الله گولن ثابت شده و اخراج شده اند به ۳ هزار و ۶۹۹ نظامی رسیده است.

گفتنی است که به دنبال کودتای نافرجام ۱۵ جولای در ترکیه، آنکارا چند بار تقاضای استرداد «فتح الله گولن» را به اتهام ساماندهی این کودتا به آمریکا ارائه داده است؛ تقاضایی که تا کنون با پاسخ مثبتی از سوی واشنگتن همراه نبوده است.

این در حالی است که «گولن» اتهام دست داشتن در کودتای نافرجام ترکیه را به شدت رد کرده است.

در ادامه سرکوب های پساکودتا در ترکیه، دولت این کشور به اخراج تعداد زیادی از کارکنان خود به اتهام فعالیت برای گروه «فتح الله گولن» نیز مبادرت ورزیده است.

نظرات بینندگان