arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۰۲ - ۰۵ تير ۱۳۹۰

‫طالبی: ساعت 5 صبح به من گفتند سرمربی هستی/دولت و مجلس فشار آوردند ایویچ برکنار شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 جلال طالبی می‌گوید ناصر نوآموز ساعت 5 صبح به او گفته جانشین ایویچ شده.

مشاور صفایی رئیس وقت فدراسیون فوتبال بود وقتی هنوز ایویچ به عنوان سرمربی روی نیمکت می نشست. بعد از شکست 7 بر یک تیم ملی مقابل رم، به ناگهان او سرمربی تیم ملی شد. جلال طالبی وقتی از آن روزها یاد می کنید، می گوید: «ساعت 5 صبح بود. از تهران تماس گرفتند و گفتند تو سرمربی هستی. بعد سرپرست تیم را جمع کرد و گفت از این به بعد ایویچ دیگر سرمربی نیست.»

*آقای طالبی ایویچ مرد. خبر داشتید؟

نه، از شما شنیدم. (مکث)او مربی بزرگی بود و در حد توان برای فوتبال ایرن کار کرد. از او نام و خاطره ای در ذهن همه ما ماندهاست. واقعا متاسفم که این مربی از دنیا رفت.

*از خاطراتی که دارید بگوئید، از آن دوران.

من که به عنوان مشاور صفایی کنار تیم بودم. بیشتر برای کارهای آموزشی تیم را همراهی می کردم. یک اتفاقاتی افتاد و بعد تصمیم گرفتند من سرمربی ایران باشم.

‫*حتما اعتقاد دارید تنها به خاطر آن شکست.

به خاطر آن باخت بود، به رم. ما چند تورنمنت قبل از ایتالیا داشتیم. در هنگ کنگ و فرانسه تیم خوب نتیجه نگرفته بود. ایویچ قول داد در ایتالیا جبران کنند و تیم ملی واقعی را به همه نشان دهد. اما وقتی تیم بد بازی کرد و آنطور به رم باخت، دولت و مجلس به فدراسیون فوتبال فشار آوردند که ایویچ را برکنار کنید که چرا تیم ملی اینقدر بد بازی می کند.

*البته حرف و حدیث های زیادی از آنموقع وجود دارد. ابهامات بی شمار.

حرف و حدیث که همیشه هست. واقعیت این بود که 5 صبح تماس گرفتند با من و گفتند تو سرمربی هستی. آقای نوآموز هم این خبر را داد. اینکه می گویند کودتا بود، یکمقدار بی محبتی است. همین الان خیلی از بازیکنان می گویند ایویچ بزرگترین مربی خارجی ایران بود پس چه دلیلی داشت کم کاری کنند. چطور ممکن است با اینهمه علاقه بخواهند علیه ایویچ کودتا کنند. من خودم اصلا با بچه ها آشنایی نداشتم. تنها خاکپور و استیلی با من دوست بودند که در سنگاپور کنار هم کار کرده بودیم. بقیه را دورادور می شناختم. شایعه کودتا واقعا بی انصافی است.

*البته بعدها شایعه شد که فشار آورده بودند مربی تیم ملی حتما در بازی آمریکا ایرانی باشد.

نمی دانم چرا این حرف ها مطرح می شود. چرا لیست را دادند بعد چنین چیزی یادشان افتاد؟ اگر دنبال مربی ایرانی بودند، اصلا چرا سراغ ایویچ می رفتند؟ این اصلا درست نیست به نظر من.

نظرات بینندگان