arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۶۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۹ - ۰۵ تير ۱۳۹۰

شير يارانه اي «کيميا» شد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمد هرمزي: با اينکه قرار شد توزيع شير يارانه اي تا 15 تيرماه تعيين تکليف شود، اما به نظر مي رسد برخي توليدکنندگان در تخلفي آشکار در عرضه شير يارانه اي گران فروشي مي کنند.

به گزارش خبرنگار ما، شير يارانه اي که تاکنون 350 تومان در دسترس شهروندان قرار مي گرفت از روز چهارشنبه گذشته به قيمت 550 تا 600 تومان عرضه مي شود.
اين گزارش مي افزايد: روي پاکت شير توزيع شده برچسب غير يارانه اي حک شده، اين در حالي است که پاکتهاي شير غير يارانه اي داراي وزن 750 سي سي بوده، اما وزن پاکتهاي توزيعي جديد تقريباً 950 سي سي است.
در اين رابطه بسياري از شهروندان طي تماس تلفني با گروه اقتصادي از وضعيت کمبود عرضه شير و قيمت گران آن اظهار نارضايتي مي کردند. به اعتقاد آنان اساساً شير يارانه اي توزيع نمي شود، بلکه شير در همان پاکتهاي قبلي، اما با برچسب جديد به قيمت 550 تومان عرضه مي شود!

* شير نداريم
از بازار تهران نيز خبر مي رسد در پي بلاتکليفي پرداخت يارانه شير و تصميم به تغيير روش پرداخت کنوني يارانه از 15 تير، شير يارانه اي کمياب شده است.
در همين حال برخي فروشندگان، خريداران را مجبور مي کنند در کنار خريد يک پاکت شير يارانه اي، يک شير غير يارانه اي نيز خريداري کنند.
* بلاتکليفي 15 روزه
اين گزارش مي افزايد: براساس مصوبه ستاد هدفمندي يارانه ها، توزيع شير يارانه اي فعلاً تا 15 تيرماه تمديد شده است.
بر اساس اين مصوبه، قرار بر اين است که ستاد در جلسات پياپي، تکليف تغيير در چگونگي پرداخت شير يارانه اي را بررسي و در مورد آن تصميم گيري نهايي داشته باشد.
البته احتمال اينکه از نيمه دوم تيرماه امسال شيوه تصميم گيري و قيمت گذاري شير مثل نان استاني شود، بسيار زياد است.
گفتني است، طبق گفته مسؤولان قرار نيست يارانه شير قطع شود، بلکه اين يارانه به دامدار يا صنايع شير تعلق مي گيرد، موضوعي که کلاف سردرگم آن هنوز باز نشده است.

* ماست و دوغ هم بي نصيب نماند
از سوي ديگر دوغ 1/5 ليتري نيز با 150 تومان افزايش قيمت از 950 به 1100 تومان به دست مصرف کننده مي رسد. قيمت ماست نيز با نوسانهايي مواجه بوده است.
در هر حال اين گراني هاي جديد به مذاق شهروندان خوش نمي آيد، به گونه اي که آنان با مراجعه به فروشگاه ها و سوپرمارکتها نسبت به تغيير قيمت شير، ماست و دوغ به جرو بحث با متصديان آن مي پردازند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عامک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
0
0
خب مردم شیر نخورن مگه چی میشه !اونم شیری که فقط اسم شیرو یدک می کشه برای آقایون از خود گاوداری شیر پر چرب مبارن اونم به عنوان شیرینی و هدیه
نظرات بینندگان