arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۶۶۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۳ - ۱۶ مهر ۱۳۹۵

ترامپ: پوتین را نه دوست دارم و نه از او منتفرم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کاندیدای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در واشنگتن به انتقادات بیان شده نسبت به تمجید وی از ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه پاسخ داد و گفت: در صورت پیروزی در انتخابات نمی‌دانم روابطم با رییس‌جمهور روسیه چگونه باشد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، کاندیدای حزب جمهوریخواه در انتخابات پیش روی آمریکا در برابر انتقادات گسترده نسبت به اظهارات وی درباره ولادیمیر پوتین و علاقه‌مندی‌اش به او، گفت: من نه پوتین را دوست دارم و نه از او متنفرم. اگر انتخاب شوم در آینده مشخص خواهد شد که روابطم با پوتین چگونه می‌شود.

وی در سخنرانی خود در یک گردهمایی انتخاباتی در منطقه رنو در نوادا، گفت: ممکن است ما روابط خوب و یا بدی داشته باشیم. اگر روسیه با آمریکا کاری نداشته باشد و داعش را به جهنم واصل کند این اتفاقات برای من بسیار خوب است و باعث می‌شود که روابط خوبی با پوتین داشته باشم.

ترامپ که در گذشته پوتین را رهبر بهتری از باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا اعلام کرده بود، گفت: کشورهای خارجی مانند روسیه و چین به ما احترام نمی‌گذارند. تاکنون شنیده‌اید که هیلاری کلینتون درباره پوتین بد حرف بزند؟ این در حالی است که آنها می‌گویند ترامپ، پوتین را دوست دارد. من هیچگونه احساسات قلبی قوی به پوتین ندارم.

معاون هیلاری کلینتون، کاندیدای دموکرات در انتخابات پیش رو در آمریکا از اظهارات ترامپ در تمجید از پوتین انتقاد کرده بود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان