arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۰۳ - ۰۵ تير ۱۳۹۰

درزهاي فيس بوک را ببنديد

اگر تصور مي کنيد که تنها دوستانتان در فيس بوک مي توانند ديوارنوشته هايتان را ببينند با خواندن ادامه اين مطلب به اشتباه خود پي مي بريد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پادين فاضليان: اگر تصور مي کنيد که تنها دوستانتان در فيس بوک مي توانند ديوارنوشته هايتان را ببينند با خواندن ادامه اين مطلب به اشتباه خود پي مي بريد.

به گزارش انتخاب؛ در اين شبکه اجتماعي 600 ميليوني، کم نيستند کساني که با برخي شرکت ها دست دوستي مي دهند، بي آنکه بدانند اين «دست دوستي دادن» مقدمه اي است براي آنکه پاي اين شرکتها به حريم اطلاعات شخصي آنها باز شود.

اين اتفاق هنگامي رخ مي دهد که کاربران فيس بوک، برنامه هاي کاربردي برخي از شرکت ها را نصب مي کنند و يا بر روي صفحه اين شرکتها، گزينه « Like » را مي فشارند.

براي مثال، افرادي که از طريق فيس بوک و با استفاده از خدمات پايگاه اينترنتي « com . jibjab »، کارت پستال ارسال مي کنند در واقع زمينه را براي دسترسي مديران « com . jibjab » به نمايه هاي فيس بوکشان هموار مي کنند.

بر پايه آمار منتشر شده از سوي فيس بوک، کاربران روزانه 20 ميليون برنامه کاربردي را نصب مي کنند.

سوشال مانيتور( Social Monitor )، که يک افزونه مرورگر است با بررسي برنامه هايي از اين دست در فيس بوک، کنار هر يک از آنها شاخصي را به نمايش مي گذارد. اين شاخص نشان مي دهد که برنامه تا چه اندازه به اطلاعات نمايه کاربر دسترسي دارد.
نظرات بینندگان