arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۶۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۳ - ۱۵ مهر ۱۳۹۵

هشدار روسیه به آمریکا در مورد حمله به مواضع ارتش سوریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ژنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه درباره هرگونه حملات هوایی علیه مواضع ارتش سوریه یا مناطق تحت کنترل این ارتش به آمریکا و ائتلاف غربی هشدار داد.


کوناشنکوف روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در مورد اخبار برخی رسانه های غربی مبنی بر حمله احتمالی هوایی آمریکا به مراکز ارتش سوریه گفت: هر گونه حمله به مناطق تحت کنترل ارتش سوریه برای نظامیان روسیه خطر ایجاد می کند.
 
سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: اکثر افسران مرکز روسی نظارت بر آتش بس در سوریه در مناطق مختلف این کشور فعالیت می کنند.
 
وی ادامه داد: آنها کمک های انسانی به مناطق مختلف منتقل و با سران مناطق این کشور و فرماندهان گروه های مسلح در بسیاری از استان های سوریه مذاکره می کنند.
 
کوناشنکوف خاطرنشان کرد: با تلاش پرسنل مرکز روسی نظارت بر اتش بس در سوریه، 732 منطقه و صدها هزار سوری شرایط عادی زندگی روزمره یافته و در صلح و آرامش بسر می برند.
 
بنا بر گزارش خبرگزاری «روسیا سگودنیا»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه هشدار داد، هر گونه حمله هوایی به مناطق تحت کنترل ارتش سوریه برای نظامیان روس مستقر در این مناطق خطرآفرین خواهد بود.
 
مقام نظامی روس با هشدار به فرماندهان ائتلاف آمریکایی که سه هفته پیش هواپیماهای آن به پایگاه ارتش سوریه در دیرالزور حمله کردند، افزود : این افراد که سر پر شور دارند اعلام می کنم پس از حمله روز 17 سپتامبر هواپیماهای ائتلاف آمریکایی به مواضع ارتش سوریه در دیرالزور تمام تدابیر لازم را برای از بین بردن امکان هر گونه اشتباه در مورد نیروهای روسیه و مراکز ارتش در سوریه اتخاذ کرده ایم.
 
سخنگوی وزارت دفاع روسیه در مورد اخبار رسانه های خبری غربی در مورد بحث های در کاخ سفید امکان حمله هواپیماهای آمریکایی به مراکز ارتش سوریه گفت: تاریخ نشان می دهد موارد زیادی از این گونه اطلاعات درز کرده بهانه ای برای اقدامات واقعی می شود.
وی افزود: به شرکای خود در واشنگتن توصیه می کنیم عواقب احتمالی اجرای این گونه طرح ها را خوب سنجیده و ارزیابی کنند.
 
جای نگرانی شدید است که مبتکر این گونه اقدامات تحریک امیز مقام های سیا و پنتاگون هستند که در ماه سپتامبر در مورد معارضان مسلح قابل هدایت در سوریه به رئیس جمهوری آمریکا گزارش می دادند و امروز از سناریوهای نظامی پیچیده در سوریه پشتیبانی می کنند.
وی ادامه : نیروهای روسیه در صورت وقوع چنین حملاتی به تلاش برای شناسایی ماهیت موشک های پرتاب شده و این که به چه کشوری تعلق دارد، نخواهند پرداخت.
 
کوناشنکوف افزود: بعید است که مجموعه های پدافند موشکی روسیه مستقر در روسیه فرصتی برای مشخص کردن برنامه پرواز موشک پرتاب شده و ماهیت تسلیحات پرتاب کننده آن داشته باشند. تمام خیالپردازی های برخی به اصطلاح تحلیلگران در مورد هواپیماهای نامرئی ممکن است با واقعیت مایوس کننده برخورد کند.
 
وی یادآوری کرد: سیستم دفاعی پایگاه های هوایی روسیه در حمیم و طرطوس سوریه با سامانه های پدافند موشکی اس-300 و اس-400 تقویت شده است. این تسلیحات دارای برد و توان رزمی هستند که می تواند هر گونه هدف هوایی غیر منتظره و شناسایی نشده را هدف قرار دهد. شعاع عمل این تسلیحات برای هر شئ پرنده ناشناسی می تواند غیرمنتظره باشد.
 
سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین هشدار داد که نظامیان سوریه هم سامانه های پدافند هوایی اس-200، موشک های بوک و سایر سامانه های پدافند هوایی در اختیار دارند و این تسلیحات سال گذشته تعمیر و نوسازی شده اند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: موشک ، پرواز ، پایگاه
نظرات بینندگان