arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۶۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۰ - ۱۵ مهر ۱۳۹۵

نیوزویک: ناظران بین المللی بر انتخابات آمریکا نظارت می کنند/ جنجال احتمال تقلب در انتخابات ریاست جمهوری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نشریه آمریکایی نیوزویک نوشته است که با بالا گرفتن جنجال های مربوط به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سوی دونالد ترامپ، سازمان امنیت و همکاری اروپا بیش از 400 نفر از ناظران خود را برای نظارت بر این انتخابات به آمریکا خواهد فرستاد.

نشریه آمریکایی نیوزویک نوشته است که بدنبال ادعا های دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر این که سیستم انتخاباتی این کشور با هدف جلوگیری از پیروزی او دستکاری شده است، سازمان امنیت و همکاری اروپا گروهی ناظران بین المللی را برای نظارت بر این انتخابات راهی واشنگتن خواهد کرد.
 
26 نفر از این ناظران روز یکشنبه 9 اکتبر و 400 نفر دیگر از آن ها در تاریخ 4 نوامبر وارد آمریکا خواهند شد و جریان این انتخابات را بمنظور اطمینان از انطباق آن با استاندارد های بین المللی زیر نظر خواهند گرفت.
 
نشریه مذکور به نقل از مسئولین سازمان امنیت و همکاری اروپا نوشته است که ناظران اعزامی در این مدت علاوه بر نظارت بر ثبت نام نامزد ها و رای دهندگان آمریکایی ، نظارت بر فعالیت های انتخاباتی، عملکرد مدیرت انتخابات و سایر نهاد های دولتی ، قوانین مربوط به انتخابات و اجرای آن ها و حل و فصل مناقشات مربوط به این انتخابات را به عهده خواهند داشت.
 
نیوزویک با اشاره به این که سازمان امنیت و همکاری اروپا هنوز از نام کشور های متبوع این ناظران اطلاع روشنی منتشر نکرده نوشته است که نهاد مذکور در نظر دارد یک روز بعد از انتخابات یعنی در روز 9 نوامبر گزارش مبسوطی از یافته های خود در جریان این نظارت ها را منتشر کند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: نوامبر ، تقلب ، نیوزویک
نظرات بینندگان